Beantwoord

mijn postcode wordt niet herkent

  • 1 September 2020
  • 12 reacties
  • 868 Bekeken

Goedenavond!

 

Ik heb de afgelopen maand ontzettend veel telefonisch contact gehad, helaas zonder het resultaat waar ik naar zoek. Ik zou graag voor een vaste internet aansluiting van T-Mobile Thuis afnemen, omdat ik al jaren T-Mobile Mobiel klant ben, maar natuurlijk omdat jullie de beste prijs/kwaliteit hebben. ;)

Ik heb op 18 juli 2020 via de website de eerste poging gedaan om klant te worden. Dat heeft na wat telefoongesprekken en ruggenspraak uitgemond op een e-mail (met volgnummer Ticket#2020081911041312) dat "ik nader overlegd heb met een collega en die heeft samen met onze Back office en mij geconstateerd dat wij niet bij u kunnen leveren omdat hoogst waarschijnlijk de DSL lijn die afkomstig is van Telfort (mijn oude provider) niet voldoet aan onze eisen en daarom zijn laswerkzaamheden nodig om alles optimaal in orde te maken". Mij werd aangeraden klant te worden bij KPN, zodat zij deze werkzaamheden uit konden voeren.

Alas, ik een maandabonnement bij KPN afsluiten. Ik zat inmiddels zonder internet en als er onderhoud moest gebeuren moest dat toch gebeuren. Ook bij KPN ging het allemaal niet soepel, en na een paar keer bellen om een vastgelopen bestelling weer in gang te zetten heb ik sinds 31 augustus (na twee weken zonder) eindelijk weer een internet verbinding. Maar wat concludeert de monteur bij het aansluiten? Hij ziet dat er niks mis is met de lijn. Alles doorgemeten, netjes maximale snelheid halen. Niks aan het handje. Daarna nog maar een keer met de klantenservice van KPN gebeld, en die zeggen dat er ook niets mis is met de lijn.

Dus ik vandaag nog maar weer een keer geprobeerd over te stappen naar T-Mobile (maandabonnement van KPN, was niet van plan daar te blijven als dat niet hoeft 😀). Ik kan nog steeds op de website met mijn postcode en huisnummer geen aansluiting aanvragen, en ook via de telefonische klantenservice niet. T-Mobile zou op mijn adres niet kunnen leveren.

Ik heb ook maar even een tooltje geraadpleegd waarvan mensen op fora altijd beweren dat providers hier informatie over de aansluiting vandaan halen (Fourstack van KPN). En met mijn postcode, huisnummer en toevoeging (die door de T-Mobile site worden geweigerd) krijg ik vrolijk het volgende te zien:

Op mijn adres zou dus gewoon ADSL beschikbaar moeten zijn?

 

Omdat ik niet kan e-mailen met de klantenservice van T-Mobile Thuis wil ik via deze weg nog één keertje proberen om toch in contact te komen met iemand die met mij wil kijken wát er fout gaat (even los van dat ik graag wat goedkoper internet wil ben ik nu ook echt ontzettend nieuwsgierig geworden waar alles nu spaak loopt), of we dat op kunnen lossen en een internetaansluiting voor T-Mobile Thuis aan kunnen vragen.

 

Ik hoop dat ik met iemand in contact kan komen!

 

Hartelijke groetjes en in ieder geval bedankt voor het lezen van mijn verhaal.

 

icon

Beste antwoord door Brian 30 September 2020, 16:00

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Misschien een overbodige vraag, maar is altijd te proberen wat gebeurt er als je b.v. kijkt op vergelijkingssites als pricewise.nl of providercheck.nl en zo zijn er nog wel meer, deze geven beter aan wat op uw postcode mogelijk is en welke providers diensten leveren.

Misschien een overbodige vraag, maar is altijd te proberen wat gebeurt er als je b.v. kijkt op vergelijkingssites als pricewise.nl of providercheck.nl en zo zijn er nog wel meer, deze geven beter aan wat op uw postcode mogelijk is en welke providers diensten leveren.


