Beantwoord

maisonnette (bovenwoning) naar tmobile glasvezel

  • 25 July 2020
  • 5 reacties
  • 354 Bekeken

Hallo

Ik heb tmobile aangevraagd en kan de afspraak voor installatie maken.  Ik zit nu nog bij Ziggo met tv via de oude normale niet-glasvezel kabel.  Ik heb een glasvezel kastje in mijn meterkast die op de begane grond is. Maar mijn woning is op de eerste en tweede verdieping.  De tv staat op de eerste verdieping.  Als de monteur de kabel zou doen van de begane grond naar de tv zou hij dus van de meterkast,  langs de trap omhoog,  over de overloop op de eerste verdieping de woonkamer in,  hoek om een naar de achterkant van de woonkamer moeten.  Dat lijkt me niet echt kunnen (vooral de overloop en onder de deur door naar de keuken/ woonkamer.  Nu vraag ik mij dus af of de monteur het kan en gaat trekken trekkende en leiding.  Ondanks dat dit geen oud huis is (12 jaar) zie ik geen uitgangen van loze leidingen in de woonkamer.  Daar heb ik dus alleen 2 stopcontacten en een normale tv coax contact en ernaast radio.  

Moet ik voordat de monteur komt zelf iets regelen dat er een kabel door leidingen gedaan kan worden op een of andere manier? Of kan de monteur dat allemaal regelen? (Ook als ik geen loze leiding heb?)

Ik heb nu trouwens ook een Powerline adapter waarvan ik het punt in mijn 2r  verdieping in een kleine slaapkamer heb waarvan ik een kabel naar de computer heb.  

 

Mvg

Minke

 

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 25 July 2020, 11:10

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @minkesijens 

In principe valt wat jij noemt wel onder meerwerk en de monteur zou daar kosten voor kunnen rekenen maar naast het glasvezelkastje komt eerst een mediaconverter, vanaf deze mediaconverter kan er een internetkabel van maximaal 100 meter naar de modem, zorg wel dat het een CAT6 internetkabel is. Met deze maximaal 100 meter speling zou je de modem zelf op een gunstige plek kunnen proberen te plaatsen als dat kan.

Op de modem sluit je dan de tv aan etc..

Bedankt voor de reply!!! Begrijp ik het zo goed: de monteur zet in de meterkast naast de glasvezel kastje wat er zit een mediaconverter. Daar doet hij een kabel in een die kabel trekt hij naar vlakbij de tv en daar sluit het het aan op de modem die hij vlakbij de tv zet? 

Dan moet alsnog een kabel (cat6 dus) ergens doorheen want hij kan denk ik niet over plinten door deuren etc.  Kan die monteur dat op een andere manier doen? Misschien door wat nu de coax aansluiting buis ofzo is ? 

En heeft u of iemand enig idee hoe veel dat  als meerwerk kost?

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @minkesijens 

Dat klopt helemaal wat je zegt, ik ben ook gewoon een klant en geen monteur dus geen idee wat dat zou kosten 😅

Normaal zal de monteur denk ik gewoon ook de modem bij de mediaconverter plaatsen en dan kan je hem zelf verplaatsen of de monteur kan dat doen maar zoals eerder gezegd geen idee wat het gaat kosten.

Reputatie 7
Badge +3

Hallo @minkesijens 

Om een indruk te krijgen in welke werkzaamheden de monteur gratis doet, of voor welk extra werk betaald moet worden en hoeveel, heeft TMT een webpagina met uitleg:

 

Reputatie 6

@minkesijens Welkom op de Community en bij T-Mobile Thuis! Zoals je reeds van @Waqqas en @Pieter_B hebt gehoord, is er een hoop mogelijk. Je kunt contact opnemen met Guidion voor advies én om te laten weten dat je wellicht meerwerk wilt laten doen. De monteur moet hier namelijk extra tijd voor inplannen. Als je dit niet van tevoren aangeeft, kan het zijn dat de monteur op het moment van installatie geen tijd heeft voor meerwerk. Je kunt Guidion bereiken op nummer 088 2000 151. Alvast veel plezier met je diensten toegewenst!

Reageer