Beantwoord

Na oplevering met monteur, geen internetverbinding

  • 6 September 2018
  • 18 reacties
  • 1154 Bekeken

Hoi!

Vanochtend is de monteur van guidion geweest om het modem aan te sluiten zodat we gebruik konden maken ban T-Mobile thuis glasvezel. We stappen over van KPN.

Na een tijdje probeerden we het modem uit en het leek te werken, er was verbinding. Vervolgens leek de monteur de verbinding slecht dus hij resette het modem om te kijken of de verbinding beter door kwam.

Toen, niks. Hij heeft lang staan bellen met iemand (back-Office?) en er was geen oplossing. Uiteindelijk vermoedde hij dat de korte verbinding die we hadden een kruising zou moeten zijn met KPN. Wat mij raar leek, want wij hadden vanaf 0:00 al geen KPN verbinding meer.

Nee nu zou het probleem te maken hebben met een verkeerde poort of lijn? En er moest iemand anders langskomen om die poort of lijn te activeren? Nou het zei me allemaal niks, want ik snap hier dus de ballen van. Maar de monteur vertelde dat ik niks hoefde te doen en er vanzelf iemand mij zou bellen om die andere lijn te activeren. Dit zou in een kast buitenshuis moeten zijn.

ik heb geen internet en ook geen telefoontje ontvangen, ik heb ook geen idee door wie ik nu gebeld zou moeten worden of wie dit verder gaat oplossen? Ondertussen geen internet thuis.. kan iemand dit voor mij ophelderen?
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 6 September 2018, 19:27

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Hallo @Soraya88,

Wat vervelend dat het allemaal niet meteen werkt.
Helaas gaat er wel eens wat mis bij de net beheerder van T-Mobile.
T-Mobile huurt net zoals de meeste andere providers de lijnen van een aanbieder. voor DSL is het KPN.
De monteur heeft een ticket aangemaakt bij T-Mobile en deze zal de taak doorzetten naar KPN. vervolgens zal er iemand van de planning bellen om een afspraak te maken met je. LETOP ze bellen anoniem.
Je kan in geen geval zelf contact opnemen met KPN, bij vragen moet je altijd contact opnemen met T-Mobile. men streeft er na dit binnen 5 dagen voor je op te lossen.
Met een beetje pech dus 5 dagen zonder internet (en in mijn geval dus ook geen tv). Dat betekent dat wij nu ook niet kunnen werken!!

Ik los dit nu tijdelijk op door als noodoplossing mijn smartphone als persoonlijke hotspot te gebruiken. Maar zo ga ik wel erg snel door de GB’s heen.

Niks aan te doen, maar ik hoop wel dat het sneller gaat dan 5 dagen..

Bedankt voor je bericht!
Reputatie 7
hallo @Soraya88,

dat hoop ik natuurlijk ook, morgen is ook binnen 5dagen. Mocht je ook T Mobile mobiel hebben gaan we even onbeperkt internet voor je regelen.
Je kan wel al gebruik maken van TV anywhere, nix aan op zo’n klein scherm natuurlijk maar met een chromecast kan je het dan wel weer op je tv krijgen.
Wij hebben alles bij T-Mobile, twee mobiele abonnementen op dit adres. Dat was ook de reden voor de overstap naar T-Mobile thuis. Ik dacht eindelijk van KPN af te zijn 😉

ik krijg net een e-mail dat de opdracht is doorgezet naar de externe leverancier. Maar ik heb de hoop opgegeven dat dit voor het weekend opgelost is en we dus een weekend zonder internet zitten. Tevens heb ik nu al 80% van mijn MB’s gebruikt. Dus een oplossing voor extra internet via onze mobiele abonnementen zou zeer welkom zijn zodat we in ieder geval het weekend door kunnen komen.

Ik kreeg ook een e-mail: ‘yes! T-Mobile thuis werkt!’

Nou, nog niet dus X-D maar tevens wordt er in deze e-mail aangegeven dat ik vanaf 06-09 betaal voor internet, terwijl er nog helemaal geen internet is. Ik snap dat deze mails geautomatiseerd zijn, maar dat komt nu wel een beetje knullig over
Reputatie 7
@Soraya88
er word aan gewerkt. mocht het zo zijn dat er wel een rekening volgt dan worden de dagen dat je geen gebruik van heb kunnen maken gecrediteerd.
Wellicht dat een moderator even kan zien hoe het meg jet ticket staat.
Reputatie 7
Hi Soraya, ik heb je zojuist een privébericht gestuurd met twee codes voor unlimited internet voor jullie mobiele abonnement zodat jullie in de tussentijd niet zonder komen te zitten! We zijn inmiddels in gesprek met de netbeheerder om jullie zo snel mogelijk aan te sluiten. Excuses voor het ongemak!
Reputatie 3
@Hidden.nld je hebt het hier over DSL, maar ik lees in het topic bericht van Soraya88 dat het om glasvezel gaat. Dan moet de opdracht dus naar de onderaannemer van Reggefiber om de patch te corrigeren. De Guidion monteur vertelde mij afgelopen woensdag dat het helaas nog regelmatig fout gaat en ze de buren patchen. Gevolg: jouw glasvezel is "licht-loos".

