Beantwoord

Niet vermelde eenmalige kosten


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Ik heb 2 maanden geleden gebeld om me te laten informeren voor T-mobile thuis, omdat ik op mezelf ging wonen. Mijn mobiel sim only loop ook bijna af dus ik wou kijken of ik bij T-mobile bleef of ergens anders een combi thuis/mobiel nam. Toen gekozen voor mn mobiel om te zetten naar unlimited data en T-mobile thuis te nemen met 1000mbps en dit is verder over de telefoon geregeld. Tijdens dit gesprek is bij alleen niet verteld over de eenmalige kosten die er bij zouden komen, dus ik was aardig verrast toen dit opeens werd afgeschreven. Hoord dat niet altijd vermeld te worden? Ook aan de telefoon

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 11 May 2021, 15:53

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @KevinE 

Ik begrijp dat je unlimited mobiel hebt omgezet naar unlimited en daarnaast een internet premium abonnement hebt afgesloten? Heb je ook klantvoordeel geactiveerd zodat je voor beide diensten 25 euro betaald?

Met de eenmalige kosten bedoel je dan de kosten voor internet premium?

De activatie kosten van €25 en installatiekosten van €37,50 zitten daar standaard bij, dit is ook duidelijk te zien bij een online bestelling.

 

Het gaat over de activatie en installatiekosten inderdaad. Zoals ik al zei is het over de telefoon gegaan, niet online. Hoeft dit niet ook overde telefoon gemeld te worden?

Reputatie 7
Badge +15

@KevinE 

Als het niet bekend is voor een klant is het vermelden van de eenmalige kosten wel zo handig of je kan het zelf vragen.

Maar als je dus al een beetje rondkijkt op de website dan zie je die kosten ook.

Hele rare reactie. Als ik bel om me te laten informeren over de prijs en dergelijken dan moet dit toch gewoon vermeld worden… Ook aan de telefoon.

Reputatie 7
Badge +15

Als je vraagt om de prijs en dergelijken dan kan je wel verwachten dat je over alle kosten geïnformeerd wordt.

Hadden we maar iets als een bevestigingsmail waarin zulke dingen zwart op wit staan…

Ik ben het met je eens dat je hiervoor ook telefonisch gewoon geïnformeerd moet worden, met of zonder expliciete navraag, maar hierover verbaast zijn als dit gewoon op de bevestiging staat die je kort na gesprek nog ontvangt vind ik ook gek. Wijze les voor toekomstige abonnement/diensten/contracten die je nog af gaat sluiten als je op jezelf woont. Alles wat geld te maken heeft per mail laten bevestigen en controleren.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @KevinE, welkom op de Community!

Goed punt en absoluut belangrijke feedback: volgens mij is iedereen er voorstander van om zo correct en volledig mogelijk geïnformeerd te worden, dat geldt voor alle kanalen waarop besteld kan worden: telefonisch, online, in de T-shops en deur-aan-deur. Dat dit niet gedaan is, is erg jammer en ik kan me best voorstellen dat je hier enigszins verrast door bent, sorry! 

Dat gezegd hebbende, ben ik het ook eens met @prodigy en @Waqqas: je wordt nadien per e-mail geïnformeerd over alle kosten die contractueel vastgelegd zijn, zo ook de installatie- en activatiekosten. Dat betekent natuurlijk niet dat je proactief niet ingelicht mag worden met betrekking tot de eenmalige kosten, daar sluit ik me helemaal bij aan. Deze feedback wordt meegenomen en ik hoop dat dit in elk toekomstig salesgesprek aan bod komt.

Reageer