Hey BeMu! Yes, hier ben ik zeker mee bezig geweest. Omdat ik mobiel ook al bij T-Mobile zat is het bijna altijd goedkoper om ook vast internet bij T-Mobile af te nemen (met dat combivoordeel), maar als er toch niks van komt bij T-Mobile ga ik zeker nog even vergelijken. :)

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Jonathan T-Mobile Klant, bedankt voor je uitgebreide uitleg omtrent de situatie en welkom op de Community!

Volgens Fourstack kan er maximaal 104 Mbit/s worden geleverd op het opgegeven adres, maar bij de Beschikbaarheidschecker van KPN komt jouw adres in het rood naar voren. Dit betekent dat het een zogeheten “Non-network location” betreft waarop wij als provider niet kunnen aansluiten zonder dat er inderdaad uitgebreid las- en boorwerk aan te pas komt. KPN kan als netbeheerder de kosten die wij maken door in de wijkcentrale te moeten lassen of het ISRA toereikend te moeten maken, deze kosten omlaag brengen omdat zij dit direct zelf doen. Wij krijgen deze informatie overigens vanuit hen door omdat zij de DSL-lijnen beheren dus ik vind het frappant dat er door hen dan toch direct aangesloten kan worden.

Sorry voor de overlast en het bijkomende ongemak. Ik had je graag alsnog mooier nieuws gebracht en zie je graag profiteren van het mooie Klantvoordeel bij Uit (Mobiel) & Thuis! 

Hey @Jason, bedankt voor je uitleg!

Het valt me op dat T-Mobile de enige provider is waar ik er met de postcode check niet doorheen kom. Bij bijv. Youfone, Oxxio en Tele2 (ik heb er wat random gapakt) kan ik via de website met mijn postcode "gewoon" bestellen.

En voor de volledigheid, die opgegeven snelheid haal ik ook gewoon, met een volgens mij perfect stabiele internetverbinding:

Als je het hebt over een "non-network location", zou dat dan betekenen dat geen enkele provider zou moeten kunnen leveren? Of hebben we het dan over een aansluiting waar om een of andere technische reden alléén T-Mobile niet zou kunnen leveren?

Zou het kunnen zijn dat mijn aansluiting misschien verkeerd bij T-Mobile en/of KPN in een systeem staat? En zoja, is er iets wat ik bij een van beide klantenservices zou kunnen laten doen om de boel recht te trekken (ik las in andere topics iets over een "Test & Label procedure")? Ik heb heel erg het gevoel dat er érgens iets mis, maar ik kom bij beide klantenservices niet voorbij de 1e lijn omdat ik het technische probleem zelf ook niet weet.

Hartelijke groet!

Reputatie 7
Badge +16

@Jonathan T-Mobile Klant Thanks voor je reactie! 

Ik wil eventjes iets rectificeren: je kunt wel bij ons bestellen omdat je adres wel herkend wordt, maar de uiteindelijke aanvraag zelf wordt dan door KPN en onze technische dienst afgewezen wegens het niet volledig toereikend zijn van jouw ISRA-punt/huisaansluiting. 

“Als je het hebt over een "non-network location", zou dat dan betekenen dat geen enkele provider zou moeten kunnen leveren? Of hebben we het dan over een aansluiting waar om een of andere technische reden alléén T-Mobile niet zou kunnen leveren?” → Nee dit betekent enkel dat er vanuit de netbeheerder bij ons wordt gemeld dat wij niet kunnen/mogen aansluiten zonder extra las- en boorwerk. Overigens deel ik jouw gevoel en wil ik uitzoeken waarom dit zo is. Er kunnen twee redenen aan ten grondslag liggen:

  1. Eerder genoemd feit waarmee het een hoog kostenplaatje wordt en KPN dit euvel zelf oplost, waarbij zij de wijkcentralebevoegde monteurs zelf in beheer hebben. Dit kost daarom aan hun kant veel minder en is de reden dat het bij ons afgewezen wordt.
  2. Wij mogen niet aansluiten wegens een andere reden. Dit kan ik mee haast niet voorstellen, maar zou de obstructie verklaren die in het systeem staat.

