Beantwoord

nog altijd geen signaal na installatie

  • 30 June 2020
  • 8 reacties
  • 303 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Op 19 juni is er een monteur van Gideon langsgekomen om T-Mobile thuis te installeren. Helaas was er nog geen signaal vanuit KPN (glasvezel). Hij heeft een ticket aangemaakt en na 5 werkdagen zou het signaal er zijn. Het was een kwestie van een hendeltje omzetten in een elektrakast in de buurt (maar dat mag alleen KPN doen). Wat mij betreft bijzonder dat deze controle niet eerder wordt gedaan, maar goed. 


Echter, inmiddels is werkdag 8 verstreken en nog altijd geen signaal. Bij de klantenservice kom ik echt niet verder…. Is het nu echt zo moeilijk om KPN te bellen en ze een hendel om te laten zetten?

Nu wel een voucher gekregen voor 4g, maar dat is toch verre van optimaal (thuiswerken, thuisschool etc). Ik wil gewoon werkend internet (en tv etc)!

icon

Beste antwoord door Brian 2 July 2020, 11:10

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +7

@m-gend ,

 

Welkom op de community. Dit is een forum van hoofdzakelijk klant helpt klant, ook kijken er moderatoren mee die je heel vaak verder kunnen helpen. Zij reageren meestal binnen 24 uur bij erge drukte kan dit oplopen tot 48 uur. Dit is dan wel meestal op werkdagen.

Dus voor nu zou ik zeggen : even geduld totdat een moderator(medewerker van T-mobile) reageert. Als zij reageren wordt het meestal wat duidelijker en is vaak de oplossing dichtbij:wink:

Bedankt @Waqqas , dit heeft de Gideon monteur bij installatie ook geprobeerd maar het probleem is dat er geen signaal de woning binnenkomt. Hiervoor moet KPN dus wat ‘aan’ zetten. Een simpele ingreep wordt mij verteld, maar t-mobile krijgt KPN niet in beweging. 

Reputatie 7

Hi @m-gend, ik zie dat Netwerk NL (KPN) gisteren bericht naar je heeft gestuurd om een afspraak met een monteur in te plannen. Heb je het bericht ontvangen en is het inmiddels gelukt? Als ik nog wat voor je kan betekenen laat het dan zeker weten! 

Hi @Brian , bedankt voor je bericht en ja, vanmiddag komt de monteur van KPN langs. Ik hoop dat hij het direct kan oplossen. Het heeft even geduurd, maar als het nu opgelost wordt is dat heel fijn. 

Reputatie 7

Goed om te horen @m-gend en dat moet zeker lukken! 

2-07-20
Schone Schijn,Stap over naar T-mobile,toppie ontvang Super snel internet??
Dan stap je over, met de belofte u behoudt internet net zolang T-M uw Totale pakket van KPN heeft overgenomen...dit is theorie!De praktijk ineens heeft u geen internet,tv en telefoon meer..iemand heeft een knip op de verbinding gezet..niemand neemt verantwoording,monteur geweest ”GeenLicht“ gevolg nu op na tweede dag geen internet enzovoort ...bezint voor ge begint..klatergoud 

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Ichnaton, goed dat je het aankaart in dit topic en welkom op de Community! 

Ik ben direct je klantprofiel ingegaan om te controleren waar het fout is gegaan. Er bleek wat mis te zijn met de patch in de centrale en deze is nu vandaag vervangen/geïnstalleerd. Hierdoor kan de verbinding ook pas sinds vandaag gereed worden gemaakt. Sorry voor het ongemak en de vertraging van onze kant. 

Gelukkig heeft mijn collega het doorgegeven aan onze techneuten die hiermee aan de slag gaan. Zo kan Guidion opnieuw worden aangestuurd om alles alsnog aan te sluiten. Bevalt de Unlimited Internet voucher? Kun je hiermee in ieder geval online komen via de hotspot? Het is natuurlijk slechts een noodoplossing, maar ik ben blij dat mijn collega's dit aangeboden hebben. 

Normaal gesproken worden tickets binnen vier tot zever werkdagen opgepakt en afgehandeld, maar omdat de patch reeds vervangen is, kan dit proces sneller worden doorgespeeld. Je gaat uiteraard pas betalen vanaf het moment dat Guidion het modem heeft aangesloten en de installatie voltooid is. Mochten we iets voor je kunnen betekenen in de tussentijd, geef een seintje. We helpen graag en staan altijd voor je klaar! 😄

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @m-gend 

Op de mediaconverter heb je 6 dipswitches, ik denk dat er een sticker overheen is geplaats. Kijk eens of je signaal hebt met 1 & 6, zo niet haal dan de mediaconverter van het stroom, zet 1 & 6 uit en 3 & 4 aan en start de mediaconverter opnieuw op. Andersom proberen van 3 & 4 naar 1 & 6 kan je ook proberen.

Reageer