Beantwoord

Na 8 maanden nog steeds geen glasvezel aansluiting!

  • 2 January 2021
  • 61 reacties
  • 2878 Bekeken

23-05 Ontvingen wij de overeenkomst van T-Mobile voor glasvezelkabel internet. Wij waren wij zeer verheugd dat wij van Ziggo internet naar T-mobile glasvezelkabel konden overstappen. Wij hebben gebruik gemaakt van de overstap service van t-mobile.

 

Helaas is het nu 02 januari 2021 en hebben we nog steeds geen glasvezelkabel aansluiting en zitten wij dus nog steeds met internet van Ziggo...

 

Het leek erop dat alles goed ging in het proces. De glasvezelkabel zou aangelegd worden naar onze appartement gebouw.  Er werd contact met ons opgenomen met ene ‘Marco’, en ik moest aan ‘Marco’ een foto sturen met welk appartement van ons is in het appartementencomplex. Wij moesten ook een bewijs sturen van de VVE toestemming. Onze VVE beheerder heeft in dat bewijs verteld wat ik via de sms heb gestuurd naar ‘Marco’, dat er eerst een T-mobile plaatsingsdocument opgesteld moet worden en dit ter goedkeuring overlegd moet worden met onze VVE beheerder. E-mail adres vervolgens ook doorgegeven aan ‘Marco’ van onze VVE beheerder. ‘Top’ zei ‘Marco’. ‘Komt goed’. Maar het bleek helaas te mooi om waard te zijn...

 

De monteur van Volker Wessels kwam 23 juni 2020 tussen 10:00 en 13:00 langs om de aansluiting in orde te maken. We hadden hier speciaal vrij genomen van ons werk. De monteur van Volkers Wessels is niet eens bij ons naar binnen gegaan want vertelde aan de huisdeur dat er geen glasvezelkabel beneden was te vinden. Dus de monteur kon er niks mee. De monteur zou het ook weer doorgeven aan Volkers Wessels en wij moesten weer contact opnemen om een nieuwe afspraak te maken. Dit was het eerste moment dat we het een gekke situatie vonden... maar zeiden we tegen elkaar het kan een miscommunicatie zijn...

 

23 juni s’avonds heb ik via een sms naar ‘Marco’ een bericht gestuurd met de vraag of meneer al iets meer weet over de aanleg van de glasvezelkabel. Erbij vermeld dat de monteur van Volkers Wessels voor niks hierheen is gekomen omdat er geen kabel aansluiting is te vinden.... Kreeg gelijk van ‘Marco’ terug via de sms: ‘Ik heb ‘t gemeld.’

 

Wij hebben de volgende dag T-mobile klantenservice gebeld omdat we het een gekke situatie vonden...  Wij hebben de situatie uitgelegd wat er met de monteur van Volkers Wessels is gebeurd... Maar volgen T-mobile werd verzekerd dat alles goed is gegaan met de glasvezelkabel aansluiting en dat Guidion met ons een afspraak gaat maken om het installatie pakket aan te sluiten.  We konden gewoon rustig afwachten. 

Wij vonden het na dit gesprek nog steeds een gekke situatie maar we hadden er wel vertrouwen in dat het goed zou komen. T-mobile klantenservice had ons gerustgesteld.

 

15 juli kwam de Guidion monteur langs om het installatie pakket aan te sluiten. Ook voor deze installatie hebben we vrij moeten nemen. Helaas kregen we van de vriendelijke Guidion monteur te horen dat er helaas geen kabel is aangelegd door Volkers Wessels. 

De monteur gaf aan dat dit vaker gebeurd, omdat Volkers Wessels niet goed communiceert naar T-mobile en T-mobile het dan vervolgens niet snapt wat er aan de hand is.

 

Wij waren vervolgens weer erg teleurgesteld. Maar wisten nog steeds niet wat er aan de hand was...

