Beantwoord

Nieuwbouw in Eindhoven, nieuw glasvezelnet al in rest van wijk

  • 27 May 2021
  • 9 reacties
  • 189 Bekeken

Beste allen,

 

Het nieuwbouwproject waar mijn woning in aanbouw deel van uitmaakt ligt in een wijk van Eindhoven waar onlangs een nieuw glasvezelnetwerk is aangelegd. Het betreft glasvezel van T-mobile (met paarse kabels). Helaas lukt het maar niet contactgegevens te achterhalen van de afdeling waar nieuwbouwprojecten kunnen worden aangemeld. Volker Wessels heeft opdracht van T-mobile (niet van KPNnetwerkNL, het is een T-mobile wijk) nodig om deze kleine uitbreiding van het netwerk uit te voeren. Wie kan mij in contact brengen met de juiste afdeling?

 

Met vriendelijke groet, 

 

Maarten 

icon

Beste antwoord door Lisa 3 June 2021, 16:57

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7

Hi @MaartenEindhoven, ik geef je graag een korte update! Zoals ik al eerder aangaf, heb ik jouw case nog steeds in mijn vizier. Ik heb doorgekregen dat dit verzoek momenteel bij de netwerkeigenaar (Primevest) ligt. Primevest is de investeringsmaatschappij die het aanleggen van het netwerk financiert. Zodra hier informatie uit voort komt, wordt dat weer naar mij doorgezet. Ik hoop dat hier snel een reactie op komt! 

 

Reputatie 7

Hi @MaartenEindhoven, super leuk om te lezen! Heel graag gedaan.

Goede vraag @Hidden.nld! Ik heb hier navraag voor gedaan bij één van mijn collega's. Mijn collega heeft aangegeven dat het adres niet bekend is op postcode.nl en ook bij KPN is dit adres niet bekend als leverbaar. Zelf gebruiken wij mijnaansluiting.nl niet, omdat wij rechtstreeks VolkerWessels Telecom kunnen aansturen.

Ik heb verder nog geen reactie vernomen vanuit de projectleiders, maar zodra ik hier meer van hoor dan vermeld ik dat gelijk in dit topic. Wij dienen een reactie op de mail te krijgen voordat wij weer verder kunnen, dus wij zijn zelf ook in afwachting. Hopelijk weten jullie voor nu voldoende! 😁

Hoi @Hidden.nld, het adres is inderdaad gewoon bekend bij zowel gemeente als Kadaster.

Voor zover ik heb gezien is T-mobile niet aangesloten bij mijnaansluiting.nl. In mijn geval hadden ze de aanvraag bij KPN ingediend terwijl dat helemaal niet de netbeheerder isin de betreffende wijk.

Reputatie 7

Hallo @Lisa Zou je kunnen vertellen waar het bekend moet zijn ?

Het lijkt me namelijk normaal dat het bij de gemeente bekend is gezien zij een bouwvergunning hebben afgegeven (althans ik neem aan dat de woning van @MaartenEindhoven niet illegaal gebouwd is :) )

Normaal gesproken word hiervoor de gegevens van het kadaster gebruikt. ze moeten immers ook stroom en water aansluiten. normaal gesproken vraag je dit aan via mijnaansluiting.nl is T-Mobile hier ook bij aangesloten ?

Hoi @Lisa, dankjewel voor je indrukwekkende hulp!

Fingers crossed idd, maar je hebt me al heel veel verder geholpen! :thumbsup:

Reputatie 7

Hi @MaartenEindhoven, ik heb jou zojuist via een privébericht op de hoogte gebracht! Ook wil ik jou in dit topic nogmaals voorzien van mijn reactie, zodat iedereen dit mee kan lezen. Ik heb vandaag gelijk navraag gedaan bij een collega van een andere afdeling. Hij heeft zojuist laten weten dat dit nog niet aangemeld kan worden, omdat dit gemeentelijk nog niet bekend staat. Er kunnen enkel bestaande adressen worden aangevraagd. Wel zorgen mijn collega's ervoor dat dit wordt doorgezet naar de desbetreffende projectleiders om na te gaan of wij dit alsnog voor elkaar kunnen krijgen. Er is zojuist gelijk een e-mail verstuurd naar de projectleiders en ik zal jou hiervan op de hoogte houden. Fingers crossed dat ik jou snel van goed nieuws kan voorzien! 😁

Reputatie 7

Hi @MaartenEindhoven, merci voor de duidelijke terugkoppeling! Wat balen dat de straat van de nieuwbouw is overgeslagen. Kan jij mij in een privébericht (door op mjin naam te klikken) voorzien van jouw nieuwe postcode en huisnummer? Dan ga ik kijken hoe ik jou hiermee kan helpen. Ik zoek dit namelijk graag voor jou uit! 😊

Beste Jason,

 

Hartelijk dank voor je antwoord.

Het probleem is dat kortgeleden de volledige wijk voorzien is van glasvezel. Helaas is hierbij de straat van de nieuwbouw overgeslagen. VWT zegt opdracht van T-mobile nodig te hebben om ook deze straat te kunnen aansluiten. Pas als het netwerk in de straat ligt zal de stap richting FTU's genomen kunnen worden.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @MaartenEindhoven, van harte welkom op de Community!

Gefeliciteerd met jouw nieuwe woning! 

De aanleg van Glasvezel wordt gefaseerd uitgerold en verloopt grotendeels zoals in dit schema weergegeven wordt:

  1. Je ontvangt een brief waarin graafwerkzaamheden worden aangekondigd in de straat.
  2. Zodra er glasvezel te bestellen is, krijg je hier bericht over. Dit gaat niet per adres maar per POP (in de wijkcentrale).

De VVE geeft toestemming aan onze aannemer (in dit geval VWT) om de aanleg te realiseren en zal dan op een gegeven moment langskomen om te “schouwen”. Bij een schouwing wordt nagekeken waar de vezel naar binnen kan worden gewerkt en waar het FTU (glasvezelaansluitpunt) kan worden geplaatst. 

VWT zal zelf dit nieuwbouwproject moeten aanmelden. Dat wordt in overeenstemming met de (onder)aannemer en VVE gedaan. Je hoeft hier zelf geen actie op te ondernemen.Wat bedoel je precies met “deze kleine uitbreiding”? 

Reageer