Beantwoord

Monteur niet geweest, 0 euro installatiekosten?

  • 7 October 2020
  • 14 reacties
  • 459 Bekeken

Vandaag zou de nieuwe Tmobile internet verbinding opgeleverd worden.

sochtends ging onze oude verbinding uit, maar de monteuvr is niet geweest.

Ik heb een sms ontvangen dat de monteur is uitgevallen, we zijn niet gebeld en zouden nu geen verbinding hebben gehad.

Mijn vrouw heeft Gideon gebeld vandaag omdat zee hiebr speciaal vandaag voor thuis zou blijven. Ze heeft een uur in de wacht gestaan, maar ze kreeg niemand te spreken/

Ik heb de internet verbinding nu zelf aangesloten, nu heb ik tmobile willen bellen om te zeggen dat er geen monteur meer hoeft te komen aangezien Gideon zo goed als onbereikbaar is. Echter krijg ik bij Tmobile net zo goed geen gehoor.

Al men al helemaal geen goed begin.

Inmiddels heb ik de verbinding zelf geinstalleerd en we zijn online.

Nu heb ik uiteraard niet van plan om te betalen voor installatiekosten, ik hoop dat er iemand van TMobile mijn bericht leest, dit kan en dit kan verzorgen en ons hier een bevestiging van stuurt.

 

Mvg,

icon

Beste antwoord door Brian 9 October 2020, 11:12

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7

Hi @sansems, wat balen dat de monteur op het laatst af moest zeggen maar mooi dat het je zelf gelukt is! Ik zie dat je inmiddels al een collega hebt gesproken, als ik nog iets voor je kan betekenen laat het dan zeker weten! 

Ik heb een “Klacht” Samen met mijn ouders heb ik T-Mobile internet aangevraagd. Bij mij is de monteur niet komen opdagen maar ik heb het zelf kunnen installeren.

Nu bij mijn ouders hetzelfde geval! De monteur komt niet en morgen zit men zonder tv, internet en telefoon.

Geen bericht van Guidion wanneer men wel komt en wederom zijn ze onbereikbaar.

Nu heb ik alles zelf (weer) aangesloten maar internet doet het niet.

Ik bel met de klantenservice, na 40 min wachten kijg ik een dame aan de lijn.

Het verhaal uitgelegd en ze zegt dit kan echt niet 1 moment ik ga de monteur bellen.

Wat gebeurd er na 5 min wachten.. de verbinding wordt verbroken!!

Ik weet nu nog niets en kan wederom bellen, echt waardeloos dit.

Zoals jullie merken ben ik behoorlijk kwaad, ik heb er spijt van dat ik mijn ouders overgehaald heb om over te stappen.

Kan iemand mij svp terugbellen om het voor mijn ouders werkend te krijgen..

 

Na het laatst geplaatste heb ik nogmaals gebeld met T-Mobile. Na 1.5 uur in de wacht te hebben gestaan heb ik het opgegeven.

de volgende ochtend weer gebeld. het verhaal was dat de monteur niet kon komen omdat het abonnement niet geactiveerd is. Het activeren zou automatisch gaan en daar kan niemand iets aan doen ? Die belofte wij zorgen dat u altijd online blijft bij overstappen slaat dan ook nergens op.

Ik snap niet dat als er een opleverdatum is het abonnement niet geactiveerd is. daarbij zou er niemand invloed hebben op het activeren dat kan nog wel een week duren en dan moet je maar kijken hoe en wat.

Nouja na aandringen zou ik toch nog gebeld worden door een monteur of iemand die een afspraak maakt. Dit is tot nu toe ook niet gebeurd.

Normaal zeur ik niet zo snel maar in dit geval vind ik dat ik behandeld wordt als een stuk stront.

Tot nu toe vind ik het een waardeloze service, wellicht kan iemand mij het tegendeel bewijzen. Ik ben benieuwd…

Reputatie 7

@sansems Ai dat is wel een heel ongelukkig toeval. Zo te horen is er bij je ouders wat vertraging aan de kant van de netbeheerder opgetreden, ik kijk graag of ik je meer duidelijkheid kan bieden! Zou je mij hiervoor een privébericht willen sturen met het volledige adres waar het om gaat, de geboortedatum van de persoon op wiens naam het contract staat en de laatste 4 cijfers van het rekeningnummer waarvan het abonnement afgeschreven gaat worden? Dan zoek ik het graag voor je uit.

Hoi Brian. Inmiddels heb ik de verbinding zelf werkend gemaakt. ik heb een paar keer uitgelegd waar ik op vastliep maar het lag niet aan de netbeheerder zover ik kon zien. ik kreeg op de dag dat de monteur zou komen geen blijvend signaal op de media convertor. toen ik de jumpers op het apparaat heb aangepast volgens een artikel wat ik gevonden had werkte de verbinding stabiel. 

Achteraf had ik het probleem met een eenvoudige aanwijziging zelf kunnen verhelpen.

Dat had ook veel telefoontjes en frustratie gescheeld.

 

grt 

 

Hallo Brian,

Waar ik nu ook achterkom is dat jullie mijn Tele2 verbinding niet hebben opgezegd, nu betaal ik ook nog eens voor 2 verbindingen. 

Dat gaat allemaal niet zo lekker.. Ik heb Tele2 gebeld en kunnen nu eind deze maand pas stopzetten.