 

Vervolgens hebben wij T-mobile klantenservice weer gebeld. Die heeft ons verteld dat wij contact opnemen met KPN. Wij wisten niet waar ze het over hadden. Eerst was het Volkers Wessels en nu weer KPN? Wij hebben aan T-mobile uitgelegd dat wij dit glasvezel abonnement hebben aangevraagd met overstapservice. En dat wij verwachten dat T-mobile dit voor ons gaat oplossen. Wij moesten het vervolgens toch zelf uitzoeken en konden niks voor ons betekenen. Wij hebben aangegeven dat wij graag willen dat hun de situatie uitzoeken waar het mis is gegaan. Het enige wat ze konden doen voor ons was een notitie hiervan maken zodat we teruggebeld zouden worden. We zijn vervolgens niet meer teruggebeld... Wij hebben na een paar weken weer T-mobile klantenservice zelf gebeld. Toen werd ons ineens verteld dat we een mail kunnen sturen naar de klachten afdeling om uit te zoeken waar het mis is gegaan. Toen 2 weken later werd ik teruggebeld door de klachten service van T-mobile met de mededeling dat er blijkbaar geen VVE toestemming is gegeven. EINDELIJK weten we nu na zoveel maanden waar het probleem ligt. De communicatie is ver te zoeken tussen bedrijven. Wij hebben gelijk daarna weer contact opgenomen met onze VVE. 

 

Dinsdag 21 juli heb ik ook een bericht gestuurd naar ‘Marco’ en de vraag gesteld of meneer van Telecom Wessels is? Omdat ik altijd het idee heb gehad dat dat wel zo is...

Ook uitgelegd dat wij nu bijna 8 weken verder zijn en dat er nu nog toestemming moet komen vanuit de VVE. (Waar we pas nu achter zijn gekomen) Ook aangegeven dat ik de gegevens had doorgestuurd van onze VVE Beheerder en dat Marco zei dat goed zal komen.... Toen kreeg ik van ‘Marco’ het antwoord dat ik contact op moet nemen met Introbouw. Deze behandelen alle documenten... Daarop heb ik gevraagd wie ene ‘Marco’ dan is? Ook gezegd dat wij de hele tijd van het kastje naar de muur worden gestuurd, en dat het nu helemaal een grijs gebied word waar ik vervolgens steeds contact mee moet opnemen, terwijl ik gewoon overstap service heb... Toen kreeg ik als antwoord terug dat

T-mobile huurt Volkers Wessels in, Volkers Wessels huurt Introbouw in, Introbouw huurt ‘Marco’ in. Lastig maar best duidelijk zei ‘Marco’. Daarop was ik echt helemaal het spoor nabij... Het is toch te gek voor woorden dat wij iedere keer met een ander bedrijf contact moeten opnemen terwijl wij gewoon overstapservice hebben aangevraagd?. Dit hebben wij nog nooit meegemaakt! Ons vertrouwen is helemaal weg...

 

20 augustus zou het dan weer gaan gebeuren. Weer vrij gevraagd van ons werk. De monteur van Volker Wessels zou langskomen om de glasvezelkabel aan te leggen. De monteur van Volkers Wessels is niet eens bij ons naar binnen gegaan, want vertelde aan onze voordeur dat erg geen glasvezelkabel beneden was te vinden. Dus de monteur kon er niks mee. De monteur zei ook dat het karretje wat die bij zich heeft te laag is om de woning te bereiken op de 4de etage. De monteur zou het ook weer doorgeven aan Volkers Wessels en wij moesten weer contact opnemen. 

 

