Beantwoord

Na 5 werkdagen geen tv en internet


Na dat afgelopen maandag de monteur van Guidion is geweest en het modem heeft geïnstalleerd hebben wij geen internet en tv.

Blijkbaar zit er nog een oud signaal op de glasvezel lijn van KPN. nu werd mij verteld door de monteur dat het in de loop van de dag wel omgezet zou worden misschien dinsdag, maar dan werkte het wel.

Nu is het vrijdag ik heb 4/5 keer gebeld het zou door gezet worden naar de technische dienst. heb ik nog geen tv en internet (op een voucher voor 4g na)

Het is waarschijnlijk een schakelaar omzetten van kpn naar t-mobile. Dat mag toch niet zo idioot lang duren? 

Langzaam aan krijg ik toch echt spijt van de T-mobile. 

icon

Beste antwoord door Seccie 29 May 2020, 13:22

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Thomas84,

Wat naar dat je nog geen werkende verbinding hebt. De installatie is voltooid, maar nu blijkt er nog een actieve verbinding te zijn van je de vorige gebruiker. 

Bij het opleveren van je internet verbinding zijn diverse partijen betrokken. Het lijkt erop dat de netwerkbeheerder in deze KPN de schakelaar fysiek moet omzetten. Als ik het goed begrijp, dan is hiervoor een ticket aangemaakt en is het nu wachten tot de monteur van de netwerkbeheerder het ticket oppakt en afsluit. Ik kan me voorstellen dat het erg frustrerend is, maar in de tussentijd kun je wel online via je 4G voucher. 

Hoi @Thomas84,

Wat naar dat je nog geen werkende verbinding hebt. De installatie is voltooid, maar nu blijkt er nog een actieve verbinding te zijn van je de vorige gebruiker. 

Bij het opleveren van je internet verbinding zijn diverse partijen betrokken. Het lijkt erop dat de netwerkbeheerder in deze KPN de schakelaar fysiek moet omzetten. Als ik het goed begrijp, dan is hiervoor een ticket aangemaakt en is het nu wachten tot de monteur van de netwerkbeheerder het ticket oppakt en afsluit. Ik kan me voorstellen dat het erg frustrerend is, maar in de tussentijd kun je wel online via je 4G voucher. 

Klopt. maar de frustratie zit hem in dat het al 5 werkdagen duurt om een schakelaar om te zetten. fysiek of niet, 5 dagen is gewoon te lang. Dat kun je toch niet verkopen richting klanten?

 

Reputatie 6

@Thomas84 goed dat je aan de bel trekt! Jouw probleem staat inderdaad uit bij de technische dienst en we doen er alles aan jou zo snel mogelijk online te krijgen! Geef vooral een seintje als jouw voucher op is, dan krijg je van mij een nieuwe, zodat je in ieder geval niet zonder internet hoeft te zitten.

9 dagen na het starten nog steeds geen aansluiting. Vorige week vrijdag contact gehad (voor de zoveelste keer) met de klantenservice. Maar nog steeds geen stap verder. Wel was mij vertelt dat er een ticket was aan gemaakt, waar ik ook mail van kreeg net al 1 juni. Maar na dat ik doorverbonden werd naar KPNnetwerk bleek er geen melding bekend te zijn. De monteur van gideon Die hier 25 mei was had ook al een melding gemaakt. Ik ben erg benieuwd of het deze week gaat lukken. Maar hetvertrouwen in T-mobile is weg en ik baal van mijn abonnement. 

Reputatie 7
Badge +1

Dat het bij glasvezel zo lang duurt om een werkende aansluiting te krijgen is volkomen uit de tijd, voor er in mijn plaats glasvezel werd aangelegd hadden we internet en tv plus bellen van UPC (Ziggo) DSL kwam sowieso niet in aanmerking daar ik dat persoonlijk nooit wat heb gevonden.

Nam je een abonnement bij UPC voor internet dan kwam een of 2 dagen later een doos met spullen zoals mediabox je router en kabels, aansluiten was heel simpel te doen zelfs voor iemand met 2 linkse handen en totaal geen technische opleiding, alles inpluggen en het werkte.

