Nieuwe aansluiting glasvezel activeren door T Mobile thuis

  • 13 January 2021
  • 10 reacties
  • 456 Bekeken

Erg fijn dat T-Mobile thuis mijn lijn pas gaat activeren op de dag dat mijn huidige provider (Tweak.nl)  de lijn stop zet. Vanaf dat moment kan ik pas een afspraak maken om opnieuw aangesloten te worden door T-Mobile thuis, en dan wordt ook pas het installatie pakket verstuurd. Dus vanaf die dag zonder internet en tv met dank aan T-Mobile thuis. Ik ben al vanaf eind november bezig dit voor elkaar te krijgen maar T-Mobile geeft geen thuis en doet geen moeite maar iets te regelen zodat mijn aansluiting gewoon over kan gaan. 

Nee de schuld bij de ander neerleggen is wel erg goedkoop, nooit zo’n slechte overgang gehad als nu. Dit belooft vast niet veel goeds voor de toekomst! :(

 


10 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@Technoboy60 

Ja misschien de schuld bij je zelf neerleggen ?

overstapservice 

Vast, ben al vanaf begin december bezig dit voor elkaar te krijgen, en ondanks talloze beloftes van de klantenservices vandaag gehoord dat pas als mijn abbo stopt maandag er een aanvraag voor de lijn wordt gedaan en de mogelijkheid om de installatie af te spreken, daarna wordt pas de router en tv box opgestuurd. Mijn provider heeft op 16 november al de lijn opgezegd per 18-01, waar ligt dan de fout?

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Technoboy60, welkom op de Community en bij Thuis!

Het had sowieso beter en genuanceerder uitgelegd moeten worden, maar eigenlijk beantwoord je jouw eigen vraag al: je provider heeft de lijn opgezegd per 18 januari 2021, weliswaar al op 16 november, maar dat maakt voor het vrijgeven van de lijn niets uit. Zodra een vorige verbinding vrijgegeven wordt, kan pas een nieuwe lijnaanvraag gestart worden.

Vergelijk het met het verhuizen naar een nieuwe woning: ook al heeft de oude bewoner op jouw nieuwe adres al de huur opgezegd, dat betekent niet dat jij er al vanaf die datum kunt gaan wonen. Dat kan pas op het moment dat die bewoner zelf verhuist - de uiteindelijke verhuisdatum zogezegd. Is het zo logischer, of kan ik het nog toelichten? 

We zitten altijd voor je klaar, dus laat het zeker weten indien ik het beter kan uitleggen. Geniet van jouw weekend en blijf gezond!

Goedemiddag @Technoboy60, welkom op de Community en bij Thuis!

Het had sowieso beter en genuanceerder uitgelegd moeten worden, maar eigenlijk beantwoord je jouw eigen vraag al: je provider heeft de lijn opgezegd per 18 januari 2021, weliswaar al op 16 november, maar dat maakt voor het vrijgeven van de lijn niets uit. Zodra een vorige verbinding vrijgegeven wordt, kan pas een nieuwe lijnaanvraag gestart worden.

Vergelijk het met het verhuizen naar een nieuwe woning: ook al heeft de oude bewoner op jouw nieuwe adres al de huur opgezegd, dat betekent niet dat jij er al vanaf die datum kunt gaan wonen. Dat kan pas op het moment dat die bewoner zelf verhuist - de uiteindelijke verhuisdatum zogezegd. Is het zo logischer, of kan ik het nog toelichten? 

We zitten altijd voor je klaar, dus laat het zeker weten indien ik het beter kan uitleggen. Geniet van jouw weekend en blijf gezond!

Toch apart dat dit kennelijk alleen voor T-Mobile geldt, aangezien bij een vorige overstap hier geen sprake van was en op de dag dat het oude abonnement eindigde de nieuwe meteen bekrachtigd werd en wel de monteur alles kon aansluiten en activeren. Misschien dat Tweak.nl op dat gebied de boel beter voor elkaar heeft dan T-Mobile.

Nu maar afwachten hoe lang het gaat duren voor dat mijn lijn is aangesloten en geactiveerd. Dat betekent waarschijnlijk 1 a 2 weken zonder internet en tv zitten, en dat met thuiswerken :(

Gewoon erge slechte service en informatie vanuit T-Mobile!

Reputatie 7
Badge +1

Als men voor besluit om welke reden dan ook over te stappen naar een andere provider vooraf wat onderzoek te doen naar de beoogde provider dit veel frustratie voorkomt.

