Beantwoord

Nieuwe router terugsturen of kan ik deze behouden?


Sinds 13-02-20 hebben wij Tmobile Thuis en erg tevreden… 

Nu gaan wij binnen 5 weken verhuizen en gelukkig kan Tmobile mee. En was ik even aan het uitzoeken hoe ik dit moet regelen, voorwaarden etc… en die zijn mij duidelijk.

Maar mag ik er van uit gaan dat de huidige router in mijn bezit (2 maandjes in huis), dat deze voor dezelfde type verbinding in het nieuwe huis ook geschikt is?

Dat ik deze nieuwe router niet hoef terug te sturen, om vervolgens eenzelfde opnieuw opgestuurd te krijgen?  Lijkt en klinkt een beetje onlogisch.

We willen op de dag van de overdracht van de woning, het internet signaal in de woning hebben, alleen zou dan de “nieuwe” router, in het geval van toch een andere router opsturen, een week eerder aangeboden worden op dit nieuwe adres waar nu al niemand woont…   

Dus ook daarin zou het schelen als ik dezelfde router kan blijven gebruiken.

Ik hoor graag of dit kan.

icon

Beste antwoord door Anonymous 10 April 2020, 17:37

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hallo @Forumpje123 

 

Een nieuwe levering betekend een nieuw contract met een nieuw modem.

Voor je nieuwe verbinding moet er eerst een monteur aangestuurd worden om de verbinding in orde te maken in de centrale. heb je glasvezel dan word er nog een monteur aangestuurd voor de aansluiting in huis. Je oude modem werkt wel op de nieuwe verbinding, maar deze hoor je wel terug te sturen anders klopt het administratief niet meer in de boekhouding.

Reputatie 7
Badge +15

Voor de bezorging van de modem kan postnl de levering bezorgen bij de buren of een postnl afhaalpunt als er niemand thuis is.

@Hidden.nld   Dank je wel voor je antwoord. Ik blijf het een beetje onlogisch vinden, maar je opmerking “administratief”, zal waarschijnlijk het unieke nummer van de router zijn, dit begrijp ik wel.

Bij mij hoeft er geen monteur aan te pas te komen, aangezien ik na activatie er een eigen modem en router aanhang. Maar heb ik wel de juiste Tmobile router nodig om het signaal te activeren. Dus toch maar een andere laten opsturen dan :wink:

@Waqqas jij ook bedankt voor je reactie. Dat is inderdaad een optie, dat ik het laat afleveren op een afhaalpunt, die optie, daar had ik niet bij stil gestaan:thumbsup:

Reputatie 7
Badge +15

@Forumpje123 

Voor de zekerheid neem de bevestiging van je verhuizing even door want dit topic geeft weer wat anders aan dat het soms kan om je modem mee te nemen afhankelijk van het netwerk.

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-van-bestelling-tot-installatie-496/info-ik-ga-verhuizen-wat-nu-276340

@Waqqas  Die had ik ook gelezen, zo ben ik ook op mijn vraag hier in het topic gekomen. Vind het namelijk een beetje onlogisch om voor een splinternieuwe router, voor dezelfde type verbinding en snelheid, ik een andere router zou moeten ontvangen.

Ik heb mijn verhuizing nog niet aangevraagd, dit ga ik volgende week doen. Ik hoopte dat iemand hier, of een medewerker, dit meer kon verhelderen, zodat ik weet waar ik aan toe ben. Maar ik zal er volgende week wel achter komen :grinning:  

Reputatie 7
Badge +15

Een medewerker zal ook nog hopelijk reageren, duurt vaak iets langer.

Reputatie 7
Badge +4

@Forumpje123 

ook je oude modem kan de nieuwe verbinding opleveren hoor :)

Voor alle verbindingen is een monteur nodig, het signaal op de lijn zetten is een handmatige actie :) Daarvoor komen ze echter niet langs huis maar doen dit in de lokale centrale.

@Hidden.nld    Dat zou betekenen dat Tmobile op mijn nieuwe adres dezelfde ip-adressen blijft hanteren als op mijn oude adres? Dus zou het Ip-adres van beide modems (oude of nieuwe) precies hetzelfde zijn? Dan zou het inderdaad niet uitmaken welke ik er aan hang. 

Dat van de monteur weet ik, zelf járen bij een concurrent gewerkt. Alleen staat mij niet meer helemaal helder hoe wij de adsl verbindingen pingden… zodat deze als gereed werden afgemeld. Dus weet ik niet meer op welk Ip adres wij pingde… Grijze hersencellen willen niet echt mee werken:grin:

Reputatie 7
Badge +4

@Forumpje123 

Wat dat betreft weet ik het niet. ik heb jaren geleden gewerkt bij een internet provider, daar hadden we verschillende NRP’s waar toen nog BBNED het verkeer via ATM op afleverde. een modem wisselen tussen 2 locaties op de zelfde NRP was geen probleem maar zat de verbinding op een andere dan werkte dat weer niet.

@Hidden.nld   Toen ik hier op mijn oude adres (2mnd geleden) tmobile vdsl kreeg, was ik ook zo enthousiast om meteen mijn eigen modem eraan te hangen… Die herkende ie niet (waarschijnlijk het IP), en kwam er geen verbinding tot stand… duh… Dus heb ik de het modem van Tmobile er aan gehangen, die is kennelijk herkent (gepingt) waardoor de verbinding geactiveerd werd en als gereed is afgemeld. Daarna mijn eigen modem eraan gehangen, nummer van het juiste poortje intypen, en alles draaide als een tierelier.

En dat is ook wat ik uit jou verhaal opmaak, dat we dit niet weten… Of de modems van Tmobile (van hetzelfde merk), hebben deze alle hetzelfde ip-adres voor de verbinding, waardoor dit niet uitmaakt, welke je eraan hangt ongeacht welk adres (uiteraard alleen een eigen adres)

Wel fijn dat je meedenkt trouwens, dat waardeer ik enorm:wink:

Het maakt niet uit welk modem je er aanhangt, alleen heeft elk modem een uniek nummer en die worden bij uitgaand en binnenkomst gescant en gekoppelt aan je abbonement.

Ik zou het modem wat je nu hebt gewoon even meenemen, krijg je de nieuwe op tijd binnen die gebruiken en de oude terug sturen, geeft op het moment nogal wat trobbels om de pakketten op tijd te versturen en dan zit je niet zonder.

Was er pas 1 die zijn TV box moest terugsturen, 2 weken later nog geen nieuwe die wel beloofd was.

 

Ip adres zal wel veranderen, dat kan zelfs gewoon tussendoor veranderen, je krijgt geen vast IP adres van T-Mobile.

@Doornekamp33 thanks voor je tip!

Reageer