Beantwoord

Nieuwe aanvraag: aansluitkosten en oplevertijd

  • 9 May 2018
  • 5 reacties
  • 1341 Bekeken

Hoi

17 mei teken ik voor een huurwoning. Dit is mijn eerste woning ik heb dus best wat dingen te regelen die ik moet afsluiten. Dit is dus inclusief een internet tv en bellen pakket aanvragen. Ik had hier al bij verschillende providers gekeken om te kijken wat het beste zou zijn voor mij. Ik zag dat T-mobile een alles in Ă©Ă©n pakket heeft waarvoor je de eerste 6 maanden 20 euro korting krijgt dus dat klinkt voor mij wel aantrekkelijk. Ik wilde hier nog over na bellen maar zag dat je eerst allerlei stappen moest invullen waarbij niet echt al mijn vragen direct onder vielen probeer ik het hier maar, ook omdat ik aanneem dat t-mobile niet telefonisch bereikbaar zal zijn op hemelvaartsdag.

Voor het pakket zie ik dus dat het basis pakket 45 euro in de maand is waarvan je de eerste 6 maanden dan maar 25 euro betaald.

Dat is allemaal vrij duidelijk voor mij. Ik zag ook dat er eenmalig 30 euro bij kwam. Hierover gaat dus mijn eerste vraag. Zijn dit aansluitkosten of administratieve kosten? Als dit administratieve kosten zijn, hoeveel komt er nog boven op aan aansluitkosten? Ik kan namelijk nergens iets over aansluitkosten vinden.

Mijn tweede vraag is. Wanneer ik de sleutels krijg en dan gelijk het alles in 1 pakket aanvraag op de 17e. Hoelang duurt het dan voordat alles geregeld is, en hoelang het dan duurt voordat ik het pakketje met alle spullen thuisgestuurd krijg zodat ik het aan zou kunnen sluiten. Als het lang duurt is het dan misschien ook verstandiger dat ik het nu al aanvraag?

Ik ben ook niet erg technisch met dat soort dingen aansluiten, hoe makkelijk is het om het zelf aan te sluiten? En mocht ik het aan laten sluiten door t-mobile, hoelang duurt het om een afspraak te kunnen maken zodat iemand hiervoor langs komt?

Als laatste wanneer ik dan de 17e het pakket aan zou vragen en het gaat in, wanneer krijg je dan de eerste factuur? Betaal je dat vooruit of betaal je het een maand nadat het abonnement is ingegaan.

Ik zit financieel niet breed en wanneer de ik de sleutels van het huis krijg ga ik er op korte termijn in, het is dus voor mij erg handig om te weten wat voor kosten er bovenop komen, wanneer ik de eerste factuur kan verwachten. Maar ook hoe snel het pakket bruikbaar is, omdat ik anders ook maar tegen de muur zit te staren zonder tv of internet

Vincent
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 9 May 2018, 23:02

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Hallo VincentP,

Je kan natuurlijk ook een pot verf halen en een paar kwasten dan wordt de muur nog mooier om naar te kijken.... en zonder tv en internet heb je er tijd genoeg voor.


Als je kiest voor standaard internet dan kan je het pakket zelf aansluiten.
Kies je voor Glasvezel dan komt er een monteur langs. Deze is bij een alles in een pakket gratis.
Lukt het je niet om zelf aan te sluiten dan kan je een afspraak maken met een monteur. Deze komt normaal gesproken binnen 5 werkdagen langs (afhankelijk van de drukte), hier zitten geen kosten aan verbonden.

Vanaf het moment van aanvraag duurt het ongeveer 3 tot 6 weken voor dat het werkt. Dit kan je versnellen door van de bedenktijd af te zien dan kan het 2 weken sneller geleverd worden.

De 30 Euro zijn administratieve kosten. Heb je al T-Mobile mobiel dan is dit gratis (let op: moet op hetzelfde adres) en 2,50 per maand extra korting op Thuis. Mocht je de vaste telefoon toch niet gebruiken dan kan je deze altijd na 6 maanden opzeggen. Dat scheelt 2,50 per maand.
Hallo VincentP,

Je kan natuurlijk ook een pot verf halen en een paar kwasten dan word de muur nog mooier om naar te kijken.... en zonder tv en internet heb je er tijd genoeg voor.


Als je kiest voor standaard internet dan kan je het pakket zelf aansluiten.
Kies je voor Glasvezel dan komt er een monteur langs. deze is bij een alles in een pakket gratis.
Lukt het je niet om zelf aan te sluiten dan kan je een afspraak maken met een monteur. deze komt normaal gesproken binnen 5 werkdagen langs. (afhankelijk van de drukte) hier zitten geen kosten aan verbonden.

Vanaf het moment van aanvraag duurt het ongeveer 3 tot 6 weken voor dat het werkt. dit kan je versnellen door van de bedenktijd af te zien dan kan het 2 weken sneller geleverd worden.

De 30 Euro zijn administratieve kosten. heb je al T-Mobile mobiel dan is dit gratis (leftop moet op zelfde adres) en 2,50 per maand extra korting op Thuis. Mocht je de vaste telefoon toch niet gebruiken dan kan je deze altijd na 6 maanden opzeggen. dat scheelt 2,50 per maand.


Ik zal het standaard internet nemen en niet glasvezel, dus zoals ik het begrijp. Ook al krijg ik het pakket zelf en sluit ik het zelf aan ik zal dan in feite als nog 3 tot 6 weken zonder zitten ookal is alles aangesloten? Of is die zeer lange tijd alleen voor de glasvezel?
Reputatie 5
De aanvraag ervan en het aansturen duurt wat langer vandaar dat je na de aanvraag nog enkele weken geen internet-tv heb.
Dus stel je vraagt het nu aan en je laat de bedenk tijd van 14 dagen weg waardoor je dus niet meer er vanaf kan zien.
Zou je met 3 tot 6 weken vanaf nu gezien internet-tv in huis kunnen hebben.

Maar dan moet je het dus eerder aanvragen dan de 17 mei want anders geld die 3 tot 6 weken pas vanaf 17 mei.
Bedankt voor de informatie, hoewel T-mobile de beste aanbieding heeft waardoor het financieel aantrekkelijker is, voor mij is het belangrijker dat ik er zo snel mogelijk gebruik van kan maken. Ik heb een andere provider gevonden die het binnen 3 tot 5 werkdagen oplevert. Dus ik kijk toch nog ietsje verder.
Reputatie 5
Dan ben ik stiekem benieuwd welke dat is aangezien de providers de 14 dagen bedenk tijd hebben en ook te maken hebben met dezelfde dingen als T Mobile lijkt me?

Reageer