Beantwoord

na verhuizen krijg je spontaan een nieuwe router

  • 1 December 2019
  • 6 reacties
  • 440 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Voorheen maakte ik met veel plezier gebruik van een Draytek router via de glasvezel.

nu ben ik in de zelfde plaatst verhuisd, hiervoor heb ik navraag gedaan bij de lokale T-Mobile shop.

Die verzekerde me dat ik al mijn spullen mee kon nemen naar de nieuwe woning.

De uitleg was :

hier heb je een telefoonnummer als je de router en toebehoren ( tv ontvanger ) aangesloten heb bel je dit nummer en zal de servicedesk je gegevens overzetten.

 

Zo gezegd zo gedaan , althans ik kwam niet verder dan de regfiberbox daar zat een netwerkmodule op,

Dus ik bel om aan te geven dat het niet werkt, krijg ik te horen “Nee dat klopt je krijgt een nieuwe modem/router ”

 

Lang verhaal in het kort:

er werd verteld dat de zyxel t50 router dezelfde functies zou hebben als mijn oude draytek router.

Waar kan ik dan de l2tp vpn service vinden in de zyxel ?

icon

Beste antwoord door Piotr 3 December 2019, 15:50

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7

Hey @Pabilo,

Allereerst tof dat we met je mee mochten verhuizen! :smile:  Bij een verhuizing ga je met ons een nieuw contract aan met nieuwe voorwaarden. Je ontvangt bij een verhuizing veelal een nieuw modem, je huidige TV Boxen kun je wel meenemen naar het nieuwe adres. Excuses als dat niet geheel duidelijk is vermeld door mijn collega. Gelukkig heeft de Zyxel wel een aantal voordelen ten opzichte van je oude modem. :wink:

Reputatie 7
Badge +15

@Piotr ssommige mensen waaronder ik hebben een Zyxel maar willen toch misschien een andere. De uptime van mijn zyxel is maximaal 10 dagen vanaf mijn installatie datum 1 november, de de lampjes blijven gewoon branden allemaal maar internet doet het dan niet. Ik vind het niet erg 1 keer per week de modem te herstarten maar als ik niet thuis ben heeft de rest geen idee. Niet zo erg maar vraag me toch af waarom hij het tot nu toe maar 10 dagen doet. Soms een paar dagen maar en soms minder.

DSL lamp blijft gewoon normaal groen en alle andere lampjes ook.

Mooi dat hij meer voordelen heeft, maar wat is het antwoord op mijn vraag ?

 

heeft deze router de mogelijkheid om een vpn service met l2tp versleuteling te maken. Net zoals de draytek router had ?

 

ik wil geen poorten open zetten voor een rdp en al helemaal niet om mn baby cam publiek open te stellen.

het liefst heb ik helemaal geen poorten open staan behalve voor vpn.

Reputatie 7
Badge +16

 

Mooi dat hij meer voordelen heeft, maar wat is het antwoord op mijn vraag ?

 

heeft deze router de mogelijkheid om een vpn service met l2tp versleuteling te maken. Net zoals de draytek router had ?

 

ik wil geen poorten open zetten voor een rdp en al helemaal niet om mn baby cam publiek open te stellen.

het liefst heb ik helemaal geen poorten open staan behalve voor vpn.

Hoi  @Pabilo,

 

Ik heb het voor je nagevraagd bij de technische dienst en zij geven aan dat dit niet mogelijk is. 

Is er een mogelijkheid om mijn oude router terug te krijgen? De draytek deed precies wat ik wilde , en meer !

Reputatie 7
Badge +16

@Pabilo Goede vraag! ik vind het oprecht jammer om te moeten melden, maar T-Mobile levert geen Draytek modems meer uit. 

Reageer