Beantwoord

modem verplaatsen naar de woonkamer

  • 1 January 2018
  • 4 reacties
  • 1216 Bekeken

Hallo, eind deze maand stap ik over van KPN naar T-Mobile. Ik heb een vraag over het plaatsen van de modem. Mijn situatie is dat ik glasvezel heb en die komt binnen in de meterkast. Ik zou graag zien dat ik de modem in de woonkamer wilt hebben om van daaruit 2 Tv's en 2 netwerkswitch erop aan te sluiten.
Op de netwerkswitch komen 2 pc's, de tv, home cinema, cloud's en een camera aan te hangen.
Dus een cat5 kabel vanuit de meterkast naar modem in de woonkamer van dat punt de rest aansluiten.

Kan dat?
icon

Beste antwoord door Wijnglas 5 January 2018, 21:13

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 3
Als dit niet veranderd is sinds de overname, wordt het glasvezel modem direct op het kastje geplaatst waar de glasdraad op binnen komt. Omdat er in tegenstelling tot bij de KPN familie geen ethernet kabel wordt gebruikt voor connectie naar het modem maar een dunne glaskabel.

2 van de 4 ethernet poorten zijn geconfigureerd voor TV en 2 voor internet.
Dat is volgens mij niet te veranderen als gebruiker.

Als er niets is gewijzigd verder gaat het niet werken.
Reputatie 6
@Wijnglas
Hier een mogelijk werkbare setup of anders meer ethernet kabels of 'splitters' die 8 aders in UTP in 2x4 opdelen
https://forum.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/eerste-ervaringen-met-dns-wifi-snelheid-en-tv-internet-op-een-utp-280206
@StefanT @tmoesel Ik heb contact gehad met Guidion. Ze gaan toch de modem in de woonkamer plaatsen en komt een glasvezel te liggen vanaf de meterkast tot aan de modem. Op deze manier hoeft ik geen 4 kabels te trekken naar de meterkast toe en merendeel van de huidige kabels liggen er al.🆒
Reputatie 7
Hoi Wijnglas,

Bedankt voor je vraag èn je antwoord! Een warm welkom alvast! @StefanT, dit is inderdaad sinds kort gewijzigd. In sommige gevallen doet onze installatiepartner (Guidion) een extra stap om een modem toch elders te plaatsen op verzoek. Dit is niet altijd mogelijk, maar als je het van tevoren aangeeft, denken we graag mee. 😃

Reageer