Dat zou met glasvezel ook makkelijk kunnen alleen wil men dit niet, gewoon kwestie van wel kunnen maar niet willen

18 dagen verder en nog geen tv en internet via t-mobile thuis. Ik heb onderhand wel 2 mails gehad met een ticket dat het is doorgezet (1 juni en 5 juni) daarna nog eens paar keer gebeld maar nog geen stap verder. Het enige wat gebeurd is dat KPN netwerk de schuld krijgt. 

Op 13 mei wist T-mobile dat er op ons adres diensten geleverd moesten worden. Kan T-mobile dan niet achter de schermen al dingen in gang zetten? Of ben ik nou zo onnozel dat ik er te simpel over denk?

Al met al vind ik T-mobile thuis een behoorlijk PRUTS bedrijf. 

En voucher 3 gaat in! En opnieuw een ticket verstuurd. Wat een service toch van T-mobile echt grandioos. 

onderhand is mijn geduld wel op

Reputatie 7

Hi @Thomas84, zo simpel is het inderdaad niet. :slight_smile: Pas op het moment dat alles op jouw adres aangesloten is weet je er mogelijk een probleem met de aansluiting. Vóór die tijd staat er namelijk geen signaal op de lijn en weten we dus alleen dat er een werkende aansluiting zou moeten zijn. In sommige gevallen blijkt dit in de praktijk niet zo te zijn en onze monteur probeert het dan direct op te lossen. Als de oorzaak buiten de aansluiting zelf ligt (bijvoorbeeld in binnenkomende kabel in de straat of in de centrale) dan schakelen we direct de netbeheerder in die hier dan mee aan de slag gaat.

18 Dagen is alleen wel erg lang en ik kijk graag voor je hoe het er voor staat. Als je mij een privébericht wil sturen met je volledige adres, geboortedatum en de laatste vier cijfers van het rekeningnummer dan zoek ik het voor je uit!

Vandaag gaan we de 4e week in. 4 weken zijn we klant en er is nog nooit een bedrijf geweest wat ik zo vaak heb moeten bellen omdat zij de zaken niet voor elkaar hebben. @Brian ik heb je een PM gestuurd. Ik ben erg benieuwd waarom het overhalen van een schakelaar of wat dan ook zo onwijs moeilijk is.

Reputatie 7

@Thomas84,

Veel scheelt het niet met vroeger.

 

Er moet een verbinding gemaakt worden tussen jou glasvezel en het netwerk van T Mobile.

Standaard is een glasvezel niet aangesloten op actieve apparatuur. er moet dus een glasvezel gezet worden vanaf jou aansluiting naar de apparatuur. Normaal gesproken gebeurd dit voor dat je T Mobile word aangesloten. bij jou is er iets mis gegaan. omdat T Mobile zelf geen toegang heeft word de netbeheerder aangestuurd om de verbinding te herstellen. 

normaal lukt dit binnen 5dagen maar door corona zijn ze terughoudend met het langs sturen van monteurs. 

 

Bij mij gaat er niks mis bij T-mobile gaat er iets mis. En daardoor hebben wij geen TV en Internet.

Dat het normaal 5 dagen duurt is al lang maar corona of geen corona 4 weken slaat werkelijk negens op. Ook is de corona het zoveelste excuus wat ik te horen krijg.

En weer een FB bericht van KPN netwerknl dat zij geen enkele melding hebben ontvangen van T-mobile. Zou ik onder hand iemand van de back-service zelf kunnen spreken? 

Zou iemand dit kunnen verklaren? 

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Thomas84, onze technische dienst heeft Guidion inmiddels de opdracht gegeven om jouw binnenhuisinstallatie na te lopen. Volgens KPN Netwerk zit er een te hoge demping op de verbinding, dit dient door een monteur nagekeken te worden. Omdat KPN daarmee het uitgezette ticket naar hen gesloten heeft, kan het zijn dat de medewerker aldaar geen opdracht meer in hun systeem ziet staan. 

Ik zie dat je de afspraak op 25 juni aanstaande ingepland hebt. Sorry voor alle vertragingen tot op heden. Het is geen fluwelen start geweest en ik sluit me aan bij je visie omtrent de perikelen. Corona is en mag geen excuus zijn. Het kan zorgen voor vertragingen, maar daar dienen we dan wel consequent en transparant mee om te gaan. 

Schandalig dit zeg...

Reageer