Het verbaast mij enigszins dat de lijn om 00:00 uur uit "slot" ging. KPN doet dus hetzelfde als T-Mobile, ze de-activeren de fiber switch poort, alvorens Reggefiber de patch omzet (meestal tussen 08.00 en 12.00 uur)
Ondertussen heb ik nog steeds geen telefoontje gehad van een andere monteur om een afspraak te maken en hebben we nog steeds geen internet. (Los van de oplossing van unlimited op mobiel, dat we nu als hotspot gebruiken. Dank daarvoor!)

ik ontving echter wel een e-mail vandaag dat mijn vraag die uitstond bij de klantenservice, opgelost zou zijn. Dus ik probeerde uit goede hoop het internet uit maar.. niks. Gebeurd er nu überhaupt nog wel wat?

Ik begrijp uit het bericht van @Soundwork008 dat het best makkelijk opgelost kan worden maar dat er ‘gewoon’ even goed gekeken moet worden naar wat er geactiveerd moet worden? (Zelf heb ik echt geen verstand van dit soort dingen dus het zegt me allemaal ook nog eens niet zoveel haha)
Reputatie 3
Heeft de monteur het modem wel aangesloten achtergelaten?
Of heeft hij de boel losgehaald?
Alles is aangesloten nog, toen ik de e-mail ontving heb ik de modem gereset. Er knippert vanalles, maar geen internet nog.
Reputatie 3
@Soraya88
Ok, wat er bij jou nog moet gebeuren is het corrigeren van je aansluiting vanuit de wijkcentrale (ook wel "PoP" genoemd), zodat er weer "signaal" op je kabel gezet wordt. Heb je van T-Mobile nog geen datum gehoord wanneer Reggefiber (het bedrijf wat het netwerk onderhoudt) dit gaat corrigeren?
De laatste communicatie van T-Mobile uit was de e-mail die aangaf dat mijn vraag opgelost zou zijn. Naar aanleiding van die e-mail dacht ik dus dat ze in de wijkkast waren geweest, vandaar dat ik de boel toen heb uitgeprobeerd.

Volgens de monteur zou ik gebeld worden om een afspraak te maken. Ik ben tot op heden nog niet gebeld en heb ook geen (anonieme) oproep gemist.

Verder word ik niet op de hoogte gehouden. Mij werd verteld te wachten op het telefoontje. De enige vorm van informatievoorziening heb ik vooral hier op het forum gekregen.
Wederom een e-mail van T-Mobile met de mededeling dat mijn eerste rekening binnenkort klaar staat en afgeschreven gaat worden?! Ik heb nog geen seconde gebruik gemaakt van het internet!

Morgen is het een week geleden. Binnen 5 dagen zou er een oplossing komen. De unlimited mobiele data had ook een looptijd van een week en loopt dus overmorgen af.

Ik begin mijn geduld te verliezen. Ik word niet op de hoogte gehouden en de enige communicatie die ik ontvang zijn meldingen dat mijn probleem opgelost is (not) en dat ik mijn rekening moet gaan betalen voor diensten die niet worden geleverd.

ben al jaren trouwe mobiele klant, maar begin spijt te krijgen van de overstap.

ik ontvang graag van een moderator een update. Als er geen oplossing in zicht is (ik heb ook al topics gezien van mensen die nog langer hiermee zitten) dan stap ik terug.
Update. Vandaag gebeld met T-Mobile en KPN zou alles in de wijkkast geregeld moeten hebben nu. Hij kon ook eea doormeten en het zou moeten werken. Modem gereset, het fiber-lampje zou stabiel moeten branden. Nu knippert het nog een beetje. Als dit niet stabiel blijft branden zou het aan de modem kunnen liggen.

Eindelijk wat duidelijkheid. Een tip: dit zou veel beter gecommuniceerd moeten worden zodra er een degelijke ticket aangemaakt wordt i.p.v. een mail met: je vraag is opgelost. Want er waren blijkbaar nog meer handelingen nodig om het werkend te krijgen.

nu werkt het nog niet, maar de aansluiting is in ieder geval nu geregeld
Nog een update. Lampje bleef inderdaad knipperen dus ik bel terug, word me verteld dat degene die ik vanochtend aan de lijn had me verkeerde info heeft doorgegeven en dat het helemaal nog niet geactiveerd is en werkt??

ik ben het spoor bijster. Ik hang nu in de wacht met een andere medewerker...
Afspraak met monteur is gemaakt.. afwachten maar
Reputatie 7
Hi Soraya, excuses voor de eerdere e-mail. Het lijkt er op dat een collega een fout heeft gemaakt en dacht dat je weer verbinding had maar dit is niet het geval. We hebben inmiddels onze eigen monteur weer ingeschakeld en ik ga komende maandag nog even met onze technische dienst bellen om er zeker van te zijn dat alles aan de kant van de netbeheerder nu in orde is!
Reputatie 7
Hi Soraya, ik heb het verder uitgezocht en de netbeheer geeft aan dat er inmiddels signaal op de lijn is. Onze monteur zou je nu aan moeten kunnen sluiten!

Reageer