Beantwoord

moet ik nu al spijt hebben voor de overstap?

  • 8 March 2018
  • 2 reacties
  • 586 Bekeken

Goedemorgen, Onlangs t-mobile thuis besteld (maar we zijn een bedrijf). Nooit gesproken over nieuwe bekabeling als je van Ziggo komt (iig wel aangegeven destijds). Krijgen nu via aansluiter Guidion te horen dat er nieuwe bekabeling getrokken moet worden. We hebben 3 tv aansluitingen waarvan 1 bij kantoor achter op perceel. Dat wordt een hele kluif (tijd = stil liggen van bedrijf) om dat allemaal voor elkaar te krijgen. Nog niet gesproken over de extra kosten die dit met zich mee brengt. Als we dit hadden geweten waren we gewoon bij Ziggo gebleven. En ja... dit is een serieuze klacht naar jullie. Ben nog niet helemaal klant en het gaat al niet goed. Hopelijk komen jullie met een oplossing en graag niet: het is jullie eigen verantwoordelijkheid. Bedankt.:(
icon

Beste antwoord door Brian 12 March 2018, 13:45

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Als komende klanten van welke provider dan ook wat meer voorbereidend werk zouden doen kunnen ze een heel hoop problemen voorkomen.
Zeker als men een zaak heeft lijkt het me logisch dat men weet dat glasvezel en DSL met utp kabels werkt, alleen kabel providers werken met coaxkabel.

Om dan de schuld bij de gewenste provider te leggen lijkt me wat te ver gezocht
Reputatie 7
Hi totality, Ziggo gebruikt als enige provider inderdaad coax bekabeling die anders is dan glasvezel en DSL die UTP techniek gebruiken. Je kan de coax aansluiting dus niet standaard gebruiken met DSL of Glasvezel. Maar als je de kabels niet wil vervangen dan is er gelukkig nog een andere oplossing! Via zogenaamde MoCa adapters kan je de bestaande coax kabels gebruiken als datanetwerk, de adapter zet het signaal dan voor je om en hierdoor hoef je de kabels niet te vervangen. Onze installateur Guidion kan deze adapters direct leveren (de snelheid die genoemd wordt op onze website ligt inmiddels al hoger) en je kan ze ook zelf aanschaffen via de bekende retailers. Als je nog vragen hebt stel ze dan gerust, ik zit voor je klaar!

Reageer