Ik ga het navragen en wanneer ik een direct antwoord heb (ook al is dat hoogstwaarschijnlijk hetzelfde antwoord dat hierboven staat), zal ik je direct informeren!

Hey @Jason!

Awesome dat je het voor me uit wil zoeken, tof!

Ik ben zelf ook nog even wezen neuzen hoe het met de buren zit. Ik zie dat ik op de volgende nummers op mijn postcode wel kan bestellen:
13, 13-1, 14, 14-2, 15

En op de volgende nummers niet:

13-2, 14-1, 15-1, 15-2

Als ik op Fourstack alleen de nummers 13, 14 en 15 invul, dan krijg ik de volgende "alternatieven":

Merk op dat er bij sommige toevoegingen een - in de toevoeging zet, en dat zijn toevallig exact dezelfde nummers als waar ik op de T-Mobile site niet kan bestellen. Op de andere toevoegingen wel.

Dus ik ging proberen of ik wél kan bestellen op nummer 14, met toevoeging "-1", en dat mag wél, ondanks dat toevoeging "1" niet mag.

Wat me ook opvalt is dat de T-Mobile site op een gegeven moment gaat autocompleten:

En daar zit de 14--1 (let op dubbele streep) ook tussen, net als een 14-A, die niet bestaat.

Ik heb zo'n vermoeden dat er 1) sowieso iets mis is op fourstack (omdat er toevoegingen met en zonder streep gehusseld worden) en dat T-Mobile daar iets te exact op matcht (omdat ik bij andere providers wel kan bestellen).

Hopelijk heb je hier iets aan, ik ben benieuwd of jij ook wat vind!

Reputatie 7

Hoi @Jonathan T-Mobile Klant,

 

Bedankt voor het uitzoekwerk. Ik kom tot dezelfde conclusie. Er is wat vervuiling opgetreden qua adressen/toevoegingen. Je huidige provider houdt de juiste informatie voor zichzelf waardoor het voor ons wat gokken is. Mag ik vragen op welk nummer (exact, dus met leestekens en toevoeging) je huidige abonnement loopt? Ik stel voor dat je het probeert aan te vragen op 14 - 1. Dus met het koppelteken. Mocht het dan weer misgaan, dan heb je in ieder geval nog je huidige abonnement. 

 

Mijn tweede vraag is om een aanvraag te doen bij Mijnaansluiting.nl (klik hiervoor op start een aanvraag). Ik hoop dat de administratie op jouw adres dan in één keer meegenomen wordt, zodat alle providers direct kunnen zien wat er mogelijk is op jouw adres en die van je buren. 

 

Houd je ons op de hoogte? Schroom ook niet om ons (mij) in te zetten als je iets nodig of vragen hebt! 

Hey @Sander! Bedankt voor de terugkoppeling.

 

Bij mijn huidige provider (KPN) heb ik als huisnummer "14", en toevoeging "1" opgegeven (net even gekeken, en ik kan niet "-1" als toevoeging opgeven bij KPN). Dat ging grotendeels goed. De aanvraag is wel een paar dagen blijven liggen waarna ik een paar keer heb moeten bellen. Dikke kans dat ze op de achtergrond tegen hetzelfde probleem aangelopen zijn maar dat niet naar mij gecommuniceerd hebben. :sweat_smile:

Bij T-Mobile zou ik dus een aanvraag kunnen doen met als huisnummer "14" en als toevoeging "-1" (dat accepteert de website in ieder geval wel). De toevoeging "1" wordt niet herkent.

