Beantwoord

Media Converter instellingen

  • 10 October 2018
  • 44 reacties
  • 28966 Bekeken

Hallo,

Ik heb vandaag reggefiber op bezoek gehad. Ze hebben de glasvezel getest en goed bevonden.
Nu heb ik nog geen lampje internet branden op de t-mobile Huawei modem. Deze zit aan de mediaconverter gekoppeld waar ook de glasvezel in zit. Alle 6 lampjes branden.

Kan het zijn dat de switches op de mediaconverter niet goed staan.
Nu staan 2,4,5,6 op On. dat zou 100 full duplex moeten zijn volgens het boekje. Ik heb ook een 100mbit internet abbo. Toch geeft het modem nog 100mbit half duplex aan.

Wat zijn de juiste settings op de media converter?
icon

Beste antwoord door Sander 15 April 2019, 14:00

Bekijk origineel

44 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Hallo @brherms , welkom op het forum.

Had inderdaads vernomen dat ze zijn overgestap bij een glasvezel aansluiting op een media converter en een Huawei router.
Weet alleen nog niet wel type media converter ze hebben gekozen om dit werk voor hun te doen.

Heb je een typenummer/model van deze mediaconverter, zodat ik eens kan kijken of je settings op de betreffende converter goed staan.

Het zou mij trouwens verbazen dat ze verkeerd zouden staan, maar toch .. het blijft mensen werk.
De mediaconverter die veel mensen hier op het forum gebruiken heeft maar 4 lampjes en geen switches en is een 1Gb model.

Ander @Hidden.nld of @Sander, weten jullie of de aangegeven setting goed is?
Reputatie 7
hallo @brherms,

er worden verschillende instellingen gebruikt.
wat is de maximaal haalbare snelheid op jou adres ?
De max snelheid is 500mbit. Ik neem 100mbit af.
Het is een CVT-3002_PLUS-DR

Er zitten 6 switches op.
pin no. Function OFF ON
1 TP auto-negotiation Disable Enable
2 manual TP speed 10M 100M
3 Manual TP speed N/A 1000M
4 Duplex mode Half Full
5Flow control Disable Enable
6 F/O Mode Force Auto
7 Link alarm Disable Enable
Reputatie 7
schakel de media convertor uit en haal de ethernet kabel er uit zet alleen switch 3 en 4 aan.
en schakel de media convertor in en wacht 30 sec voor je de netwerk kabel er in doet.
Reputatie 7
Badge +3
He @Hidden.nld je was me voor 😉

@brherms

Als ik kijk naar het User manual, staat hij nu ingesteld op:

  1. Auto negotiate DISABLED
  2. Manual TP speed 100M ENABLED
  3. Manual TP speed 1000M DISABLED
  4. Duplex mode FULL
  5. Flow control DISABLED
  6. F/O mode AUTO
  7. Link alarm DISABLED
Als je kijkt in het user manual, is de default levering alles (1-6) op ON de rest (7-8) op OFF.

Wat zou doen is zeker voor auto negotiation gaan en dus alles (1-6) op ON plaartsen.
Haal de spaning van de mediaconverter en zet 1-6 op ON en zet dan de spanning er eens weer op.
Heb geen idee waarom Regefiber kiest voor een manual TP setting, wie weet wil je morgen 750Mb ... en dan werkt het niet.

Heb hieronder even een plaatje geschoten vanuit het User Manual.

Het werkt nu! Switch 3 en 4 op on gzet Full 1000MBit.

Ook 1 t/m 6 op on geprobeerd maar dat werkt niet.

Ik krijg op kpn speedtest wel een socket timeout bij upload test. Kan dat kwaad of negeren?
Reputatie 7
Badge +3
@brherms

Lees nu nog eens goed, maar er staat niet 1 t/m 6, maar 1 EN 6 op ON en de rest OFF ... mijn fout sorry.

1 => Auto negotiation (zelfstandig kiezen welke TP snelheid) ne dan moet de manual selectie op OFF staan ... logish.

Speedtest doe ik meestal via deze site http://www.speedtest.net/

Goed dat het nu werkt en succes met je glasvezel.
1 en 6 heb ik ook even geprobeerd maar dat werkt niet. Dus nu weer terug gezet op 3 en 4. Allemaal bedankt voor de hulp. Kan ik eindelijk mijn ticket afmelden bij T-Mobile.
Reputatie 7
vergeet niet ff de credits te vermelden 👍
Reputatie 7
@Hidden.nld en @Pieter_B, super bedankt voor jullie hulp en het duidelijke verhaal! @brherms, fijn dat het nu werkt. Veel plezier met jouw T-Mobile Thuis. 😃
Reputatie 7
Ik merk dat de switches voor meerdere klanten soms problemen kunnen opleveren. Voor de duidelijkheid voeg ik hier een foto toe en een korte uitleg.


Standaard staan enkel de switches 1 en 6 aan. Werkt dit niet, dan kun je ook eens proberen enkel switches 3 en 4 aan te zetten.



Succes met de media converter!
Reputatie 7
Badge +3
Leuk dat je dit deelt @Sander .
Zoals je weet heb ik sinds kort ook zo'n ding in huis, maar de default blijkbaar vanuit T-Mobile is 3&4 op ON.




Hij zit er zoals je ziet hier niet tussen omdat ik al een TP-Link MC had, maar ik ga deze er voor de test wel eens even aan hangen om te kijken welke config out of the box gelijk werkt.


