Beantwoord

Migratie + Installatie TV

  • 14 January 2020
  • 6 reacties
  • 263 Bekeken

Ik wil toch weten waar het fout gaat? even mij verhaal (haha, even), komt ie: Ik heb T-mobile uit & thuis genomen (ergens in november aangevraagd). Mooi alles bij 1 provider en ook nog goedkoop. Je kunt invullen dat je gebruik wil maken bij de overstap service van T-mobile, later kom ik er pas achter dat het alleen kan bij bedrijven die aangesloten zijn (en helaas is Tweak dat niet). Op dit moment heb ik mobiel al aangevraagd en kom je er later achter dat internet+tv wat lastiger wordt (maar de website zegt: 20 december is het in orde). Geen probleem! gewoon zelf je internet opzeggen bij je huidige provider, netjes gedaan, brief gekregen van tweak en dus denk je alles in orde. 

Slecht nieuws T-mobile mag het internet niet aansluiten want ik heb een andere provider. Ik bellen naar T-mobile klantenservice, krijg ik te horen dat het erg jammer is dat het zo is gelopen, hun fout en ik kan beter T-mobile thuis annuleren. Ik vond dit vreemd dus ik ben bij de winkel langs geweest (praat ook makkelijker dan over de telefoon). Ik de situatie daar opnieuw uitgelegd, brief van opzeggen van tweak laten zien. De medewerker belt met de helpdesk en krijgt het antwoord: we gaan het bij migratie allemaal voor je regelen, alleen je moet wel even je opzegging bij tweak annuleren, dit regelen wij voor u zodat u niet zonder internet komt te zitten! Ik tweak bellen en de annulering opzeggen, geen probleem (duh!) en de rest wordt dus geregeld door migratie van T-mobile.

Niet dus, want ik krijg maar geen bericht van T-mobile, dus ik maar weer bellen. Er is van alles aan de hand, dit zit daar vast, dat zit daar vast, het hangt ergens bij de technische dienst. Medewerker gaat een bericht sturen naar de technische dienst en zal vragen of ze dit keer contact met mij opnemen. Die avond krijg ik een mailtje van tweak, dat ik 15 januari wordt overgenomen door een ander provider, met de vraag of dit klopt den dat ik nog wel zelf officieel akkoord moet gaan met de annulering. Akkoord gegaan met de annulering en tsja mijn abonnement loopt wel door tot 31 januari (fijn, dubbele kosten). Daarna een bericht van Guidion voor een afspraak, 8 januari kan de monteur al langs komen. Die komt langs op 8 januari en zegt, oh dat is raar, want dan heb je geen internet, de ticket is te vroeg. Geen probleem, de ticket wordt geannuleerd, u krijgt nog bericht. 

Nu ben ik bij vandaag. Want ik heb geen bericht gehad, ik bel naar T-mobile. medewerker: Oh wat raar meneer, ik verbind u door met Gideon, dan kunt u een nieuwe afspraak maken. Guidion aan de lijn om een nieuwe afspraak te maken, medewerker: sorry meneer wij hebben geen ticket van T-mobile, dan moet u met T-mobile bellen, ik kan u wel doorverbinden (YEAH!), ikke: doe maar. medewerker: Met T-mobile, ikke: weer mijn verhaal gedaan. Medewerker: Oke ik stuur wel een bericht naar technische dienst, dan krijgt u morgen bericht om een afspraak te maken. 

Conclusie: Na 5 uren bellen/emailen/etc, morgen heb ik geen internet en ik heb geen afspraak met Guidion, dus ook geen idee wanneer die afspraak zal komen en ik betaal nog tot 31 januari voor een abonnement van Tweak omdat T-mobile wel de lijn al overneemt. Ohja en dan wil ik nog even azijnzeiken (maar ik vind dat ik daar recht op heb), het TV kastje heeft niet eens een optische audio aansluiten, dat kan er ook nog wel bij. 

 

Groetjes,

Enigszins gefrustreerde klant van T-mobile

 

icon

Beste antwoord door Piotr 15 January 2020, 14:34

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Goedemorgen @Chargero,

Wat een verhaal. Dit is absoluut niet hoe het hoort te gaan. Dit is een klant helpt klant community, waarbij dit te specifiek is en wij je niet 1,2,3 kunnen helpen. Maarrrr…. webcare leest mee en zij kunnen je hierbij wel ondersteunen door een en ander voor je uit te zoeken en de juiste personen aan te sturen. Ik ben ervan overtuigd dat zij dit kunnen oplossen. Ik heb jouw topic onder hun aandacht gebracht. 

Voor wat betreft de decoder; ik verwacht dat je een 610 decoder hebt. Webcare kan deze om laten ruilen voor een 510. Deze heeft wel een optische ingang. Enige nadeel is dat de 510 iets trager is dan de 610. Verder is er eigenlijk geen verschil. 

Reputatie 7

Hey @Chargero,

Jeetje wat een verhaal! En wat balen dat je overstap tot nu toe zo veel tegenslagen heeft gekend. :disappointed: Positief lichtpunt is dat er zo te zien vandaag een monteur van Guidion bij je langs gaat komen om de installatie in orde te maken. Nu ben ik jammer genoeg niet in het bezit van een tijdmachine waarmee ik alles terug kan draaien en je alle rompslomp kan besparen. Excuses!

Betreft de TV Box met optische audio kunnen we zoals TAVL aangeeft je TV Box omruilen voor een ouder model waar wél een optische ingang op zit. Weet wel dat het andere model qua snelheid niet helemaal kan meten met de TV Box die je momenteel in het bezit hebt. Geef ons een seintje als je hier gebruik van wenst te maken, dan zet ik daarvoor alles in werking. 

Beste TABL en Piotr,

Ik kreeg inderdaad naar het typen van mijn verhaal een sms van Guidion en alles is geinstalleerd. Ik heb de boel anders aangesloten zodat ik deze TV Box kan houden. De monteur gaf aan dat de oudere box een stuk langzamer is (daar heb ik geen behoefte aan). Dus dat is nu wel in orde.

Ik baal er nu voornamelijk van dat mij belooft is dat migratie ervoor zou zorgen dat ik niet met overlap zou komen te zitten en dat zit ik nu wel. Ik ga van af vandaag betalen voor T-mobile, en betaal Tweak nog tot 31 januari. Kan ik met de klacht nog bij iemand terecht? 

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Chargero,

 

Wat fijn dat de monteur alles heeft geïnstalleerd en dat jij door de boel anders aan te sluiten de TV Box kunt houden! Het is inderdaad niet fijn wanneer je toch ineens dubbele kosten krijgt. Wij vergoeden geen kosten van andere providers, wat ik daarentegen wel voor je kan en wil doen is een compensatie aanbieden. Kun je mij in een pb jouw maandbedrag doorsturen op een factuur van Tweak? Dan ga ik zo snel mogelijk checken wat ik voor je kan betekenen hierin. :wink:

Reputatie 7
Badge +16

@Chargero Uit zeer betrouwbare bron heb ik begrepen dat je een groot Formule 1 fan bent, klopt dat? Graag bied ik je Ziggo Sport aan voor 2 maanden gratis. Zo kun je Max straks weer zien vlammen (hopelijk niet letterlijk). :blue_car:

Reputatie 7
Badge +16

Laat me weten wat je daarvan vindt, dan zorg ik ervoor dat de kosten voor Ziggo Sport 2 maanden lang gecrediteerd worden op aankomende facturen. :wink:

Reageer