Beantwoord

Niet aangesloten op ISRA-punt?

  • 23 June 2021
  • 3 reacties
  • 117 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

Dag mensen, 

Maandag ben ik verhuisd en heb ik mijn modem in de nieuwe woning aangesloten. Meteen verbinding, dus geen probleem zou je denken. 
 

Van webcare begrijp ik echter dat ik niet zou zijn aangesloten op het ISRA-punt en de verbinding is ook niet steeds even steady. Er zijn echter geen aftakkingen te vinden in mijn meterkast. Het aansluitpunt komt enkel nog langs de kegel bij de buitenmuur. Iemand enig idee wat er mis gaat?

 

 

 

 

icon

Beste antwoord door Anonymous 25 June 2021, 17:52

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7

Hi @JopHe ,

Mijn collega’s op twitter hebben je al van een mooi antwoord kunnen voorzien, maar ook via deze weg kijk ik met je mee. Je onderstaande foto is inderdaad een ISRA-punt, één die voorkomt in wat oudere huizen. Ik heb daarbij ook direct je verbinding bekeken en deze ziet er tot het modem aan toe netjes uit. Kan je mij uitleggen waar het probleem precies zit? Dan kunnen we er samen naar kijken, zodat jij kan genieten van een stabiele verbinding.

@JopHe Een lastige, je hebt geen stabiele verbinding, waar merk je dat uit, via kabel of wifi?

Ik zie het niet in 1 foto maar ik neem aan dat het kabeltje vanuit de lasdop rechtstreeks naar het doosje gaat, dan heb je geen “bridge tap” tenzij er nog een doorlussing in zit van 1a of 1b naar 2a of 2b in het aansluit doosje waar de stekker in zit.

Heb je het doosje van T-Mobile nog, deze ziet er een beetje minder fris uit, de tm aansluitdoos heeft ook een rechtstreekse RJ11 aansluiting, scheelt ook weer een aansluiting die problemen kan veroorzaken, en die pennen van een stekker zijn de slechtste die er tussen kunnen zitten.

Dag beiden,

ik moet zeggen dat ik m’n verbinding nu steady durf te noemen (wifi). Mijn indruk dat er een probleem was, kwam vooral doordat vanuit webcare werd aangegeven dat ik een bridge tap had, maar dat vind ik in de praktijk dus niet terug. 
 

Wat ik in ieder geval ga doen is het doosje van T-mobile monteren, dat kan nooit kwaad!

Groet,

Jop

Reageer