Er zijn diverse sites zoals internetten.nl of kieskeurig enz waar men klantervaringen kan lezen, voor mij persoonlijk zou dat op dit moment betekenen dat ik nu zeker niet zou kiezen voor T-Mobile thuis, let wel dat is als ik nu geen klant bij T-Mobile thuis zou zijn.

 

Ook ik ben van plan om van Tweak, ADSL weliswaar, over te stappen naar glasvezel. Het wordt nl geforceerd door KPN aangezien ze telefoonlijnen gaan uitfaseren in mijn gebied.

Aan de andere kant kost ADSL mij nu ook te duur, daar kan ik dus hogere snelheid voor krijgen en ook goedkoper met glasvezel.

Hopelijk zit je nu al op glasvezel, anders duurt het wel erg lang. Ik lees zo nu en dan negatieve ervaring van T-Mobile hierover...dus hoor graag wat ervaringen ermee voordat ik de overstap echt doe.

Dus hoe bevalt het glasvezel? Alvast dank voor het delen van je ervaring(en).

@fiberrookie Over welke provider lees je geen negatieve verhalen? Tweak lees je ook veel ellende over, zal je waarschijnlijk weinig van gemerkt hebben.

Elk huisje heeft zijn kruisje, als jij een glasvezel aansluiting in huis hebt gaat het in 99,999 % van de gevallen vlekkeloos, alleen posten die gelukkigen niks op het WWW, alleen als het fout gaat.

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @fiberrookie, ik sluit me volledig aan bij wat @Doornekamp33 zegt - lekker makkelijk als T-Mobile medewerker natuurlijk, maar je leest in het gros van de gevallen enkel negatieve reviews omdat mensen wanneer iets goed werkt minder snel geneigd zijn om een recensie, dan wel uitleg te plaatsen - en geef die mensen eens ongelijk. Niettegenstaande voorgenoemd feit, is het best belangrijk om vanuit beide perspectieven feedback te ontvangen. Je kunt veel leren van een negatieve ervaring, maar ook van een positieve. 

Het lastige is om in het geval van minder goede scores, niet mee te gaan in de emotie/het sentiment van het verhaal en je te focussen op de voor jou belangrijke punten: bijvoorbeeld “TV is prima, maar verbinding in het algemeen wat minder”, of precies andersom. Of recensies waaruit blijkt dat je bepaalde zaken mist, of juist wel goed kunt gebruiken, zoals: “Cloud Opnemen” of “Er is geen optie voor 1000 Mbit/s op WBA”; ik noem maar een zijstraatje. 

Het fijne is dat sinds enige tijd geleden bepaald is dat je bij providers eerst twee weken de verbinding kunt testen, voordat de respijtperiode afloopt. Dit betekent dat je na aansluiting altijd nog de mogelijkheid om terug te komen op je besluit, alhoewel dat natuurlijk een vreemde reden is om het toch wel of toch niet te proberen. Ga in dit soort gevallen ook uit van wat je op de servicepagina’s leest en houd er rekening mee dat je op onze mooie Community altijd terechtkunt met vragen of eventuele issues.

Veel succes bij het maken van je keuze en als wij daarbij kunnen helpen, geef ons dan een seintje! 

Reputatie 7
Badge +1

@fiberrookie Sinds januari 2014 maak ik gebruik van een T-Mobile glasvezelaansluiting weliswaar de eerste jaren heette het nog Vodafone thuis, en daarvoor een aantal jaren Lijbrandt.

Deze aansluitingen waren op diverse adressen, het overstappen of verhuizing(en) ging altijd wens kortom zoals het hoort, natuurlijk zijn er altijd wel eens dingen die je bevreemdt of waar je het niet mee eens kunt of hoef te zijn, zoals waarom de ene klant meer betaald dan de andere voor exact het zelfde pakket.

Waar glasvezel nog wel bij achterblijft (voorzichtig uitgedrukt) is het product tv ik heb in het verleden ook Ziggo (UPC) gehad en persoonlijk vond ik hun tv streams qua kwaliteit iets beter, echter de kwaliteit van de Glashart streams over glas waren nog altijd de beste.

Waar zal ik beginnen, begon geloof ik met Tele2 op ADSL, ging falikant mis, nooit verbinding gehad, toen over op een ander, dacht Zonnet, ging goed, duurde alleen langer dan gedacht, later over op Telfort DSL, TV was al die tijd gewoon UPC kabel, verhuisd, Telfort mee, UPC mee, Telfort weer op DSL want de glasvezel was daar niet naar binnen gelegd, dus een.poosje van DSL genoten, UPC werd een drama, oud bewoner was vertrokken.met achterlating van schulden, kwamen steeds meer UPC brieven met belangrijk direkt open maken er op gedrukt gericht aan de oud bewoner, telkens retour sturen, maar na 2 maanden geen TV meer.

