Beantwoord

Missende afdekplaat glasvezel FTU

  • 15 May 2019
  • 5 reacties
  • 1258 Bekeken

Bij mijn vorige provider (KPN) hadden we een NTU die over de FTU heen geklikt werd. Daarbij was dus één van de twee oranje afdekplaten overbodig. Nu wil KPN de NTU terug en heb ik dus een half open FTU hangen in de meterkast. Kunnen jullie zo'n afdekplaat leveren? KPN geeft uiteraard niet thuis, dat is lang geleden gebeurd en ik ben geen klant meer bij ze.
icon

Beste antwoord door Striker 20 May 2019, 23:48

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Hi @frenkel1, ik ben eigenlijk bang van niet, de FTU wordt inderdaad geplaatst en onderhouden door de netbeheerder (in dit geval KPN) en wij doen hier verder eigenlijk niets mee naast de modem er op aansluiten. Zou je een foto er van willen maken en deze hier plaatsen? Ik kan niks beloven maar ik ga in ieder geval voor je rondvragen of we hier misschien toch een oplossing voor hebben.
Reputatie 1
Bij mijn vorige provider (KPN) hadden we een NTU die over de FTU heen geklikt werd. Daarbij was dus één van de twee oranje afdekplaten overbodig. Nu wil KPN de NTU terug en heb ik dus een half open FTU hangen in de meterkast. Kunnen jullie zo'n afdekplaat leveren? KPN geeft uiteraard niet thuis, dat is lang geleden gebeurd en ik ben geen klant meer bij ze.

Dat is frappant. KPN, of elk andere provider, vraagt nimmer om de NT of FTU, enkel TV ontvanger en router (Experiabox).

Je kunt via kpnetwerk.nl een mailtje sturen met het verzoek om een kapje te plaatsen/versturen.
Dit is hoe de situatie nu is:


Ik heb via kpnnetwerk.nl dezelfde vraag gesteld en zij hebben hem niet meer op voorraad, gaan navraag doe bij de leverancier.

@Striker je wil zeggen dat ik de NTU had moeten houden als afdekplaat? Hij is al teruggestuurd, dus dat is nu te laat.
Reputatie 1
NT had je inderdaad niet hoeven op te sturen. Formeel mag je daar ook niet aan zitten.

Maar voor nu is de 1e vezel in ieder geval beschermd en de 2e wordt toch niet gebruikt. Je zou de bovenkant van het witte kapje kunnen afdekken met boterham zakje of wat plakband. Zoveel kan er dan niet mee gebeuren.
Reputatie 7
@frenkel1 het FTU is formeel inderdaad eigendom van de netbeheerder maar ozne monteurs hadden in het verleden nog wel eens afdekkapjes bij zich. Ik heb het voor je nagevraagd maar wij hebben ze ook niet meer. Het is ben ik bang even wachten op kpn netwerk in dit geval.

Reageer