Beantwoord

Na installatie T-Mobile Thuis toch geen internet

  • 14 January 2020
  • 6 reacties
  • 612 Bekeken

Ik heb een SMS en mail gekregen met de boodschap dat op 14 januari 2020 ik T-Mobile Thuis kon installeren. Het zo mogelijk moeten zijn na 18:00.

Na controle op Mijn T-Mobile Thuis abonnementsoverzicht, zag ik dat aanvraag nog in behandeling is. Echter, nu weet ik niet welke van deze twee nu de waarheid is. Zou ik nu wel internet moeten hebben, maar is dat niet geactiveerd? Of zou ik nu geen internet moeten hebben?

Op het modem zie ik ook geen wereldbolletje branden, dus ik twijfel nu of ik mijn aansluitbox verkeerd heb aangesloten OF er is uberhabt geen activatie geweest.

Graag heb ik wat duidelijkheid over deze situatie.

 

icon

Beste antwoord door Brian 15 January 2020, 14:11

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Ik denk dat je lijn nog niet is geactiveerd misschien omdat deze nog niet gereed is om overgenomen te worden bijvoorbeeld. Is ook je aansluit box goed aangesloten, rood op 1A en blauw op 2B? Soms is het oranje op 1A en wit op 2B

Een Moderator kan met je meekijken hiernaar, ze reageren meestal binnen de 24/48 uur of je kunt morgen ochtend even bellen met de klantenservice.

Reputatie 7

Hi @sitalovic2 Ik heb het direct voor je nagekeken en het is gisteren geluk met het aansluiten, er komt dus signaal binnen. Ik krijg alleen geen verbinding met de modem. Heb je deze rechtstreeks aangesloten op het aansluitpunt waar je internet binnenkomt (het ISRA-punt) of is de modem aangesloten op bijvoorbeeld een wandcontactdoos? Als dit laatste het geval is zou je het dan eens rechtstreeks op de ISRA willen proberen? Als de modem hier al op aangesloten zit en je hebt nog steeds geen verbinding dan stuur ik graag een monteur bij je langs om er voor te zorgen dat je zo snel mogelijk online bent!

Hoi @Brian

Thanks voor je antwoord! Ook jij bedankt voor je antwoord @Waqqas !

Mijn ISRA-punt (zie foto) is een kabeltje waar is een aansluitbox op heb aangesloten (zie foto). Heb ik dit goed aangesloten? Ik heb ook geprobeerd om blauw en rood om te draaien, dit werkte ook niet. Ook heb ik geprobeerd om oranje en wit te plaatsen, maar ook dit werkte niet. Of kan je al aan het plaatje zien dat ik iets verkeerds doe?

 

 

ISRA-punt

 

Aansluitbox

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @sitalovic2,

 

Top dat je zo meewerkt door foto’s te plaatsen, dat maakt het voor ons een stuk makkelijk! :smile: De technische dienst is op de hoogte van het achterblijven van een werkende verbinding en zal morgen KPN inschakelen om alsnog de lijn open te zetten. Jouw verbinding is zogezegd wel “inservice” maar geeft geen signaal op het ISRA. Omdat de lijnmeting bij ons als foutdomein jouw modem aangeeft, is er niets mis met de buitenaansluiting gelukkig. Sorry voor het ongemak, maar ze zijn ermee bezig!

Hey @Jason ,

 

Super bedankt voor je heldere antwoord! Heb je enig idee hoe lang het kan duren voordat KPN de lijn open kan zetten?

Nogmaals, ik waardeer het snelle handelen en heldere antwoorden heel erg veel!

 

Reputatie 7
Badge +16

@sitalovic2 Heel graag gedaan! Normaliter zal de technische dienst dit binnen 2 tot 5 werkdagen aan KPN doorgeven. Met de huidige doorlooptijd bij KPN moet dat ook geen enkel probleem zijn. 

Reageer