Beantwoord

Na RUIM 4 maanden nog steeds geen internet

  • 10 October 2019
  • 4 reacties
  • 379 Bekeken

Beste mensen,

Ik zit al ruim 4 maanden te wachten op een werkende internet aansluiting.
Op 6 juni heb ik alles in 1 aangevraagd voor T-Mobile Thuis, omdat ik begrepen had dat er nogal lange levertijden waren.
Maar dit is wel wat overdreven lijkt me.

Lang verhaal kort: er was gedoe met de onderaannemer bij het afronden van de administratie, dat is inmiddels opgelost, maar nog steeds staat er een fictieve aansluitdatum van 2-1-2021 in mijn bestelstatus.
Heel gek, want als ik nu via de site een abonnement wil afsluiten kan dat gewoon, op 23 oktober.
Nu vind ik dat eerlijk gezegd al te laat, want dan zitten we al tegen de 5 maanden aan en krijg ik alsnog gelijk dat ik ondanks ruim 4 maanden wachten, alsnog onderaan de lijst kom.

Eigenlijk verwacht ik van T-Mobile iemand persoonlijk die het installatiepakket morgen komt leveren en dezelfde dag een installateur voor de deur staat, inclusief een bloemetje met excuses aan mijn vrouw die al die tijd zonder tv en internet zit.
Maar dat zal wel teveel gevraagd zijn.

Bellen met de klantenservice werkt soms wel, meestal niet. Er wordt maar gewezen naar KPN, maar ik wil gewoon zsm iemand thuis!
Wie o wie gaat mijn pakket opsturen en zorgen dat er een monteur komt?
Ik weet vrijwel zeker dat wanneer ik hier niet zelf achteraan ga, er op 2 januari 2021 pas iemand voor de deur staat.
Tot op heden heb ik namelijk ook alles zelf moeten regelen, tot aan de onderaannemer aan toe!

Overigens heb ik momenteel helemaal niets, ik heb ook geen coax dus uitwijken naar een kabelaar is ook geen optie.
Dus geen tv, geen internet, geen bellen, niets.
Moet je mijn gezin thuis nu gaan uitleggen dat het nog minimaal 2 weken duurt...

Volgens mij kan T-Mobile gewoon het pakket opsturen en een monteur regelen.
Na 4 maanden verwacht ik wel enige spoed van die kant...
icon

Beste antwoord door Brian 10 October 2019, 16:59

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Hi @deheerst, inmiddels hebben we contact gehad via privébericht en heb ik telefonisch contact gehad met de netbeheerder. Ik houd het voor je in de gaten, hopelijk kunnen we er nu vaart achter zetten!
Reputatie 7
Beste @deheerst

Het klopt dat T Mobile het hoort te regelen. Wel jammer dat je pas na 4 maanden het forum heb weten te vinden. Via deze we hadden we vast meer kunnen doen om de druk op te voeren. Het staat je natuurlijk vrij om een klacht in te dienen daar kan ik je niet mee helpen. Liever zie ik je zo snel mogelijk online.
Omdat T Mobile al een aanvraag heeft lopen kan je geen aanvraag doen bij een andere provider, nou ja kan wel maar ze kunnen niet leveren zolang T Mobile nog een aanvraag heeft lopen.
Ik zal @Brian vragen om jou aanvraag te versnellen. Hou wel rekening met 5 ~ 10 dagen omdat er ook nog monteurs ingepland moeten worden.
Beste Brian,

Ik zal zo direct een pm sturen.
De aansluiting in mijn woning was altijd al aanwezig, er moesten zo bleek later nog wat metingen en rapportages gemaakt worden, puur administratief dus.
Maar ondanks dat ik meermalen heb gebeld om dat uit te leggen bleven T-Mobile en KPN maar naar elkaar wijzen en gebeurde er niks.

Het betreft inderdaad nieuwbouw, maar de woningen die 2 maanden later werden opgeleverd hadden direct al de mogelijkheid abonnementen af te sluiten. Bij mijn adres en 1 woning van mijn buren kon dat ineens niet meer, terwijl ik op 6 juni al een contract had afgesloten op dit adres.

Maar dat boeit me allemaal niet. Als er nog geen fiber is laat mensen dan geen abonnement afsluiten.
Nu heb ik stad en land moeten afbellen om van alles geregeld te krijgen, terwijl dat volgens mij gewoon jullie werk is.
Ik heb een contract bij T-Mobile en niet bij jullie leverancier.

Op dit moment weet ik dat de lijn gereed is omdat ik op zowel de site van KPN als die van T-Mobile weer een abonnement kan afsluiten. Maar de klantenservice blijft maar verwijzen naar de fictieve datum van 2 januari 2021 en dat dat nu eenmaal het systeem is en zo werkt het nu eenmaal.
We wachten op niks want het is al af en na 4 maanden wil ik dat er direct actie op wordt ondernomen, ipv mij gewoon doodleuk achteraan de rij te zetten.

As ik nu op jullie site een Abo afsluit kan er op 23 oktober een monteur komen. Dat vind ik veel te laat maar misschien ben ik dan al sneller dan wanneer ik ga wachten tot jullie systeem aangeeft dat het kan.
Dan lossen jullie het dubbele contract probleem maar lekker later op.

Ik zie bij KPN trouwens dat ik ongeveer net zo veel betaal en ze zijn vast sneller met leveren dan T-Mobile.
Misschien kan ik daar van de korting gebruik maken als ik ook overstap met mijn zakelijke T-MOBILE abonnement en die van mijn vrouw ook?
Het is maar een idee.

T-Mobile mag zorgen dat het deze week geregeld is dat ik uiterlijk in de loop van volgende week een volledig werkende verbinding heb, anders gaat er een klacht naar de ACM en ontbindt ik de hele boel.

Kun jij dat regelen Brian?

Fijne avond
Reputatie 7
Hi @deheerst, oei dat duurt wel erg lang! Moest de verbinding naar de woning toevallig nog aangelegd worden door de netbeheerder? Ik kijk graag of ik een monteur jouw kant op kan sturen. Kan je mij hiervoor een privébericht sturen met je volledige adres, je geboortedatum en de laatste vier cijfers van het rekeningnummer? Dan ga ik meteen voor je aan de slag!

Reageer