Wij hebben vervolgens weer contact opgenomen met Volkers Wessels en er is ons weer geen uitleg gegeven over de situatie. We moeten afwachten werd er ons verteld en dat we vanzelf weer worden gebeld voor een nieuwe afspraak. Meerdere malen is er een afspraak door Volkers Wessels ingepland en 1 dag van tevoren geannuleerd zonder opgave van reden. Vervolgens weer Volkers Wessels anderhalve maand later gebeld omdat we nog steeds niks hebben gehoord en aangegeven dat we het zat zijn... De meneer van de Volkers Wessels klantenservice zei dat het gek is verlopen en dat we zo snel mogelijk worden aangesloten. Vervolgens weer een afspraak ingepland voor 23 oktober 2020.  De meneer zei ook dat er gewoon toestemming is gegeven vanuit de VVE. 1 dag van tevoren werd onze voicemail ingesproken dat de afspraak komt te vervallen... Hierop hebben wij gelijk weer de klantenservice gebeld en gevraagd wat nu WEER de reden is na meerdere keren geannuleerd te zijn... Dat konden ze niet vertellen en moest onderzoek naar gedaan worden. Een paar uur later werd ons voicemail ingesproken dat binnen 2 maanden een ander bedrijf contact met ons opneemt om ons aan te sluiten. Omdat wij volgens Volkers Wessels een ingewikkeld punt zijn om aan te sluiten. Dus eerst de makkelijke woningen komen aan beurt en daarna de ingewikkelde woningen. Wij wachten vervolgens weer af... Wij hebben er in ieder geval geen vertrouwen meer in dat wij worden aangesloten... 2 maanden later eind December 2020 weer contact opgenomen via de mail  met Volkers Wessels Segbroek dat we nog steeds niks hebben gehoord en dat ons geduld op is en en dat we geen vertrouwen hierin meer hebben. Werd er weer terug gemaild dat er geen toestemming is vanuit de VVE om ons aan te sluiten en werd ons gevraagd om de contactgegevens van onze VVE.. Wij hebben dit doorgegeven en erbij aangegeven dat de communicatie echt ver te zoeken is. Dan wel toestemming VVE. Dan geen toestemming VVE. Werd er vervolgens op geantwoord dat ze het direct hebben verzonden naar de TOF - Group en dat hun ons zo snel mogelijk gaan aansluiten. WEER EEN NIEUW BEDRIJF???!!! Weer op geantwoord dat wij de hele tijd van het kastje naar de muur worden gestuurd en dat we het zat zijn!!! En dat als we nu niet aangesloten worden dan gaan we andere stappen ondernemen!!! Iedere keer wordt ons iets beloofd wat niet wordt waargemaakt. 

 

Tot onze grote verbazing heeft op 23 december 2020 T-mobile ons gebeld en gevraagd hoe het zit met onze aansluiting en of de overstap datum nog verlengd moet worden zodat we internet houden? Uitgelegd dat wij ons enorm in de steek gelaten voelen door alle partijen. Dus ook T-mobile. Wij zijn nooit op de hoogte gehouden van de status van het aansluiten. Dat wij overstapservice erbij hebben genomen maar dat wij het belachelijk vinden dat wij steeds van het kastje naar de muur worden gestuurd. Ook zonder resultaat en dat we zelf constant contact moeten opnemen met verschillende bedrijven over onze aansluiting.. De medewerker van de klantenservice van T-mobile was erg vriendelijk en vond het erg vervelend voor ons. Ze hebben nog een melding gestuurd naar Volkers Wessels dat wij zo snel mogelijk moeten worden uitgesloten. Maar T-mobile vertelde ons dat ze meer niet kunnen doen. En dat is echt iets waarom ik dit bericht hier plaatst. Omdat het toch heel logisch is dat als wij hier internet aanvragen dat T-mobile meer voor ons kan betekenen? We hebben er echt geen woorden dat deze hele situatie ons al 8 maanden tijd kost. Wij hebben er ook geen vertrouwen meer in dat deze situatie goedkomt. Vandaar deze oproep. Ik ga er vanuit dat ik hier zo snel mogelijk een antwoord op krijg en dat wij zo snel mogelijk worden geholpen en aangesloten worden! 

icon

Beste antwoord door Boris 4 January 2021, 13:59

Bekijk origineel

61 reacties

Reputatie 7

Hoi @Georgiospaans ,

Thanks voor je update! Fijn om te zien dat de route via de contactpersoon goed verloopt. Ik duim met je mee dat er snel een licht aan het eind van de tunnel komt. Laat je me het weten als er contact met je is opgenomen? Ondertussen zitten wij voor je klaar!

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @Georgiospaans ,

Thanks voor je update! Fijn om te zien dat de route via de contactpersoon goed verloopt. Ik duim met je mee dat er snel een licht aan het eind van de tunnel komt. Laat je me het weten als er contact met je is opgenomen? Ondertussen zitten wij voor je klaar!