Als je dan iets voor mij wilt doen.. kun je dan iig zorgen dat het financieel wordt recht getrokken ?

grt 

Hallo, hoe is het probleem van de installatiekosten bij u opgelost @sansems ? Bij mij hetzelfde probleem monteur is niet geweest, internet zelf “plug and play” aangesloten. 

Alsnog de installatiekosten gefactureerd, tijdens het afsluiten hebben ze erbij gezegd zolang er geen monteur hoeft langs te komen worden de kosten ook niet in rekening gebracht. 

Krijg ik aan de telefoon met de klantenservice te horen dat het niet waar is en dat die afspraken niet zwart op wit staan met de verkoper. Uiteindelijk kon de klantenservice  wel een bedrag van €20 crediteren of hij moest het doorzetten naar een andere afdeling waarvan hij wist dat die bijna zeker word afgewezen. Maar goed als je €20 kan crediteren dan ga ik ervan uit dat ik in mijn recht sta en dat dan logisch de totale 37,50 ook gecrediteerd kan worden! 

Beste,

Ik heb nog geen idee. Ik heb vandaag weer moeten bellen (voor mijn ouders) omdat ben hen de oude internet verbinding ook door blijft lopen en toen werd mij verteld dat het abonnement van mijn ouders en van mij beide niet actief zijn terwijl bij ons alles online is.

Ik begin er hoofdpijn van te krijgen, het zal me ook niet verbazen dat de installatie kosten bij ons allebei gefactureerd worden ondanks dat iemand bij t mobile aangegeven heeft dat het niet gebeuren gaat.

Maar goed, ik wacht het wel weer af.

Ik ben naar Tmobile gegaan vanwege de kosten en omdat tele2 (waar ik zat) geen glas meer aanbied. echter was de service mij het extra geld bij Tele2 wel waard geweest.. 

 

De service is inderdaad waardeloos, en mega lange wachttijden aan de telefoon. Heb vorige week langer als een uur in de wacht gestaan vervolgens opgehangen, vandaag weer meer dan 40 min gewacht.. om vervolgens weer eens 10 min in de wacht te staan omdat hij een andere collega moest bereiken voor meer informatie… t automatisch bandje zegt wel probeer het later weer eens als het rustiger is.. maar goed heb in de afgelopen weken op meerdere tijdstippen gebeld en 7/10x was het altijd druk!

Ja hoor en het drama gaat weer verder. Ik werk 15 jaar in de IT en nog nooit zoiets meegemaakt.

Nu weer mijn ouders…

Installatiekosten worden gefactureerd. Er is geen monteur geweest!!

Abonnement gaat in op 1-10 terwijl volgens Tmobile de verbinding nog niet eens operationeel was toen ik gisteren belde. En nog geen idee of Ziggo is opgezegd.

IK WIL NIET MEER BELLEN IK BEN KLAAR MET DIT GEZEIK. 

Ik weet 1 ding dat ik hier zo snel mogelijk weer weg wil. Wat een kansloze bedoeling.. ik betaal nog liever 2x zoveel voor de concurrent.  

Kan iemand die ook daadwerkelijk iets doen voor mij en niet zegt ik zoek het uit en je hoort er niets meer van concact met mij opnemen.

Hahaha same here!

denk dat we t ff op de sociale media moeten plaatsen zodat ze het serieus gaan behandelen  

Ik ben geholpen zojuist door Alissa van Tmobile. Even afwachten of het allemaal goed komt maar ze heeft iig erg goed geholpen. 

Ben iig erg tevreden hoe ze mij geholpen heeft.

Reputatie 7

Hi @sansems @Timobilethuis, het klopt dat de installatiekosten altijd in rekening wordt gebracht. Bij het afsluiten van een glasvezel abonnement worden deze kosten meegenomen en het abonnement moet aangesloetn worden door een monteur. Als je enigszins handig bent dan kan je het zelf aansluiten maar de start van het abonnement wordt dan niet administratief verwerkt dus wat ik hier voorbij zie komen van jullie kan kloppen. :slight_smile:

Uiteraard is dit geen lekkere start en ik kijk graag wat ik voor jullie kan doen in dit geval! Als jullie mij een privébericht willen sturen met het volledige adres, geboortedatum en de laatste vier cijfers van het rekeningnummer (@sansems in jouw geval ook van je ouders) dan ga ik er mee aan de slag. @sansems Als mijn collega het inmiddels voor jou al geregeld heeft dan is het uiteraard niet meer nodig. Ik zit voor jullie klaar!

@sansems 

Heb vandaag goed nieuws ontvangen van Brian en Ben daarna een uur later ook nog eens opgebeld door de klantenservice met diegene die mij eerst een creditering van €20 wou aanbieden (als je dat kan aanbieden dan stem je al mee dat ik eigenlijk de totale bedrag terug moet krijgen, doe niet zo moeilijk en regel dan gewoon dat de €37,50 word gecrediteerd vind ik dan? Ipv te zeggen dat het bedrag van 37,50 in de meeste gevallen word afgewezen) 

Bij mij is het uiteindelijk gisteren “goedgekeurd” en het word de komende maanden verwerkt met de facturen.

hopelijk nu de rest van het contractsduur een goede tijd met T-Mobile mee te maken.

 

Bedankt @Brian 

Reageer