EDIT

Net beide settings getest

  1. 3 & 4 => werkt
  2. 1 & 6 => werkt
Ook de te halen bandbreedte is voor beide settings gelijk te noemen.
Reputatie 7
Hmm als ik naar de post van Hidden kijk die als beste antwoord gemarkeerd staat dan lijkt de combinatie 1 en 6 haast op automatische settings en de combinatie 3 en 4 op handmatige settings maar misschien is het niet zo simpel als ik denk 🙂
Reputatie 7
de juiste instelling is 3 en 4 dit is geforceerd full duplex gigabit. als 1 en 6 werkt is meestal de verbinding tussen de mc en modem maar 100mbit.

enkel sommige pops zitten nog op het oude 100mbit systeem daar werkt dus alleen de 1 en 6 optie.
Beste allen,

Mijn eerste weekend bij Tmobile valt al zwaar tegen.. Zou sinds gisteren werkende diensten moeten hebben, maar het werkt niet. Oplossing van Tmobile een monteur die pas over ruim drie weken kan komen.. Dus slecht begin..

Aangaande de converter heb ik met de vriendelijke meneer van de helpdesk verschillende switch settings geprobeerd, zonder resultaat.

Heeft een van jullie kennis aangaande de led aanduiding? De FOlink lijkt geen feedback te geven...

Reputatie 7
Hi @Wasikmaarbijkpngebleven (wat een dramatische naam), dat is geen lekkere start maar dat gaan we oplossen! Ik zie dat je voor de tussentijd al een vouchercode hebt ontvangen voor Unlimited internet op je mobiele abonnement, top. Waarschijnlijk heb je het al vaker geprobeerd maar voor de zekerheid loop ik het graag nog even met je na. Zou je onderstaande stappen eens uit willen voeren? Het kan zijn dat je ze nog een tweede keer moet herhalen. Ik hoor het graag als het heetf gewerkt!

  1. Haal de internetkabel uit de Media Converter.
  2. Haal de Media Converter voor 10 seconden van de stroom.
  3. Verbind het modem weer met de Media Converter door de internetkabel aan te sluiten wanneer er drie lampjes op de media convertor branden.
Hi Brian,

Dank voor de reactie. Ik heb inderdaad al de nodige pogingen gedaan, maar niet exact zoals door jou beschreven. Helaas werkt dit ook niet aangezien het derde lampje.. FO link.. Niet aan gaat.
Inmiddels heeft Guidion de afspraak van de monteur een week vervroegd, dus tot die tijd doen we het met mobiel internet.

Groet
Pieter
I am facing the exact same issue as @Wasikmaarbijkpngebleven:

I had my T-mobile fiber installed yesterday (08/08), but the guideon technician informed me that I had no fiber signal arriving at my unit and I would have to accompany that with KPNNetwork.He also said that otherwise all was configured so once the fiber connection is working I should have internet access.

KPNNetwork informed me, this morning, that the connection is currently working until the FTU but I still not have connection. The wifi-modem maintains a red light on the the internet (globe) symbol.

On the converter the FO light is off and the Status light is Oranje. I have been through all steps I could find in the T-mobile community, in this and other topics and find myself in a quagmire between three companies 😩


Hi Nacimento, this is not a good position to be in. Just checked with Kpnnetwork NL (Reggefiber) myself and according to them they made the switch for my account ..But they will not investigate the issue untilI Tmobile escalates the issue to them.

I am worried that I have to wait another week for mechanic to conclude that is indeed does not work and be in a bigger mess..
Reputatie 6
Als de FO niet brand, dan is de glasvezel niet actief. Of misschien ergens een breuk.
Exactly the same feelings and situation @Wasikmaarbijkpngebleven I have gone through T-mobile customer support number and got then to open a ticket with Guidion so a visit has been scheduled.

@Glassertje Yes, it seems very clear to me that either the fiber optic connection is not working correctly or the converter is not correctly connected to the FTU. Yet, verifying any of these are beyond what I can, should or could do. I am not allowed to access the connection between the FTU and the media converter, only a technician can.

As @Wasikmaarbijkpngebleven I have contacted Kpnnetwork NL, they are assured that their part (until the FTU) is working properly and that only T-mobile can open a ticket for further actions, their exact words were:



So I have to sit and wait until Guidion comes next week. Will update when I have a solution.
Reputatie 4
Hi @Nascimento, good news! I've just checked your connection and it seems like your internet should be up and running. We've send the issue to KPN, and they've solved it for you. I'm glad!

@Wasikmaarbijkpngebleven, fijn om te lezen dat de afspraak in ieder geval met een week vervroegd is. Maak je geen zorgen, dit komt natuurlijk helemaal goed! Onwijs bedankt voor je geduld tot nu toe. 😄
Latest update on this mess is that Guidion indeed can confirm the Internet at location does not work. So this issue probably will be circled back to Kpnnetwork NL. Hopefully they will be able to attend to this a bit quicker..
Today Kpnnetwork NL fixed the issue in 15 minutes. Happy with that 😁 Considering the lacking FO link, earlier escalation to the network owner would have been beneficial in reducing the downtime period. Thanks all.
Reputatie 7
@Wasikmaarbijkpngebleven

I understand the frusteration, bit the real question is, why dident it work in the firstplace...

The network owner demands a service visit bevore the will send a tec. so the customer location is excluded. i beleave it is fair more eazyer to give the Guidion tec access to the pop so he can resolve the issue directly.

Reageer