Beantwoord

Monteur gewenst

  • 16 October 2020
  • 3 reacties
  • 339 Bekeken

Sinds maandag 12-10-2020 heb ik geen internet en tv, inmiddels is het vrijdag en heb ik nog steeds geen connectie. Naar aanleiding hiervan heb ik maandag, woensdag en donderdag met de klantenservice gebeld. Zij kunnen enkel zeggen dat ze een extern probleem constateren en er een monteur moet langskomen. Maandag kreeg ik de belofte dat er binnen twee dagen een monteur zou langskomen. Toen ik woensdag belde was er nog niks met het ingeschoten ticket gedaan. Op donderdag hoor ik letterlijk van de klantenservice dat hij niks kan betekenen. Zelf pro-actief contact opnemen met een monteur kon hij niet.

De installatie van T-mobile thuis heeft ook al zijn voeten in de aarde gehad doordat dit tweemaal is uitgesteld door T-mobile met een totaal van bijna vier weken. Daar komt bij dat ik op de installatiedag zelf moest bellen met de vraag waar de monteur bleef, het antwoord, een week later. De ervaring met T-mobile is tot nu toe zeer waardeloos. De levering, service en communicatie is ronduit slecht. 

T-mobile kan dit probleem zo spoedig mogelijk opgelost worden? 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 19 October 2020, 15:53

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Stijn123, van harte welkom op de Community! 

Sorry dat er beloftes gemaakt zijn die niet nagekomen kunnen worden. Een monteur binnen twee dagen langs laten komen, is in de huidige omstandigheden en drukte niet realistisch. Dat gezegd hebbende, wil ik graag nog een laatste controle met je doorlopen om er zeker van te zijn dat we alles geprobeerd hebben aan onze kant:

Heb je met het resetten van het modem ook de Media Converter gereset? Tussen het modem (witte Zyxel apparaat) en jouw FTU (Glasvezelaansluitpunt) zit een zogeheten Media Converter. Dit is een zwartgrijs doosje welke verbonden is met het modem via de WAN-poort. Zit de kabel die deze twee met elkaar verbindt er goed en stevig in? We zien vaak dat die kabel losjes hangt en dat het signaal daardoor af en toe wegvalt. Dit zou een wegvallende verbinding kunnen veroorzaken. Kun je mij vertellen welke schakelaartjes aan staan op het rode, rechthoekige vlakje aan de zijkant van de converter - hier zit vaak een veiligheidssticker overheen geplakt? Check de onderstaande afbeelding om te zien wat de schakelaartjes zijn:

https://uploads-eu-west-1.insided.com/tmobile-nl/attachment/133b2b70-594d-4c3d-94ef-86df075fcb1b.png


Meestal zijn schakelaars één en zes actief (omhoog) en de rest uit. In dat geval kun je drie en vier inschakelen en de rest omlaag zetten. Zorg ervoor dat zowel converter als modem van de stroom gehaald zijn voordat je dit uitvoert. Wanneer je vervolgens alles weer aanzet, kan het zijn dat dit de boel een spreekwoordelijke duw in de rug geeft, waardoor de verbinding weer ingeschakeld wordt. Brandt het FO-link lampje op de converter groen of oranje/rood, of brandt deze helemaal niet?

Laat me alsjeblieft weten of dit gewerkt heeft. Zo niet, dan zorg ik ervoor dat het wel opgelost gaat worden.

Beste Jason,

Dank voor je uitgebreide reactie. Helaas heeft het niet geholpen. Gisteren heb ik nogmaals met de klantenservice gebeld en had ik eindelijk een capabel persoon aan te lijn. Na wat tests is de conclusie dat er alsnog een monteur moet komen. Verder was te concluderen dat er eerder tot tweemaal toe helemaal geen ticket is ingeschoten om een afspraak met een monteur te maken. Ik vind dit zeer kwalijk. Er is zelfs geen notitie gemaakt in het systeem. Er is enkel een “7 dagen unlimited” voucher gemaild.

In het tweede telefoongesprek werd gezegd dat er geen notitie is gemaakt, maar wel een ticket was ingeschoten voor een monteur. Op mijn aandringen zou er nogmaals een ticket ingeschoten worden. Dit is wederom niet gedaan, ondanks toezegging. In het derde telefoongesprek heb ik enkel te horen gekregen dat de klantenservice medewerker het niet kan oplossen en dat ik het moet afwachten. Ook hij had kunnen zien dat er geen tickets zijn ingeschoten. 

Al deze onnodige fouten hebben ervoor gezorgd dat ik nog een extra week op een monteur moet wachten. Hopelijk kan hij het probleem snel oplossen en komt T-Mobile met een gepaste compensatie.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Stijn123, erg jammer dat het niet geholpen heeft, maar fijn dat er dan eindelijk een monteur aangestuurd is.

Wat ik spijtig vind, is dat er elke keer een andere uitleg geboden is ten aanzien van de situatie. Bovendien is het natuurlijk niet de bedoeling dat er geen tickets ingeschoten worden, zeker wanneer dit wel toegezegd is. Ik begrijp oprecht niet waarom dat überhaupt dan gemeld wordt. Wanneer het een kwestie van onvermogen is en niet onwelwillendheid, zijn er altijd collega's beschikbaar die het ticket dan wel kunnen aanmaken of uitleg willen verschaffen hiertoe. Dat gezegd hebbende, vermoed ik dat het om een stukje miscommunicatie gaat, waarbij twee collega's elkaars verhaal verkeerd interpreteren. Daar mag jij zeker niet de dupe van zijn, ik bied mijn excuses aan namens het hele team.

Wat ik met je wil afspreken, is het volgende: zodra de monteur het opgelost heeft, stuur je mij een privébericht en dan kijken we samen naar een passende compensatie. Dat lijkt me in dit geval wenselijker dan wederom een halfuur in de wacht te hangen wegens drukte. Zo weet ik ook meteen waar het over gaat en zijn er geen miscommunicaties mogelijk. Kan ik je daarmee enigszins ontzorgen? 

Reageer