Beantwoord

Media Converter instellingen

  • 10 October 2018
  • 44 reacties
  • 29077 Bekeken

Hallo,

Ik heb vandaag reggefiber op bezoek gehad. Ze hebben de glasvezel getest en goed bevonden.
Nu heb ik nog geen lampje internet branden op de t-mobile Huawei modem. Deze zit aan de mediaconverter gekoppeld waar ook de glasvezel in zit. Alle 6 lampjes branden.

Kan het zijn dat de switches op de mediaconverter niet goed staan.
Nu staan 2,4,5,6 op On. dat zou 100 full duplex moeten zijn volgens het boekje. Ik heb ook een 100mbit internet abbo. Toch geeft het modem nog 100mbit half duplex aan.

Wat zijn de juiste settings op de media converter?
icon

Beste antwoord door Sander 15 April 2019, 14:00

Bekijk origineel

44 reacties

1 en 6 heb ik ook even geprobeerd maar dat werkt niet. Dus nu weer terug gezet op 3 en 4. Allemaal bedankt voor de hulp. Kan ik eindelijk mijn ticket afmelden bij T-Mobile.
Reputatie 7
Ik merk dat de switches voor meerdere klanten soms problemen kunnen opleveren. Voor de duidelijkheid voeg ik hier een foto toe en een korte uitleg.


Standaard staan enkel de switches 1 en 6 aan. Werkt dit niet, dan kun je ook eens proberen enkel switches 3 en 4 aan te zetten.



Succes met de media converter!
Reputatie 7
Badge +3
Leuk dat je dit deelt @Sander .
Zoals je weet heb ik sinds kort ook zo'n ding in huis, maar de default blijkbaar vanuit T-Mobile is 3&4 op ON.




Hij zit er zoals je ziet hier niet tussen omdat ik al een TP-Link MC had, maar ik ga deze er voor de test wel eens even aan hangen om te kijken welke config out of the box gelijk werkt.


EDIT

Net beide settings getest

  1. 3 & 4 => werkt
  2. 1 & 6 => werkt
Ook de te halen bandbreedte is voor beide settings gelijk te noemen.
Reputatie 7
Badge +4
de juiste instelling is 3 en 4 dit is geforceerd full duplex gigabit. als 1 en 6 werkt is meestal de verbinding tussen de mc en modem maar 100mbit.

enkel sommige pops zitten nog op het oude 100mbit systeem daar werkt dus alleen de 1 en 6 optie.
Hi Nacimento, this is not a good position to be in. Just checked with Kpnnetwork NL (Reggefiber) myself and according to them they made the switch for my account ..But they will not investigate the issue untilI Tmobile escalates the issue to them.

I am worried that I have to wait another week for mechanic to conclude that is indeed does not work and be in a bigger mess..
Today Kpnnetwork NL fixed the issue in 15 minutes. Happy with that 😁 Considering the lacking FO link, earlier escalation to the network owner would have been beneficial in reducing the downtime period. Thanks all.

@Waqqas

Ja alles ontvangen maar nog niet aangesloten. Ik heb hier een monteur voor gevraagd om zeker te weten dat het gaat werken. Zal zo als eens e.e.a. testen.

Tnx voor de tip.

@Waqqas  Top. Bedankt mannen. Keep up the good work.

Reputatie 7
Badge +3
He @Hidden.nld je was me voor 😉

@brherms

Als ik kijk naar het User manual, staat hij nu ingesteld op:

  1. Auto negotiate DISABLED
  2. Manual TP speed 100M ENABLED
  3. Manual TP speed 1000M DISABLED
  4. Duplex mode FULL
  5. Flow control DISABLED
  6. F/O mode AUTO
  7. Link alarm DISABLED
Als je kijkt in het user manual, is de default levering alles (1-6) op ON de rest (7-8) op OFF.

Wat zou doen is zeker voor auto negotiation gaan en dus alles (1-6) op ON plaartsen.
Haal de spaning van de mediaconverter en zet 1-6 op ON en zet dan de spanning er eens weer op.
Heb geen idee waarom Regefiber kiest voor een manual TP setting, wie weet wil je morgen 750Mb ... en dan werkt het niet.

Heb hieronder even een plaatje geschoten vanuit het User Manual.

Het werkt nu! Switch 3 en 4 op on gzet Full 1000MBit.

Ook 1 t/m 6 op on geprobeerd maar dat werkt niet.

Ik krijg op kpn speedtest wel een socket timeout bij upload test. Kan dat kwaad of negeren?
Reputatie 7
Hmm als ik naar de post van Hidden kijk die als beste antwoord gemarkeerd staat dan lijkt de combinatie 1 en 6 haast op automatische settings en de combinatie 3 en 4 op handmatige settings maar misschien is het niet zo simpel als ik denk 🙂
Hi Brian,

Dank voor de reactie. Ik heb inderdaad al de nodige pogingen gedaan, maar niet exact zoals door jou beschreven. Helaas werkt dit ook niet aangezien het derde lampje.. FO link.. Niet aan gaat.
Inmiddels heeft Guidion de afspraak van de monteur een week vervroegd, dus tot die tijd doen we het met mobiel internet.

