Beantwoord

Monteur zonder installatiepakket

  • 6 June 2019
  • 9 reacties
  • 610 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 5 reacties
Prima begin ... Niet!

Na vandaag 1,5 uur aan de telefoon te hebben gehangen met T-Mobile, Guidion en weer T-Mobile amper iets verder.

Ongeveer 3 weken geleden een afspraak gemaakt voor de installatie. Die zou morgen 07-06 in de ochtend plaatsvinden. Deze week een mail dat het installatiepakket onderweg is. Niet goed gekeken, mijn eigen schuld, maar die komt ook morgen tussen 13:00 en 14:30.

T-Mobile gebeld. Na lang wachten te horen gekregen om Guidion te bellen.

Guidion gebeld. Monteur kon niet verzet worden en is geannuleerd. Gevraagd naar het tijdspad dat er weer een monteur komt en dat zou binnen een week kunnen. Niet fijn, maar oke. Daarvoor moet ik wel contact opnemen met T-Mobile omdat de afspraak binnen 24 uur is geannuleerd.

T-Mobile weer gebeld, uitgelegd, en een nieuw verzoek ontvangen voor het maken van een afspraak. Eerstvolgende moment bijna 4 weken later op 3 juli!

Kan dit echt niet eerder?

Ik word hier wel een beetje droevig van
icon

Beste antwoord door Anonymous 7 June 2019, 12:42

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Goedenavond @Espie,

Welkom bij T-Mobile Thuis. Via de app is het vaak verder vooruit plannen. Het beste is om vroeg te bellen met Guidion. Zoals bij de annulering eerder is aangegeven zijn er, afhankelijk van de regio, vaak wel mogelijkheden. Door het issue met installatiepakketten zijn er meerdere afspraken die helaas uitgevallen zijn. Hierdoor heb je kans dat het met bellen eerder kan.

Mocht je hierdoor zonder internet komen te zitten en je hebt T-Mobile Mobiel, dan kun je een unlimited data voucher krijgen om de periode te overbruggen. Dan kun je jouw telefoon als hotspot gebruiken. Waarschijnlijk werkt TV Anywhere ook al met de verkregen gegevens. Mocht je die niet hebben, dan staan deze gegevens op jouw T-Mobile Thuis Mijn Omgeving. Het gaat om het TV klantnummer en bijbehorende pincode. Het is niet optimaal, maar hopelijk voor nu een hulpmiddel.

Ik hoor graag van je of het gelukt is. En of je gebruim wil maken van een voucher.
Vanmorgen weer een half uur in de wacht gestaan bij Guidion.

Uiteindelijk een nieuwe afspraak kunnen inplannen voor volgende week vrijdag.
Alsnog een week zonder Internet en tv. Leuk dat je een voucher kan krijgen, alleen jammer dat dit niet fatsoelijk werkt in een goed geisoleerd nieuwbouw huis.

Vanuit KPN is er al een NT kastje in de meterkast geschoven. Wordt dit ook gebruikt door T-Mobile of wordt dit door T-Mobile vervangen?

Als de montage alleen het aansluiten van de modem betreft lukt mij dit zelf ook wel.
Reputatie 7
Badge +4
Goedemorgen @Espie,

Goed te lezen dat het gelukt is om een afspraak in te plannen. Jammer dat je hierdoor een week zonder internet zit. TV kijken kan wel, maar als je veel last heb van signaalverlies door isolatie blijft het een lastig verhaal.

Een minder mooie oplossing zou het signaal van de buren kunnen zijn. Wie weet helpt het je de week door en kun je zo ook TV kijken via de TV Anywhere app.

Er moet een mediaconverter en een modem opgehangen worden (glas). Als de NT niet goed is, dan moet deze eveneens vervangen worden. Dit mag alleen de monteur doen in verband met garantie. Mocht er iets mis gaan, dan zijn de kosten niet mals.

DSL mag de klant wel zelf aansluiten.
Jammer om een week zonder internet te zitten?

Sorry hoor, er zullen best mensen zijn die nog een slechtere ervaring hebben, maar ik vind dit een waardeloze service!

Ruim 2 uur aan de lijn moeten hangen om vervolgens te horen dat je nog een week moet wachten.

Eat your own shit. Prima dat jullie een fout maken door een verkeerde inschatting te maken. Neem dan meer capaciteit af bij de installateur of schakel een 2e partij in, maar zadel de klant er zeker niet mee op.

En de klant mag natuurlijk wel vanaf het begin betalen?!
@Espie Op de KPN NT kun je het modem van T-Mobile gewoon aansluiten, dus succes, ikzelf heb tegen de regels in dat ding van hun er weer afgetrokken en de KPN NT er weer opgehangen, werkt perfect.
Wel even kijken of de lampjes groen branden.
Reputatie 7
Hallo @Espie,

omdat je al aangesloten bent geweest zit er al een kastje op de glasvezel. in sommige gevallen lukt dat wel en in andere gevallen niet. maar maak in geen geval het glasvezel aansluiting zelf open.
schade aan de glasvezel kost minimaal 350 euro

je kan het dus proberen, maar maak altijd een afspraak met de guidion monteur om de mediaconvertor te plaatsen.
@Espie Op de KPN NT kun je het modem van T-Mobile gewoon aansluiten, dus succes, ikzelf heb tegen de regels in dat ding van hun er weer afgetrokken en de KPN NT er weer opgehangen, werkt perfect.
Wel even kijken of de lampjes groen branden.


Kijk hier heb ik wat aan!

Vanmiddag is het installatiepakket bezorgd en het NT kastje wat al op de muur zit werkt prima.

Eerst even via de modem geprobeerd en na een uurtje vogelen werkt het nu ook via mijn smart switch en Sophos UTM.
Top, blij dat je verbinding hebt, enige wat kan zijn is dat je een 100mb NT hebt, heb je een hogere snelheid afgesloten zou de NT tzt gewisselt moeten worden door guidion voor hun media converter om de snelheid te halen.
Geld alleen voor de NT van een 4 tot 5 jaar oud daarna gebruikte ze Gb Nt's, dus even een speedtest doe en je weet het, kom je boven de 100 Mb zit je goed.
Reputatie 7
Dag allen,

Zeker met het oog op alle drukte, ben ik superblij om te lezen dat jullie elkaar hier zo mooi helpen. De kracht van een Community!

@Espie de monteur komt nog wel langs om te 'installeren' toch? Dan heeft hij wel een makkie, maar wel een goed gevoel als het even nagelopen wordt, zeker bij glasvezel!

Reageer