Beantwoord

Nog geen volledige internetsnelheid en aansluitpunt vraag

  • 10 June 2019
  • 8 reacties
  • 644 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
Hi!

Ik ben enige tijd geleden overgestapt van Ziggo naar T-Mobile Thuis DSL Internet (100 Mbit). Bepaalde dingen in het overstap proces zijn goed gegaan. Echter, er zijn nog open eindjes die ik graag samen met jullie wil oplossen.

ISRA punt in meterkast gebruiken ipv die van de woonkamer
Een hele aparte situatie. Bij het aansluiten van de modem had ik de DSL kabel aangesloten op het ISRA punt in de meterkast. Dit gaf geen signaal. Ik had gebeld met T-Mobile thuis en die gaf me het advies om te kijken naar eventuele andere ISRA punten. Blijkbaar heb ik ook een in de woonkamer. De modem op dit punt aangesloten, maar dit gaf ook geen signaal. De medewerker had toen een afspraak verzoek gemaakt bij Guideon. Even later ben ik zelf verder gaan kijken in de meterkast en zag dat er een ander DSL kabeltje hangt. Zodra ik deze zette in het ISRA-punt, bleek er wel een signaal te komen naar het ISRA-punt in de woonkamer. En voila, ik heb internet. Echter, ik vind het niet meer zo van deze tijd om je modem in de woonkamer zichtbaar te hebben en heb graag dergelijke apparatuur verborgen en wil dus mijn modem in de meterkast hebben. Ik heb geprobeerd dat kabeltje wat er hangt direct aan de modem te hangen, maar dit geeft geen signaal. Ik had het vermoeden dat ik mijn ISRA-punt moest laten verplaatsen. Ik heb een verzoek ingediend bij KPN via mijnaansluiting.nl. Ik werd gebeld en KPN gaf aan dat het punt wat ik in de meterkast heb gewoon een ISRA-punt is en dat ik niks hoefde te verplaatsen dat ik contact moest opnemen met de provider om dit na te laten kijken, het zou wellicht gaan om een storing. Ik had nog de Gideon afspraakverzoek. Maar als ik op het linkje klik, dan krijg ik een foutmelding en kan ik geen afspraak maken. Hoe kunnen we dit het beste aanpakken?



Internetsnelheid max 30Mbit i.p.v 100Mbit
Met de huidige setup, zoals beschreven in het vorige punt heb ik een maximum snelheid van 30Mbit. Nou weet ik dat je met DSL een theoretische en praktische snelheid heb. Ik zou ongeveer rond de 95Mbit moeten kunnen zitten, maar het verschil is wel erg groot. Ik had hierover gebeld en het blijkt dus dat KPN de verbinding eigenlijk nog niet geactiveerd is. Ik heb tot op heden nog geen bericht gehad over de voortgang hiervan. Ik zou graag gewoon willen betalen voor de snelheid dat past bij het afgenomen product. Kunnen jullie even kijken wat de voortgang is hiervan en ervoor kunnen zorgen dat het verder geregeld word?

Ik hoop dat de 2 situaties duidelijk zijn uitgelegd. Als iets nog onduidelijk is dan hoor ik het graag. Hopelijk kunnen we dit samen snel oplossen, zodat ik dit voor mezelf kan afsluiten. Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door nazeem 11 June 2019, 19:29

Bekijk origineel

8 reacties

@jan kelder , @Hidden.nld ,

Het klopt inderdaad. Blijkbaar heb ik rood op 1A en blauw op 2B moeten zetten, wil t signaal goed binnenkomen op het modem. Heel vreemd, maar het werkt! Nu nog afwachten tot ik een redelijke internet snelheid heb. Bedankt!
Reputatie 7
Bedankt voor de update @nazeem! Fijn dat het allemaal werkt. Het intrainen kan inderdaad even duren. Wees gerust: je geduld wordt beloond!

Welkom bij Thuis!

Reputatie 5
De snelheid kan de komende dagen nog om hoog gaan , je modem moet nog even intrainen op het netwerk .
Als het kabeltje niet werkt op het isra punt dan is hij stuk , probeer een andere als die hebt ?
Het signaal is dus wel aanwezig omdat je het kabeltje van de woonkamer er in doet het wel werkt !
Hi @jan kelder ,

Dank voor uw reactie.
Ah, dat intrainen, dat heb ik nooit geweten. Heel apart.

Dat kabeltje wat nu in het ISRA punt zit van de meterkast zorgt ervoor dat er aan de aansluiting in de woonkamer een signaal komt. Echter, sluit ik diezelfde kabel direct aan op de modem, dan krijg ik geen signaal. Dit kabeltje kan ik niet loskoppelen en zat reeds zo in de woning. Het betreft een huurhuis.

Gebruik ik de meegeleverde kabel van T-Mobile, en sluit ik die aan op de ISRA punt van de meterkast en de andere uiteinde aan mijn modem, dan heb ik ook geen signaal. Gebruik ik diezelfde meegeleverde kabel van T-Mobile, aan het aansluitpunt aan de kant van de woonkamer (in acht genomen dat ik de setup heb zoals op de foto aangegeven), dan heb ik gewoon verbinding. Ik denk hierbij dat het niet aan de kabels ligt..
Reputatie 6
Bericht verwijderd want kan niet
Reputatie 5
Oke , dan denk ik dat het kabeltje wat nu in het het isra punt zit vier draadjes hebben ? , het kabeltje wat er bij is geleverd heeft er 2 ? , dit kan je misschien zien aan de voorkant van het stekkertje. Probleem is denk ik dat op je isra punt het signaal niet binnen komt op a-b maar op a1-b2. Normaal mag je niet aan het isra punt komen , dit zou het makkelijkste zijn . Als je zelf het gereedschap hebt om een stekkertje te plaatsen , dan het kabeltje door knippen onder het verdeeldoosje en daar een stekkertje plaatsen .
Het is dan rood - blauw , of oranjewit- wit
@jan kelder ,

Goed punt. Dit zou best kunnen. Nou weet ik inderdaad dat er niet zomaar geknutseld mag worden aan het ISRA punt. Zou het handig zijn om bijvoorbeeld eerst een monteur naar te laten kijken en/of dit bijv door KPN zelf te laten aanpassen?
Reputatie 7
@nazeem

dat bovenste kapje mag je er af halen. daar onder vind je 4 schroefjes. de linker 2 is het eerste aarderpaar en de rechter 2 het 2de aarderpaar.
dat ie het klant gedeelte. de rest van het isra mag je niet zelf aanpassen.

Reageer