Groet
Pieter

@JGerber

Het nieuwe tv platform T-Mobile tv werkt via internet dus je hebt geen vlan 640 meer nodig en je kunt de tv box gewoon op een internetpoort aansluiten.

Als je nu de TP-LINK aansluit en de tv box op een internet poort dan zou alles moeten werken.

@Waqqas 

Goedemorgen,

Toch nog een vraag. Mijn 2de TV box wil niet updaten naar het nieuwe platform. Kan dit alleen via de Zyxel modem of is er nog een andere manier?

Hi @Nascimento, good news! I've just checked your connection and it seems like your internet should be up and running. We've send the issue to KPN, and they've solved it for you. I'm glad!

 @Wasikmaarbijkpngebleven, fijn om te lezen dat de afspraak in ieder geval met een week vervroegd is. Maak je geen zorgen, dit komt natuurlijk helemaal goed! Onwijs bedankt voor je geduld tot nu toe. 😄


Hi Melisa, I hope you’re still active in this forum and still part of T-Mobile. We have the exact same issue as both users. We’ve had the engineers from Guidion coming twice and on top of that spoke to T-Mobile CS and they said the connection has been open by KPN. I called KPN Netwerk myself and they confirmed the connection is open. But there’s no connection coming thru the Mediaconverter (the engineers tried 1+6 and 3+4 without any luck. The FO light’s still off. The internet package came in the beginning of August and we’re running for 3 weeks now on T-Mobile 4G unlimited since we cancelled our contract with the other provider when T-Mobile confirmed the first date for the engineer. It’s incredible how such an issue can be extended so long, super frustrating as you can imagine.

Would you be able to help me out? I can give you some details of our account and address. Thank you.

Reputatie 7
Badge +15

@JGerber 

Kijk eens of hij wel gaat updaten als de Zyxel weer even is aangesloten, daarna kan je de TP-LINK weer aansluiten.

@Waqqas

Nee lukt niet. Ik denk dat de update op Mac adres moet gebeuren. Waarschijnlijk stond mijn 2de box daar nog niet voor aangemeld (pfff).

 

Reputatie 7
Badge +15

@JGerber

Volgens mij gaat het updaten niet op Mac adres maar  misschien heb je een andere tv box nodig. Welke tv box heb je nu die niet wilt updaten?

Reputatie 7
Badge +4
@Wasikmaarbijkpngebleven

I understand the frusteration, bit the real question is, why dident it work in the firstplace...

The network owner demands a service visit bevore the will send a tec. so the customer location is excluded. i beleave it is fair more eazyer to give the Guidion tec access to the pop so he can resolve the issue directly.
Reputatie 4
Hi @Nascimento, good news! I've just checked your connection and it seems like your internet should be up and running. We've send the issue to KPN, and they've solved it for you. I'm glad!

@Wasikmaarbijkpngebleven, fijn om te lezen dat de afspraak in ieder geval met een week vervroegd is. Maak je geen zorgen, dit komt natuurlijk helemaal goed! Onwijs bedankt voor je geduld tot nu toe. 😄
I am facing the exact same issue as @Wasikmaarbijkpngebleven:

I had my T-mobile fiber installed yesterday (08/08), but the guideon technician informed me that I had no fiber signal arriving at my unit and I would have to accompany that with KPNNetwork.He also said that otherwise all was configured so once the fiber connection is working I should have internet access.

KPNNetwork informed me, this morning, that the connection is currently working until the FTU but I still not have connection. The wifi-modem maintains a red light on the the internet (globe) symbol.

On the converter the FO light is off and the Status light is Oranje. I have been through all steps I could find in the T-mobile community, in this and other topics and find myself in a quagmire between three companies 😩


Reputatie 7
Badge +16

Hi @dgalileev, welcome to the Community! Sorry for the inconvenience, I'll try and fix the matter as quickly as possible. 

Please send me your zip code + house number, date of birth and the last four digits of your IBAN via PM. Once I've received those, I'll gladly check and see how I can help! 😊

Reputatie 6
Als de FO niet brand, dan is de glasvezel niet actief. Of misschien ergens een breuk.

Hallo,

 

ff een vraag tussendoor. Wat is het verschil tussen de CVT-3002W2A en de TP-Link MC2200L converter?

Bestaat de mogelijkheid dat bij de TP-Link bepaalde diensten (cloud opnemen) niet werken?

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @JGerber 

In principe zijn het beide gewoon mediaconverters die het glasvezel signaal omzetten naar internet dus dat zou geen verschil moeten maken.

Hallo @JGerber 

In principe zijn het beide gewoon mediaconverters die het glasvezel signaal omzetten naar internet dus dat zou geen verschil moeten maken.

Dank je. Weet jij een topic te vinden waarin de installatie van een Zyxel T50 modem icm CVT3002W2A converter beschreven staat?

Reageer