 

Ik heb even op mijnaansluiting.nl gekeken en een account gemaakt, maar na het e.e.a. gelezen te hebben ben ik een beetje bang dat als ik een aanvraag indien, ik verantwoordelijk kan worden voor allerlei kosten. Daarnaast moet ik diverse documenten uploaden die ik niet heb (plattegrond, situatieschets, informatie bodem, etc). Ik lijk ook niet te kunnen inzien welke gegevens ze over mijn adres hebben.

Wel viel me bij mijnaansluiting op dat voor mijn huisnummer en postcode ook Ziggo een optie zou zijn voor internet, terwijl ik in mijn appartement daar weer geen kabel voor heb gevonden. Op de site van Ziggo kan ik voor "14" en "1" niks aanvragen, gaat de site stuk op "14" en "-1" maar lo-and-behold, als ik "14" en "001" als toevoeging invoer (suggestie van Ziggo) dan kan ik ineens gigabit kabel-internet aanvragen. Waar ben ik gaan wonen… :face_palm:

Reputatie 7

Hoi @Jonathan T-Mobile Klant,

 

Haha, ik herken het gevoel! Bij de meeste huizen is in ieder geval een DSL (ISRA) en kabelaansluiting aanwezig. Door de loop der jaren kan het zijn dat er een muurtje gesloopt is of een (oud-)bewoner een wand gestuct heeft waardoor het aansluitpunt is verdwenen, maar dan is het volgens de administratie (mijnaansluiting.nl) nog steeds aanwezig. Daarom zullen ze vragen om een situatieschets of blauwdruk. In geval van een koophuis is dit op te vragen (bij de gemeente als ik mij niet vergis) of bij een huurhuis bij de huiseigenaar of woningcorporatie. Dan weet je in ieder geval waar de aansluitpunten zitten. 

 

Als je iets wilt checken naar aanleiding van een aanvraag, laat het mij weten. Ik loop het graag voor je na! 

Hey @Sander!

 

Het heeft even geduurd, maar ik heb uiteindelijk een aanvrag met overstapservice ingediende op huisnummer "14" en toevoeging "-1". Dit ging op de website in ieder geval zonder problemen.

Ik heb ook de contractgegevens van het huidige maandabonnement bij KPN opgegeven via de overstap link die ik heb gekregen. Dat adres staat wel op "14" en toevoeging "1", maar ik hoop dat het met contractnummer, telefoonnummer en de laatste drie cijfers van mijn bankrekeningnummer wel goed moet komen?

Zou jij kunnen kijken of de aanvraag goed terecht is gekomen? En zou je kunnen aangeven binnen welke termijn ik iets zou moeten horen als er toch iets niet in de haak blijkt? (Als in, op welke termijn wordt er normaal gesproken gekeken of alles op orde is?)

Heel erg bedankt voor je hulp tot nu toe!

Reputatie 7

Hi @Jonathan T-Mobile Klant Yes, het is helemaal gelukt! We hebben de nieuwe aanvraag ontvangen op 14 -1 en KPN heeft de overstap geaccepteerd, de adressen lijken dus overeen te komen. Je hebt hier ook al een bevestiging van ontvangen per e-mail, mocht je deze niet hebben gezien dan is het bericht mogelijk bij je ongewenste e-mail terecht gekomen. We gaan alles voor je in werking zetten en je ontvangt binnen een aantal dagen bericht van ons met de definitieve aansluitdatum. Als je nog vragen hebt stel ze dan gerust, we zitten voor je klaar!

Voor de volledigheid: een paar dagen terug aangesloten, geen problemen en een stuk beter aansluitproces dan bij KPN. 🤷

Geen idee of er een manier is om dat te laten fixen, maar het lijkt er vanuit mijn perspectief op dat het adressenbestand gewoon outdated is. Hopelijk kan er iemand wat mee zodat mensen die klant willen worden bij T-Mobile er niet doorkomen omdat hun adres er nét niet goed in staat.

In ieder geval bedankt voor de moeite!

Reageer