Ik mag toch hopen dat er straks licht uit het einde van de glasvezel komt :stuck_out_tongue_winking_eye:

(sorry, inkoppertje)

 

Hoi @Boris. Graag gedaan. Vandaag is een meneer Ad de Vogt van t-mobile (High Rise Coördinator) langsgekomen. Die heeft ook contact met de contactpersoon van Volkers Wessels waar ik ook contact mee heb. Hij wilde even naar de verbinding kijken. Het blijkt dus dat de glasvezel voor de deur bij het appartementen complex ligt. Maar nu moet het nog naar onze woning op de 3de etage. Dat was het probleem waarom het zo lang heeft geduurd. Alle partijen liepen tegen elkaar aan die erbij betrokken waren. Want onze VVE had als punt dat er wel een aparte kabelgoot moet komen voor de glasvezelkabel. Dan was de VVE akkoord. Een extra kabelgoot kunnen ze niet realiseren zei meneer ‘Ad’. Maar ze kunnen hem er wel overheen plaatsen. Dus er zit een miscommunicatie in de manier waarop er verteld wordt hoe de kabelgoot geplaatst moest worden. Nou snapte niemand dat hoe het zat dus deze meneer heeft dit ook aan ons uitgelegd en gezegd dat die hiervoor is om dit probleem zo snel mogelijk op te lossen. Hij heeft foto’s gemaakt van de aansluitingen in huis en buitenshuis. Wij hebben de contactgegevens van onze VVE doorgegeven aan de meneer ‘Ad’ van t-mobile. Meneer van T-mobile neemt gelijk contact op met de contactpersoon van VolkersWessels. Wij krijgen daar nog een terugkoppeling van.  

 

Reputatie 7

Hoi @Georgiospaans,

Daar komt dan uiteindelijk de aap uit de mouw! Fijn dat mijn collega je wel de nodige update heeft kunnen geven. Dit geeft een stuk meer duidelijkheid aan de situatie, eentje waar we nu mee aan de slag kunnen. Ik duim met je mee, in de hoop dat er snel contact wordt opgenomen. Ik hoor het graag van je!

Hoi @Boris ,

Ik ben gebeld om de glasvezelkabel te komen aanleggen! De VVE is akkoord. Maandag 17 mei komen ze langs. Eindelijk na ruim een jaar lijk het dan nu echt te gaan gebeuren! 

 

 

Reputatie 7

Hoi @Georgiospaans ,

Ik word helemaal blij van je bericht! Wat een fijn nieuws. Laat je het weten wanneer de installatie gereed is gemaakt? Wellicht dat ik dan nog wat voor je kan betekenen! 😉

Ja super fijn! Ben heel erg benieuwd. Zodra inderdaad alles is geregeld kom ik bij je terug voor de vergoeding. 
 

Dankjewel en fijn weekend!

Hoi @Boris ,

Na vandaag is de glasvezelkabel aangelegd!:) Ze zijn de afgelopen dagen veel bezig geweest omdat er ook nog storingen waren die ze moesten verhelpen. Maar alles is voor ons soepel verlopen. We wachten nu een bericht af, dat een monteur van Guidion langskomt om alles te installeren. 

Dus heel erg fijn! Eindelijk is het zo ver!

 

Reputatie 7

:sunglasses: Super om te horen @Georgiospaans! Wil je mij een privébericht sturen wanneer je gebruik kan maken van je verbinding? Dan ga ik kijken wat ik voor je kan regelen. Ik hoor het graag van je! 

Hoi @Boris 

ik zal je een privé bericht sturen wanneer er verbinding is! Vrijdag komen ze de installatie uitvoeren. 

Hoi @Boris 

Ik heb jou 6 dagen geleden een privé bericht gestuurd. Heb je die al gelezen?

 

graag zie ik een reactie tegemoet. 
 

Groetjes Georgio

Reputatie 7

Ik heb je zojuist een een bericht teruggestuurd @Georgiospaans! Excuus dat het wat langer heeft geduurd, maar fijn dat de verbinding helemaal gereed is. Ik ga ervoor zorgen dat we de rest, waaronder de vergoeding, ook in orde worden gemaakt. We houden contact!

Hoi @Boris 

Ik hoor graag zo snel mogelijk via het privé bericht van je wat er nu gaat gebeuren en hoe dit opgelost gaat worden. Ook hoor ik graag een reactie op m’n eerdere berichten. 
 