Bellen met UPC, sorry meneer op uw adres staan nu ruim 5000 euro open als u dat betaald dan sluiten we weer aan, ja.maar ik heb al een paar keer gebelt dat die er niet meer woont en mijn abonnement is hier naar toe verhuisd, niks mee te maken, 5000 euro.overmaken of een vracht bewijzen en dan kunnen we je misschien weer aansluiten, prima daar was de volgende dag de man met de schotel die opgehangen heerlijk als je lekker vrij woont, wel nog een paar keer een incasso bureau aan de deur gehad, gedreig met beslaglegging maar uiteindelijk dropen die UPC keffers af en was de rust wedergekeerd.

Daarna weer verhuisd, nou mooi glasvezel meneer, dan kan TV er ook bij, dus XMS abonementje met lijbrand TV, Regefibertje had de kabel nog in de weg liggen, dus na een vertraging van 3 weken en verschillende afspraken was de boel binnen aangesloten, nu XMS nog, tja de werden ingelijft bij Telfort, KPN nam ze over dus weer een paar vertragingen later en 4 weken was eindelijk de boel opgeleverd en werkzaam, top verbinding prima TV en het mooie, ik had een gekochte decoder met HDD van XMS gekocht, die kwamen voor een paar tientjes ook beschikbaar op MP, dus een switch en een paar van die dingen erbij, top 3 TV’s met opnemen waarbij er bij 1 TV 2 decoders stonden, je kon maar twee dingen tegelijk opnemen.

Maar mamma KPN besloot, Telfort gaat over op de KPN systemen, dus dag eigen TV decoders, je mag ze gaan huren voor 5 euro per stuk en opnemen kost je ook nog eens 5 euro,, kannje alleen 6 programmas tegelijk opnemen, met wat schuiven en 1 TV die toch niet gebruikt werd, 2 decoder en opnemen, 10 euro in prijs omhoog, eerste decoder is gratis, als klap op de vuurpijl, mijn switchen in huis, 3 stuks mochten ook even vervangen worden, want het toverwoord IGMP zat er niet in, weer 90 euro over de balk waar je niet om vraagd en het niet nodig hebt, maar.kreeg wel een half jaar korting van een tientje per maand.

Maar toen kwam het bericht, Telfort verdwijnt en word KPN, nou ja zal wel we zien wel, even apasant duwen ze er een 5 euro prijsverhoging tegenaan en dat was de druppel, wat nu?

Na wikken en wegen, T-Mobile dan, ziet er goed uit, dag van instalatie, prima Guidion monteur, zo’n goede had ik bij Telfort niet gehad, zelfs met de omzetting van het oude naar de KPN systemen kwamen ze gewoon niet opdagen maar de PoP was wel om, en ik had natuurlijk geen NT, maar dit was een verrassing, alles netjes omgezet, monteur koffie met wat lekkers en alles prima, en dat was de eerste keer dat er niks mis ging of niet gedaan werd.

Maar T-Mobile was het toch niet, nieuwe TV platform kwam maar niet, mobiel, kan men weinig aan doen, is hier naatje, dus na een tijdje, toch maar KPN, nieuwe 4k decoder, sneller beter en zonder thuis en mobiel voordeel niet duurder.

Dus de dag dat het moest gebeuren, geen KPN monteur, want ik kon het zelf, maar ook niet de patch gezet, daar had ik een monteur voor nodig, een gast kan wel de kabel uit de T-Mobile verbinding trekken maar niet in de KPN kaart, zou ik 12 dagen moeten wachten, werden er 3 anders was KPN niet in huis geweest.

Maar na een poosje, veel irritaties, kleine storinkjes, vooral de verbindings storing TV die daarna gewoon weer verder gaat, nu Ziggo, we gaan het meemaken, op vrijdag zou het werken, weer niet, zal het wel aantrekken, zaterdag kon er een monteur komen, wilde ik op maandag en het is prima verlopen.

Maar het lange verhaal.kort te maken, sinds de betaalde aansluitingen er bij mij kwamen is het 1 keer vlekkeloos gegaan.met aansluiten, en dat was T-Mobile, had wel wat probleempjes thuis, maar dat bleek achteraf in een slechte kabel verbinding te zitten, duurde even voor dat dat gevonden was, en dat vonden ze bij TM ook, dus alleen pluspunten, Mobiel wil ik het niet over hebben, was beroeps chauffeur en bij Telfort/KPN onderweg nooit uitval, bij T-Mobile dagelijks dat je buiten bereik was, en thuis was het ook niks, moest ik naar buiten, is niks voor mij.

Reageer