Beantwoord

Mogelijkheid Tmobile internet op nieuwe aansluiting Ziggo?

  • 24 January 2018
  • 4 reacties
  • 611 Bekeken

Beste T-mobile,

We gaan binnenkort een appartement kopen waardoor ik vast ging kijken voor een goede internet provider.
Daarop ben ik bij jullie uitgekomen.
Nou is het volgende het probleem.
We kopen een appartement wat nieuw is gebouwd in een oude winkel.
De aannemer heeft in onderstaande brief de aansluiting aangevraagd bij ziggo.
Nou wou ik graag weten, kan ik bij jullie een abonnement gaan afsluiten?
Aangezien in de brief anders geïmpliceerd word.

Dankuwel alvast Leo
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 27 January 2018, 19:40

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +14
Goedemorgen Leo, welkom.
Als ik jou was zou ik aan de aannemer vragen wat en wie zijn naam en met welke toestemming hij dat gedaan heeft?
De bewoner maakt altijd zelf uit welke provider hij kiest. Hangt ook nog eens een prijskaartje aan.
Of staat in je koopcontract dat Ziggo erbij hoort?🤔
Goedemorgen ChrisTien,
Thanks, dank voor je reactie. :D
Hij heeft dat op zijn eigen naam gedaan. Die gaf ook aan dat je dan zelf voor een ander kan kiezen.
Al stuurde hij me wel bijgevoegd document mee.

In het voorlopige koopcontract staat er niks over opgenomen.

Weet jij toevallig of ik een tmobile klantenservice dit kan laten uitsluiten? (reageren zij ook op het forum?)
Reputatie 7
Hallo Leo Zekerheid,

via mijnaansluitingen.nl worden alle aanvragen geregeld voor nieuwbouw.
Dit geld voor Gas, licht, water, warmte net, kabel aansluiting, telecom aansluiting, (KPN telefoon of glasvezel) en de riolering. Normaal gesproken word alles voor je geregeld door de project ontwikkelaar/aannemer. Via https://netco-fpi-info.fourstack.nl kan je zien of de postcode huisnummer al is opgenomen in de database van beschikbaar aansluitingen.
Reputatie 7
Hi Leo, allereerst gefeliciteerd met je aankoop, erg leuk! Ook leuk dat je aan ons denkt als je provider! 🙂 Zo te zien is er echt een aanvraag gedaan voor de aanleg van een kabel via mijnaansluitingen.nl zoals Hidden al aangaf. Ik zou in dit geval inderdaad even bij de projectontwikkelaar of verkoper navragen wat de voorwaarden zijn en wat de bedoeling is. Ziggo is de enige die op coax-kabel levert. Als alleen dit aangelegd wordt dan zit je "vast" aan Ziggo. Is er ook DSL of Glasvezel aanwezig? Dan kan je hiervoor ook andere providers kiezen waaronder wij! Als dit niet aanwezig is dan kan je de aanleg hiervan eventueel zelf aanvragen maar de netbeheerder brengt hier wel kosten voor in rekening (de kosten voor de aanleg van coax worden in dit geval dus door Ziggo betaald). Als je nog vragen hebt stel ze dan gerust!

Reageer