Beantwoord

Na installatie werkt me internet niet

  • 26 November 2020
  • 9 reacties
  • 309 Bekeken

Goedemorgen,

Ik kan sinds gisteren mijn T-Mobile thuis pakket installeren.

Ik heb alle stappen gevolgd; alles goed aangesloten maar ik kan geen verbinding krijgen met mijn modem. 
Tevens brandt het wereldbol lampje ook niet.

 

Moeten mijn diensten nog geactiveerd worden of is er een ander probleem? 
 

Alvast bedankt.

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 30 November 2020, 14:35

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @GuidoApd 

Omdat je het zelf kon installeren neem ik aan dat het DSL is?

Op de installatiedatum hoort de verbinding normaal te werken, is de modem direct aangesloten op het ISRA met de grijze DSL kabel of via een ander aansluitpunt?

Hoe ziet het aansluitpunt er uit waarop de modem is aangesloten? Probeer de modem altijd aan te sluiten op het ISRA waar de KPN kabel ook is aangesloten.

Het is een installatie geweest met het DSL.

Het is zo aangesloten: 

 


En het groene stekkertje gaat naar de moden in het DSL punt.

Reputatie 7
Badge +15

@GuidoApd

Wil je de grijze DSL kabel uit het installatiepakket gebruiken?

Is dit de enige aansluitpunt in jouw woning dus niks anders in de meterkast bijvoorbeeld? Die kabel die in de aansluitpunt gaat onder, komt uit de grond?

Zou je anders eens dit aansluitpunt open kunnen maken en een foto van de bedrading plaatsen?

Ik heb net de grijze DSL kabel aangesloten net zoals dat je dat bij de groene kabel zag, maar ook helaas geen verbinding.

 

De kabel komt trouwens niet uit de grond, die gaat naar een aansluitpunt waar ik zelf niet bij kan. 
 

Ik heb trouwens alleen de modem juist aangesloten, maar het tv kastje heb ik nog niet aangesloten.

Ligt het misschien daar aan?

Reputatie 7
Badge +15

@GuidoApd

Zou geen verschil moeten maken of je tv aansluit of niet maar kan je het aansluitpunt eens openschroeven en een foto van de bedrading maken?

En hoelang is de kabel denk je die naar het andere aansluitpunt gaat? Lengte zou een factor kunnen zijn maar eerst de bedrading binnen even controleren dus.

Het aanslutingspunt krijg ik niet open, Ik heb thuis ook een coax kabel liggen, die naar beneden gaat; waarschijnlijk naar de meterkast (waar ik zelf nu niet bij kom) 

Is er een mogelijkheid om te verbinden met me modem dmv een aansluiting naar me coax ipv naar de wandcontactdoos? 

Reputatie 7
Badge +15

@GuidoApd 

Nee dat kan helaas niet, de coax aansluiting wordt niet gebruikt door T-Mobile en kan ook niet worden omgezet naar een telefoonaansluiting.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @GuidoApd, welkom op de Community!

Onze toppers Waqqas heeft je al flink op weg geholpen met een paar mooie tips, ik voeg me graag aan zijn expertise toe. Jammer genoeg zie ik in jouw klantprofiel dat je af zou hebben gezien van de aansluiting, dat strookt natuurlijk totaal niet met wat jij hierboven aangeeft. De netbeheerder heeft de lijn nu nog niet geactiveerd omdat er aangegeven lijkt te zijn dat je geen Internet wilt afnemen. Heb je een e-mail van KPN gehad waarin dit gevraagd wordt? Is er verzocht om een afspraak te maken met hen? Normaliter kun je bij DSL gewoon direct aansluiten, zoals je ook geprobeerd hebt, maar schijnbaar is er een obstructie ontstaan. 

Dit zoek ik graag tot op de bodem uit voor je, want zolang er geen definitief akkoord aan de beheerder gegeven wordt, zal de lijn inactief blijven. Laat me weten wat ik kan doen, dan onderneem ik zo snel mogelijk actie voor je!

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @GuidoApd, op 1 december heeft onze technische dienst jouw aanvraag alsnog doorgezet en geactiveerd. 

Ook zie ik dat je op 2 december vervolgens een e-mail hebt gestuurd met het verzoek om jouw abonnement te beëindigen. Dat is erg jammer om te lezen, mag ik vragen waarom je tot dit besluit gekomen bent?

Je bent natuurlijk altijd vrij om gebruik te maken van het herroepingsrecht van veertien dagen en uiteraard niet verplicht om hierop te antwoorden, maar het is een interessevraag. Wellicht kan ik je helpen om iets werkend te krijgen of je verwachting waar te maken! Laat me weten wat ik voor je kan doen, ik help en denk graag mee! 

Reageer