Beantwoord

Netgear R7000 Nighthawk + X6s MESH extender achter of ipv Zyxel T50 (glasvezel)

  • 12 August 2019
  • 2 reacties
  • 1384 Bekeken

Hallo allen,
Ik ben enigszins thuis in routers (niet vies van wat configuratie werk, maar zeker geen expert) maar nieuw bij Tmobile en nieuw met glasvezel en vlan (wat volgens mij voor de TV nodig is, toch?).
Ik wil graag mijn eigen router (Netgear r7000) samen met een Netgear x6s extender als Mesh netwerk opstellen. Ik kom van Ziggo waar ik de Ziggo modem in bridge kon zetten, maar lees hier op het forum dat dit bij de tmobile modems niet kan. Mijn vraag is hoe ik het netwerk nu het beste kan configureren (las wel wat over de oude modems, maar nog niks over de nieuwe Zyxel T50 en weet niet of de instructies voor bijv de Huawei ook toe te passen zijn op dit modem).
Wat info:
Mijn abonnement is glasvezel met 1 interactieve TV box.
Vaste telefonie heb ik wel in mijn abonnement, maar gebruik ik niet.
Voorkeur voor een opstelling die het meest stabiel + snel internet geeft met MESH WIFI. Heel de Zyxel overslaan lijkt mij de simpelste oplossing (minder schakelpunten, 1 configuratie punt van 1 leverancier, minder stroomverbruik) maar ik weet niet of dat mogelijk is?
Graag jullie advies en eventuele setup beschrijvingen (of links daar naar toe)!
Alvast bedankt voor de hulp en vriendelijke groet,
Jos
icon

Beste antwoord door Pilovali 12 August 2019, 22:33

Bekijk origineel

2 reacties

Hoi Pilovali,
Bedankt voor de reactie. Ik ga het proberen (gisteren is de glasvezel aangesloten, maar het signaal bleek nog niet gepatched, dus nu hopen dat het vandaag geregeld is).
Mvg,
Jos
Reputatie 5
Hallo en welkom op het T-Mobile forum,

Het scheelt dat je glasvezel hebt, want dan kun je gewoon de Zyxel vervangen dooe je Netgear.
T-Mobile maakt gebruik van VLANs om IPTV en internet te scheiden. Hoe de Netgear precies werkt, durf ik niet te zeggen, maar als je VLANs kunt instellen, kun je zekers de Zyxel vervangen door je Netgear R700, en vanuit daar weer de x6s extenders aansluiten.

Internet: VLAN 300
IPTV: VLAN 640

Groet,

Reageer