Beantwoord

Router Asus RT-AC86U geplaatst, TV werkt niet meer


Weet niet of ik het goed heb gedaan, want er staan zo veel handleidingen op dit forum. Maar mijn zyxel is er helemaal tussenuit of had dat nieti gemoeten om tv te kunnen kijken.  Ik heb een utp kabel tussen mijn media converter en de wan aansluiting van de Asus. In de app van Asus de instellingen aangepast bij iptv. Alle kabels uit de zyxel in de Asus geplugd. De stroom er ook al een keer vanaf gehaald, maar het werkt helaas niet. Wie kan mij helpen? En het internet werkt wel, maar ik weet ook niet of dit het beste is wat ik eruit kan halen.

icon

Beste antwoord door Orka2211 7 June 2020, 21:33

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Makkie11, ik neem aan dat je alle van de volgende wijzigingen al hebt toegepast:

IGMP Snooping: uitschakelen
IGMP Proxy: uitschakelen
IGMP Version: V2

IPTV/VLAN inschakelen
Mode Custom
Internet Vlan ID: 300 Priority 0
802.1Q tag inschakelen.
IP-Phone vlan: 35
IPTV Vlan ID: 640
 

Mocht dat al het geval zijn, dan raad ik je graag aan om een fabrieks reset van de router uit te voeren en vervolgens de instellingen weer te wijzigen.

Hopelijk lukt het je om hiermee alles aan de praat te krijgen!

Ik heb 2 tv boxen vandaar dat ik poort 3 en poort 4 lan640 heb gegeven, maar ik krijg dan alleen op poort 4 tv.

 

Reputatie 7
Badge +16

Kun je de VLAN 640 in poort drie zetten @Makkie11 en dan precies zoals @Orka2211 aangeeft? Dat zou moeten werken!

Dit snap ik even niet want in het voorbeeld is LAN poort 3 niet van 640 voorzien en LAN poort 4 wel.

Ik heb nu zelfde situatie en beide poorten LAN 640 gegeven, maar  op mijn poort 4 krijg ik geen TV.

 

Met het omzetten naar poort 3 ging het wel goed.

Reputatie 7
Badge +15

@Orka2211 

En, wat was het uiteindelijk?

Yesss, het is gelukt mijn tv werkt weer. Dank je voor je hulp.

Reputatie 7
Badge +15

@Orka2211

Probeer de netwerkkabel op poort 4 eens te vervangen.

Is de tv box direct op de router aangesloten? Anders kun je op poort 3 ook eens VID 640 instellen om een poort probleem uit te sluiten.

Dank je wel voor je antwoord, maar die instellingen heb ik ook zo staan En mijn tv box heb ik ook al gereset.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Orka2211 

Stel je Asus router als volgt in.

( thanks @Pieter_B 👌)

Herstart je tv box ook.

 

Reageer