Groetjes Georgio 

Hoi @Boris ,

Het is weer een week geleden en ik krijg helemaal geen antwoord meer van je… Ben je ermee bezig of niet? Dan weet ik in ieder geval of ik even moet wachten of niet… ik vindt het namelijk niet prettig dat ik helemaal niks meer van je hoor. Ik heb je ook meerdere privé berichten gestuurd waar ik ook nog geen antwoord op heb gekregen. 

 

Graag hoor ik van je.

 

Groetjes Georgio

Reputatie 7

Hi @Georgiospaans ,

Mijn welgemeende excuses! Je privéberichten leken door het valnet te zijn gevallen, maar ik heb ze zojuist gevonden. Geen zorgen; ik ben zeker nog bezig om de zaken voor je te regelen. Ik zal je per privébericht op de hoogte stellen, aangezien we daar al even contact hadden. Ik houd je op de hoogte!

Hoi @Boris 

Dank voor je bericht. Ik maakte me een beetje zorgen omdat ik niks meer hoorde. Gelukkig ben je ermee bezig. Ik wacht me privé bericht dan af. 

Groetjes Georgio 

Reputatie 2

Hoi @Boris 

Dank voor je bericht. Ik maakte me een beetje zorgen omdat ik niks meer hoorde. Gelukkig ben je ermee bezig. Ik wacht me privé bericht dan af. 

Groetjes Georgio 

Lijkt dat er meer dingen bij Boris door het valnet vallen, bij mij eigenlijk zelfde probleem en na maanden ook nog geen oplossing.

 

Ook het niet reageren op berichten e.d. is heel herkenbaar. Begint bijna te lijken op een vast werkwijze van de zijde van T-mobile.

Misschien alleen bij @Boris , Van minstens 3 andere thuis moderators en 2 mobiel koppies weet ik dat wat ze toezeggen ook nakomen.

Misschien neemt @Boris wat teveel hooi op zijn vork, dus kom op, regel alles even en maak geen nieuwe afspraken voordat je bij bent, je kan het, het zit in je en je wil het.😜😜😉😉

Hoi @Boris 

 

Het is inmiddels 6 weken geleden dat ik voor het laatst wat gehoord heb van je. Ik hoor graag de status over m’n vergoeding. Want ik vindt het nu wel erg lang duren… ik ben hier niet blij mee. 
 

Groetjes Georgio 

@Boris ??? Ik wil graag een reactie van je ontvangen over mijn vergoeding… ik wacht alweer 11 dagen 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Georgiospaans, ik pak dit topic nu over gezien de onnodige extra wachttijd. Boris is met vakantie en ik heb geen inzage tot jullie privégesprek, zoals het uiteraard ook hoort, kun je mij vertellen welke vergoeding afgesproken is? Dan maak ik die meteen aan zodat het op een volgende factuur verrekend wordt. Sorry voor de periode van onzekerheid en miscommunicatie. Laat ik voorop stellen dat Boris dit absoluut niet intentioneel heeft laten door sudderen, ik vrees dat dit topic ten onrechte in de vergetelheid is geraakt.

Hoi @Jason sorry ik zie nu pas je berichtje. Ik schrijf je even een privé bericht met wat ik met Boris had besproken. Alvast bedankt voor je hulp!
 

 

Reputatie 7

Hoi allemaal,

Ook via deze weg wil ik publiek mijn excuses aanbieden aan @Georgiospaans. Het is nooit mijn bedoeling geweest dit langer uit te rekken dan het zich heeft voortgedaan. Ik heb Georgio zojuist telefonisch gesproken en de situatie uitgelegd en heb daarop direct een vergoeding in orde gemaakt. Ik hoop dat we hiermee de stap hebben gezet om dit verhaal af te sluiten, opdat @Georgiospaans mag genieten van z'n verbinding. Voor vragen, weet hij mij te vinden! 

Hoi @Boris ,

 

Ik heb jou een privé bericht gestuurd over de vergoeding waar we nog een afspraak over hadden staan. Zou je die kunnen beantwoorden?

 

Groetjes Georgio 

Hoi @Boris heb je mijn privé bericht gelezen?

graag zie ik een antwoord van je tegemoet.

Groetjes Georgio 

Reageer