Beantwoord

Monteur is geweest, glasvezel werkt niet, nog geen vervolgafspraak

  • 8 October 2020
  • 9 reacties
  • 342 Bekeken

Maandag is een monteur bij ons geweest om glasvezel aan te sluiten. Hij heeft het modem geïnstalleerd maar gaf aan dat er nog geen internet was.

Hij zei dat er nog wat dingen moesten gebeuren die hij zelf niet kon doen en dat ik daarover dinsdag of woensdag gebeld zou worden. Het was mogelijk dat er nog een keer een monteur langs moesten komen, maar het zou ook kunnen dat het op afstand geregeld kon worden.

Vandaag (donderdag) heb ik nog niets gehoord. Ik zit al een uur in de wachtlijn met Guidion dus dat schiet ook niet echt op.

Iemand die me kan helpen? A.s. zaterdag verhuizen we en i.v.m. thuiswerken zou het ‘erg fijn’ zijn als we dan internet hebben ;)

Sietze

Update: we wonen dus nog niet op het adres van aansluiting dus wat afstemming over de afspraak (indien nodig) is handig. 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 9 October 2020, 10:04

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @sietzeb 

Normaal wordt er binnen 5 werkdagen contact opgenomen met je door KPN als de ticket ook juist is aangemaakt.

Oké. De monteur had het over 1 of 2 dagen, dat is wel anders dan wat jij aangeeft. Dat het met KPN te maken heeft was me ook niet bekend. 

Had ik dit trouwens kunnen voorkomen? Is een installatie op maandag te kort dag om op zaterdag gebruik te kunnen maken van m'n internet? 

 

Bedankt voor je reactie trouwens @Waqqas :). Zou je voor mij ook de werkbon kunnen checken van Guidion m.b.t de actuele status? Of werk je niet voor T-Mobile?

Reputatie 7
Badge +15

@sietzeb ik ben geen medewerker van T-Mobile maar zoals de monteur ook zij neemt KPN vaak al eerder contact op, binnen 2 of 3 dagen ofzo.

Ik hoop voor je dat de ticket juist is doorgezet en hopelijk kan een moderator kijken of alles goed is afgehandeld en een ticket voor KPN is aangemaakt.

Top, bedankt voor de info :) 

Zou super zijn als iemand het kan checken inderdaad. Ben inmiddels al weer een tijdje in de wacht bij Guidion maar kom er nog niet door. 

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @sietzeb, welkom op de Community! 

Ik heb het meteen uitgezocht en Guidion gebeld; zij gaven aan dat je inmiddels een tweede afspraak hebt gemaakt voor 12 oktober. Dat is fijn om te horen, natuurlijk wel aan de late kant, maar ben blij dat het nu geregeld wordt. Heb je thuis de beschikking over een T-Mobile simkaart? Zo ja, dan kan ik je een voucher aanbieden met Unlimited Internet voor zeven dagen. Zo heb je in ieder geval op je andere adres ook Internet - weliswaar via de mobiele hotspot, maar het is een noodoplossing. Is dat een ideetje?

Mocht ik je vandaag niet meer spreken: een geweldig weekend toegewenst en stay safe!

Hi @Jason 

 

Thanks voor het meedenken! :) Helaas heb ik geen T-mobile simkaart… ik zit voor m'n telefoon en mobiele internet bij een andere, niet nader te noemen telecomprovider ;). Heb het even opgezocht en een weekbundel kost daar zo'n 9 euro. Kunnen jullie dat niet verrekenen met de eerste maand abokosten oid? 

Die bundel is weliswaar geen 4g, maar dat moet dan maar even…

 

Hoor het wel, 

 

Sietze

Reputatie 7

Hi @sietzeb, excuus inmiddels wat te laat maar zo te zien is het helemaal gelukt met de monteur, top! Als ik nog iets voor je kan betekenen laat het dan zeker weten! 

Moet ik nog wat bewaren van de dingen in het installatiepakket die niet gebruikt zijn?

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @sietzeb, top dat je het vraagt! Welke dingen gebruik je niet? Je mag ze bewaren voor de zekerheid, wellicht komen ze later nog een keer van pas.

Heel veel plezier met jouw abonnement en laat het ons weten wanneer we je ergens mee kunnen helpen op de Community. Voor nu: blijf veilig binnen en een goede gezondheid toegewenst!

Reageer