Beantwoord

meterkast buiten woning is glasvezel wel mogelijk??

  • 19 September 2019
  • 8 reacties
  • 2073 Bekeken

Hoi kunnen jullie mij antwoord geven op de vraag die ik naar TM heb gestuurd?


Geachte,Heer, mevrouw,

Op advies van uw klantenservice mail ik u een aantal fotos zodat u kan kijken of een glasvezel verbinding van T-Mobile Thuis mogelijk is op mijn adres zonder meerkosten voor het trekken van eventuele kabels etc…

Ik probeerde ooit klant te worden bij jullie, maar ik had toen begrepen dat de modem die T-Mobile leverde, naast de glasvezelkastje in de meterkast moest komen. En dan zouden extra kabels worden doorgetrokken om bv de tv in de woning aan te sluiten. Het probleem was dat de meterkast niet in mijn woning is maar op het trapportaal bevond.

En de extra kabels en tijd van de monteur zou ik moeten betalen, en dan zou ik natuurlijk veel duurder uit zijn.

Nu wil ik toch weer een nieuwe poging wagen.

Ik heb op dit moment al een jaar 50mb glasvezel van Tele-2 (nog voor de fusie met T-Mobile)
De modem van tele2 staat gewoon naast mijn tv.
Mijn vraag aan u is of u niet een (glasvezel) modem heeft, die net als de modem van tele-2 verbonden kan worden waarbij ik toch glasvezel bij u kan afnemen. (en een die natuurlijk niet perse in de meterkast moet?)

Mijn situatie is als volgt Op (foto 1) ziet u het glasvezelkastje in de meterkast
De witte kabel rechts is een utp kabel die naar boven door het plafond gaat. (Foto2)
Ik denk dat de witte kabel uiteindelijk bij (foto3) uit de oude telefoonstekker komt,
Want die witte kabel gaat uiteindelijk in de Lan/Wan poort van de Tele2 modem (foto5)
En zo heb ik dus glasvezel van Tele2.

Maar mijn abbo loopt over een maand af bij Tele2. Dus wilde ik in principe verlengen en een hogere snelheid nemen.
Maar nu Tele2 en TM zijn gefuseerd kom ik bij u terecht voor een verlenging het glasvezel internet.


Kunt u dus d.m.v de fotos bekijken of het zonder poespas of het trekken van extra kabels tegen meerkosten voor mij mogelijk is om een alles in 1 pakket bij u af te nemen?!
Graag hoor ik van u,
icon

Beste antwoord door Brian 30 September 2019, 16:03

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Beste @Buju33

Als de T-Mobile Thuis site aangeeft dat glasvezel leverbaar is dan kun je gewoon overstappen. De T-Mobile monteur zal in de meterkast de Genexis mediaconverter vervangen door een ander type.

Wel heb ik m'n twijfels over de kwaliteit van de UTP kabel die nu van de media converter naar de woonkamer loopt. Ik zou daar minimaal Cat6a kabel gebruiken vanwege de snelheid en afscherming omdat de kabel langs andere leidingen loopt.
De monteur kan de huidige kabel als trekdraad voor de nieuwe gebruiken en de oude PTT doos vervangen door een Cat6a inbouwdoos.

Groet, Folkert
Reputatie 7
@Buju33

ik zie eigenlijk geen problemen. T Mobile gebruikt tegenwoordig een ander modem precies om deze reden. kwa installatie is het dus niets anders dan vervangen van de kastjes. de kabel die er nu ligt kan prima gebruikt worden. het werkt immers nu ook gewoon. de kabel tussen de media convertor en het modem is van je zelf dus als daar een probleem mee is is dat ook voor je zelf. ik zou hem gewoon laten zitten. als er een probleem mee is kan deze altijd vervangen worden.
Reputatie 7
Hi @Buju33, zoals @Hidden.nld al aangeeft verwacht ik aan de foto's te zien eigenlijk geen problemen. 🙂 Voorheen plaatsen we de modem inderdaad in de meterkast maar sinds begin dit jaar plaatsen we een media convertor bij de installatie, deze wil je het liefst wel zo dicht mogelijk op het aansluitpunt, vanuit de media convertor kan er dan een utp kabel zodat je de modem kan plaatsen waar je maar wil, dat gaat dus helemaal lukken!
Sterker nog, hier is het plaatsen van de Media converter geen eens nodig, de media converter (Genexis) van KPN doet precies hetzelfde.
Reputatie 7
De Genexis is niet compatible met het netwerk van T Mobile. dus de Genexis blijven gebruiken is onverstandig.
Werkt hier als een tierelier met de genexis.😁😁
Reputatie 7
@Doornekamp33

heb je wba of odf ?
@Hidden.nld als ik het goed heb ODF, kan tot 750 snelheid, wba is toch tot 500?

Of gooi ik ze door elkaar? Was een lang en zwaar weekend.😳

Reageer