Beantwoord

nieuwe aansluiting, geen ISRA punt

  • 24 September 2020
  • 7 reacties
  • 333 Bekeken

Reputatie 1

Hoi, ik ben een nieuwe klant, sinds gister heb ik het installatiepakket maar helaas werkt het niet bij mij.

In de meterkast zit een RJ-11 doosje, met UTP kabel gaat die de kruipruimte in en zit daar op de KPN kabel vast, het ziet er heel provisorisch uit. Na contact met de klantenservice heb ik een afspraak gemaakt met Guidion, maar die kunnen hier denk ik niet bij helpen. Het lijkt me dat de netbeheerder langs moet komen (KPN) voor een fatsoenlijk ISRA punt. Kunnen jullie helpen?

 

icon

Beste antwoord door zjeeraar 25 September 2020, 09:19

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @zjeeraar 

Kun je eens een foto van dat RJ11 doosje maken en hoelang is de kabel ongeveer van dit punt naar het doosje? Lengte kan ook een rol spelen in de kwaliteit van de verbinding.

Reputatie 1

Hoi Waqqas,

 

bedankt voor je antwoord, hier een foto van het RJ-11 doosje, de UTP kabel is ongeveer 3 meter. Heb hem even open gemaakt voor de foto.

Mijn sterke vermoeden is dat de KPN kabel vroeger in de woonkamer uit kwam maar dat dit verplaatst is naar de meterkast door de vorige bewoners.

 

 

Reputatie 1

Om nog even 100% zeker te zijn dat het RJ-11 doosje en UTP kabel het probleem niet zijn, heb ik een kort kabeltje zelf rechtstreeks op de KPN kabel geplaatst en in het modem gedaan. Ik weet dat je niet zelf aan de KPN kabel hoort te zitten, maar dat is in deze woning helaas toch te laat omdat de vorige bewoners zelf het ISRA punt verwijderd hebben.

Helaas is er dan ook geen internetverbinding, het wereldbolletje op het modem blijft uit, en in de webinterface bij xDSL statistieken blijft de line-state down.

Het lijkt er dus op dat er geen signaal op de kabel staat. Daarnaast zou ik toch graag een fatsoenlijk ISRA punt willen hebben en geen provisorische oplossing...

Reputatie 1

Inmiddels heeft T-Mobile Webcare gereageerd, had ze een bericht gestuurd via Facebook. De KPN monteur gaat aangestuurd worden om hier netjes een ISRA punt van te maken.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @zjeeraar 

Goed dat er een monteur van KPN langs komt om het ISRA te herstellen.

Nu zit rood en blauw gelast aan een zwarte en doorzichtige draadje, wat je nog kan proberen is deze plakband even verwijderen en rood en blauw verbinden met wit en het andere doorzichtige draadje helemaal rechts onder op foto 1 die naar onder gaat. Dit is namelijk je 2de aderpaar en hier kan ook het signaal op staan.

Verder hoort de verbinding te werken dus de installatiedatum die je ook kan zien in je T-Mobile thuis account is al voorbij?

Het installatiepakket ontvang je normaal 4 tot 7 dagen vóór de installatiedatum

Reputatie 1

Hi @Waqqas bedankt voor je reactie, de witte ader zie ik nog wel zitten maar is afgebroken, dus als ik die wil testen moet ik de KPN kabel dus nog iets verder strippen. Ik denk dat het beter is als ik het aan KPN over laat. Ik wil niet meer schade veroorzaken dan er al is :( Ik ben ook niet wanhopig voor internet, want op dit moment heb ik nog internet via Ziggo. Dat abonnement loopt tot 9 oktober, dus hopelijk werkt T-Mobile Thuis voor die datum ;)

De installatiedatum was 21 september, dus dat zou het probleem niet mogen zijn. Ik kreeg het installatiepakket iets later dan gepland binnen.

 

Reputatie 7
Badge +15

Oh oke, fijn dat het niet te lang duurde voordat je installatiepakket binnen was.

Zoals je al eerder zij is het toch ook beter dat je het beter niet zelf doet want als je het beschadigd krijg je de schuld van KPN…

 

Reageer