Beantwoord

monteur inplannen DSL installatie

  • 26 July 2019
  • 6 reacties
  • 573 Bekeken

Ik heb een monteur nodig en wil graag een afspraak maken. Met behulp van de sms ingelogd om dit te doen. Is de eerstvolgende mogelijkheid pas 26 augustus. Dit is over 4 weken. Nu heb ik nog Ziggo dus een paar dagen is niet erg. Maar dadelijk is dat afgelopen en zit ik zonder.
Of dit moet sneller of ik wil weer terug naar Ziggo.
icon

Beste antwoord door TAVL 27 July 2019, 16:38

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 6
@Evolution Welkom op het forum.

Je hebt eerst 2 weken bedenktijd voordat er wat gebeurd. Hier kan je vanaf zien maar dat heeft niet veel zin volgens mij. Misschien dat het een week scheelt zonder bedenktijd, maar de monteurs hebben het veels te druk en de vraag is wanneer die kan.

Als je hier niet op kan of wilt wachten en je zit nog in de 14 dagen bedenktijd, kan je kosteloos annuleren, schriftelijk (komt thuis via post) of telefonisch.

Heb je Ziggo al opgezegd dan? Of heb je de overstapservice aangevinkt?
Bedankt voor je reactie.
Ziggo al opgezegd. Vanaf wanneer gaan die 14 dagen in. Ik dacht dat ik daar al overheen was. Maar op deze manier wil ik het niet.
Ik ga Ziggo wel bellen en heraansluiting vragen. Dit kan niet de bedoeling zijn. Ziggo was toen zo gepiept. Had gedacht dat dit ook simpel zou gaan. Maar Ziggo gaat via de kabel en T-mobile via de telefoonlijn.
Reputatie 6
@Evolution De bedenktijd gaat ik volgens mij in vanaf de aanmelding. Ik dacht dat je glasvezel besteld had.

Alleen bij Glasvezelaansluiting wordt er standaard een monteur gestuurd, bij DSL krijg je het pakket thuis en kan je het zelf aansluiten. Je krijgt dan de aansluitdatum via mail. Of er moeten werkzaamheden bij je gebeuren? Hoe lang de wachttijd voor een aansluiting is, weet ik niet. Weet jij dat @TAVL ?

Anders zal je een reactie van webcare af moeten wachten. Dit kan 24/48 uur duren, maar kan uitlopen door drukte.

Je kan ook bellen met de klantenservice. Je hebt dan wel een wachttijd maar je hebt wel sneller een reactie.De openingstijden van de klantenservice is:

maandag tot en met zaterdag van 7:00 's ochtends tot 22:00 's avonds geopend voor alle onderwerpen. Op zondag zijn ze geopend van 9:00 tot 18:00. Niet alleen voor een storing, maar ook voor administratieve zaken.
Reputatie 7
Badge +4
Goedemiddag @Evolution,

Bij een glasvezel of DSL aansluiting geldt de volgende stelregel:

  • 2 weken wettelijke bedenktijd vanaf het moment dat je de aanvraag indient.
  • Na de bedenktijd kost het ca. 4 weken om de activatie te regelen.
De ca 4 weken komt doordat het een paar dagen kan schelen voor alle partijen ingepland kunnen worden. Dit wordt definitief ingepland zodra het activatieproces gaat lopen. Bij DSL is dit wat flexibeler, omdat je daar de installatie zelf doet. Bij glasvezel doet de monteur dit.

Je kunt van de wettelijke bedenktijd af zien. Dan begint het activatieproces direct na het afzien van deze bedenkttijd. Dit doe je via jouw Mijn omgeving.

Na de wettelijke bedenktijd is het niet zonder meer mogelijk om de aanvraag kosteloos op te zeggen. Als je al bezig bent met inplannen, dan is is deze periode voorbij. Je kunt altijd met Guidion, de installatiepartner, bellen of het mogelijk is om eerder aangesloten te worden, maar dit zal nooit weken eerder zijn. Het is afhankelijk wanneer de netwerkprovider de lijn geactiveerd kan hebben. Wellicht kan webcare iets betekenen.

Als je gebruik hebt gemaakt van overstapservice dan zal ZIGGO niet voor de installatiedatum afgesloten worden.
Ik snap het. Maar ik ging er vanuit dat wanneer het niet lukte, dat ik dan binnen een paar dagen een monteur zou kunnen inschakelen.
Als ik had geweten dat dit kon gebeuren, had ik nooit overgestapt. De sorres die ik er nu aan heb, wil ik helemaal niet.
Dat mijn 2 weken voorbij zijn, snap ik. Maar mijn activatie is al in gang. Dat betekend ook dat Ziggo er ongetwijfeld binnenkort mee op zal houden en dan zit ik zonder tv en internet, die ik voor mijn laptop nodig heb.
Op de reclame maken ze het erg mooi. Als het niet lukt komt er een monteur. Maar wat ze erbij mogen vermelden, is dat het wel 4 weken kan duren voor er een ingepland kan worden.
Ik heb Ziggo via de kabel die dan een digitaal signaal ontvangt en via mijn router naar mijn Horizon box gaat. Installeren was toen zo gepiept. Ik wist ook niet dat het nu op een andere manier aangesloten zou moeten worden. Want de telefoonlijn, hebben wij nog nooit gebruikt sinds we hier wonen, nu bijna 4 jaar.
Ik krijg nu toch niet de dienst die ik kan verwachten? Dan kan ik er toch na de 2 weken bedenktijd nog vanaf? En waarom duurt ''het aansluiten'' 4 weken?
Ik heb toch een overstapdatum ingevoerd. En volgens de vrouw aan de telefoon, moest hij het doen, maar was er iets mis. Blijkbaar bij mij. Dus een monteur nodig......:(

Bedankt voor jullie reacties trouwens. Top!
6 weken na de oorspronkelijk geplande activatie stuurt tmobile het signaal naar ziggo dat ze kunnen afsluiten - ongeacht of het dan werkt of niet, en bij mij duurde het vervolgens weer 2 volle werkdagen voor ziggo daarna internet weer aangesloten had.
Tenminste, zo ging het bij mijn aansluiting (die het overigens ook nog steeds niet doet).

Reageer