Beantwoord

Na installatie glasvezel geen signaal, geen FO lampje

  • 2 February 2021
  • 13 reacties
  • 371 Bekeken

Hallo,

Afgelopen vrijdag 29-1-2021 is de Guidion monteur bij mij geweest om de apparatuur aan te sluiten. Hij constateerde dat er geen signaal op de lijn is en heeft er een melding van gemaakt. 

Maandagavond naar de klantenservice gebeld om te vragen naar de status. Zij raden aan om opnieuw Guidion langs te laten komen om e.e.a. af te ronden/controleren.

Vandaag (2-2-2021) is er een monteur van Guidion geweest, die constateert wederom dat er geen signaal is (geen FO lampje) en dat de netwerkbeheerder dit moet oplossen.

Kan iemand aangeven wat de voortgang hiervan is?

Ik heb een grijze mediaconverter van CTS, nu vraag ik mij af of dit het juiste type is voor mijn aansluiting, en het niet een ONT moet zijn?

icon

Beste antwoord door Cal van Odido 6 February 2021, 10:10

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hallo henkNL2,

Om welke woonplaats gaat het?

Mvg. Marcel

Hallo Marcel MCi,

Het is Lansingerland/Berkel en Rodenrijs.

Reputatie 7
Badge +2

Als ik in het ODF overzicht kijk zie ik dat Berkel en Rodenrijs ODF gebied is.

De vraag is of je via een GPON aansluiting bent aangesloten. In dat geval zal je inderdaad een ONT moeten hebben. Een "normale" converter zal dan inderdaad geen licht aangeven. (Switch 3 en 4 staan wel op "on" en de rest op "off"?)

Welke internetsnelheid heb je aangevraagd?

Wacht even op reactie van een moderator, zij kunnen e.e.a. nakijken.

 

Bedankt alvast voor je antwoorden.

Ik heb 50Mb aangevraagd, en gisteren ook dipswitch 1 en 6 uitgezet en 3 en 4 aangezet, maakte geen verschil. Nu staan 1 en 6 weer aan.

De Guidion monteur heeft ook e.e.a. gedaan met de dipswitches.

 

 

Is er een moderator die hier naar kan kijken?

De Guidion monteur gaf op 2-2 aan dat er binnen 24 uur licht op de vezel zou staan.

Helaas na 48 uur nog niets.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @henkNL2, handig dat je aan de bel trekt! Excuus voor mijn verlate reactie, wij hebben het momenteel drukker dan verwacht. Zojuist heb ik een uitgebreide email richting de lijnbeheerder KPN NetwerkNL verstuurd. Tot mij spijt werken zij niet in het weekend waardoor de email niet eerder dan maandag opgepakt zal worden door hen. Daarentegen verwacht ik wel dat je diezelfde dag, of uiterlijk dinsdag, al gebeld wordt door hen voor een afspraak en dat er snel een monteur op de stoep zal verschijnen. Houd hiervoor graag je telefoon bij de hand en neem graag anonieme nummers op.

Daarnaast zal ik maandag de status in de gaten houden en, indien nodig, ervoor zorgen dat je wederom voorzien bent met extra mobiel internet. Ik heb er haast op gezet om dit op te lossen en ik vermoed dat je spoedig verder geholpen zal worden!

Hi @henkNL2, handig dat je aan de bel trekt! Excuus voor mijn verlate reactie, wij hebben het momenteel drukker dan verwacht. Zojuist heb ik een uitgebreide email richting de lijnbeheerder KPN NetwerkNL verstuurd. Tot mij spijt werken zij niet in het weekend waardoor de email niet eerder dan maandag opgepakt zal worden door hen. Daarentegen verwacht ik wel dat je diezelfde dag, of uiterlijk dinsdag, al gebeld wordt door hen voor een afspraak en dat er snel een monteur op de stoep zal verschijnen. Houd hiervoor graag je telefoon bij de hand en neem graag anonieme nummers op.

Daarnaast zal ik maandag de status in de gaten houden en, indien nodig, ervoor zorgen dat je wederom voorzien bent met extra mobiel internet. Ik heb er haast op gezet om dit op te lossen en ik vermoed dat je spoedig verder geholpen zal worden!

 

Hi Cal,

Vandaag werd ik gebeld door de KPN NetwerkNL, de monteur was onderweg. En even later de monteur aan de lijn. Hij geeft aan dat een patchkabel stuk was, nu werkt alles naar behoren!


Bedankt voor je support!

 

Ter info: Lansingerland - dipswitch 1 en 6 op ON - de grijze CVT media converter.

 

Reputatie 7
Badge +4

Super, dat klinkt als muziek in mijn oren @henkNL2! :smile: Graag gedaan en heel veel plezier met ons internet gewenst. 

Intussen een dag of 10 prima internet!
 

Vandaag kreeg ik een mail en sms van Guidion om een installatie afspraak te maken.

Kan iemand zien waar dit vandaan komt? Alles werkt hier dus al 10 dagen naar behoren, dus een beetje vreemd.

Kan het zijn dat de administratieve activatie van mijn abonnement nog niet doorgevoerd is, aangezien ik ook nog gewoon een factuur van mijn oude provider krijg?

 

Intussen een dag of 10 prima internet!
 

Vandaag kreeg ik een mail en sms van Guidion om een installatie afspraak te maken.

Kan iemand zien waar dit vandaan komt? Alles werkt hier dus al 10 dagen naar behoren, dus een beetje vreemd.

Kan het zijn dat de administratieve activatie van mijn abonnement nog niet doorgevoerd is, aangezien ik ook nog gewoon een factuur van mijn oude provider krijg?

 

@Cal kun je zien of de verwerking goed is gegaan? Ik heb zomaar het vermoeden dat er niet is afgemeld dat mijn verbinding werkzaam is.

Mijn vorige provider weet niet van de overstap (daarom krijg ik gewoon nog facturen van hen), en de T-Mobile klantenservice geeft aan dat mijn verbinding nog niet actief zou zijn?

 

Guidion is 2x geweest om e.e.a. na te kijken, helaas hebben zij dat niet voor elkaar gekregen.
KPNnetwerk heeft in de POP een patchkabel vervangen, sindsdien is alles werkzaam, maar is er toen ook een afmelding geweest?

Ik denk zomaar dat het nu voor elkaar is, ik kreeg gisteren een mail van T-Mobile met ‘Yes, het werkt’ en wanneer ik mijn factuur kan verwachten.

Tegelijk een mail van mijn oude provider dat die diensten niet meer werken omdat het abonnement is gestopt.

Reputatie 7
Badge +4

Hey @henkNL2, tof dat alles nu al twee weken goed werkt! Het interessante is alleen dat wij vrij weinig actiefs te zien krijgen op jouw verbinding. Hierdoor vermoed ik dat er óf iets administratiefs verkeerd staat, óf dat jij nu op een internetaansluiting in de wijkcentrale zit die bedoelt is voor een ander huis. Mocht dat andere huis de aansluiting nodig hebben, dan zou dat wel problemen opleveren. Ik laat het uitgebreid uitzoeken. Wellicht dat er nog iemand langs moet komen, maar wij gaan eerst alle feiten op een rijtje krijgen! In de tussentijd ben ik erg blij dat dit geen probleem voor jouw huidige internetverbinding vormt. :) 

Hi @Cal, voor nu werkt het prima.

Ik ben benieuwd naar de voortgang en ik hoor wel als er nog iemand langs komt :relaxed:

Reageer