Beantwoord

Nog steeds geen antwoord / nieuwe apparatuur.

  • 3 April 2020
  • 7 reacties
  • 287 Bekeken

Beste,

 

Eind januari verhuizing doorgegeven voor midden Maart. Kreeg bericht dat ik een ~week voor datum

nieuwe hardware zou krijgen en mn oude hardware moest retourneren. 

Paar dagen voor verhuizing niks ontvangen en tevens was het internet op mijn oude adres al afgesloten, een paar dagen voor de afgesproken datum. Dus besloot ik te bellen. Mij werd verteld dat ik mijn oude apparatuur (Huawei modem + Media converter) mee moest nemen naar het nieuwe adres, schijnbaar een normale zaak als je van glasvezel naar glasvezel gaat. Ik vertrouwde dit niet helemaal, aangezien er voor het aansluiten verplicht een monteur moet komen, dus later nogmaals gebeld; Ja hoor - ook deze medewerker vertelde mij dat ik mijn oude apparatuur mee moest nemen. 

Toen éénmaal de Guidion monteur op min nieuwe adres het spulletje kwam installeren was deze verbaasd dat ik oude apparatuur had. Schijnbaar mag een media converter niet zomaar zonder monteur ge(de)monteerd worden. Daarnaast had ik ook een verouderde modem. Éénmaal aangesloten werkte het, dus had me er maar bij neergelegd.

Diezelfde avond begonnen we last te krijgen van traag en instabiel internet, en dat is eigenlijk tot vandaag de dag niet veranderd. Heb alle wifi-truukjes geprobeerd maar krijg het blijft traag on instabiel. Kan amper full-HD content streamen naar de TV. 

Dus maar weer gebeld. Verhaal uitgelegd, conclusie: Oorzaak instabiel en traag netwerk is waarschijnlijk oude hardware. Daarnaast misschien de zeer gevoelige media converter, die dus gedemonteerd en verhuist is door iemand zonder kennis. En wat blijkt nog meer: Er had wel nieuwe apparatuur moeten worden opgestuurd. Er stond namelijk al een Zyxel modem klaar, maar deze was om één van der reden niet verzonden. Dit zou worden uitgezocht en ik zou binnen 5 dagen antwoord krijgen. Een week later geen bericht, dus weer gebeld. Meneer zou mij persoonlijk op de hoogte houden, want hij zag dat er van alles verkeerd was gegaan, nou prima. Ondertussen had ik ook een brief gekregen of ik mijn oude apparatuur nog moest inleveren, anders zou er een boete volgen. Huh??

Maar inmiddels is er weer bijna een week voorbij en heb ik straks weer een heel weekend met instabiel en traag internet. Fijn! 

TLDR:

-Geen nieuwe apparatuur ontvangen bij verhuizing

-Tot Twee keer toe is mij (foutief dus) verteld mijn oude glasvezelapparatuur mee te nemen

-Guidion monteur vond dit vreemd, ik ook. Klantenservice ook

-Nieuwe modem/media converter nooit verstuurd, was wel de bedoeling. 

-Brief dat ik oude apparatuur moet inleveren - maar ik heb nooit wat nieuws gekregen

-Traag en instabiel internet

-24 maart gemeld, nog steeds geen duidelijkheid

-duurt lang.

 

Ik vind dit amateuristisch gepruts van de bovenste plank, en ben er eigenlijk wel klaar mee. Wanneer ontvang ik mijn nieuwe apparatuur, wordt dit aangesloten, en kan ik fatsoenlijk gebruiken maken van het netwerk? 

Bedankt. 

Michel
 

icon

Beste antwoord door Brian 6 April 2020, 17:49

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7

Hi @Mkleijer, excuses voor de onduidelijk, ik los dit graag op! Je ontvangt inderdaad een nieuw modem van ons bij deze verhuizing, je kan de oude daarna terug sturen. Excuses voor de onduidelijkheid hierover. Op dit moment is er vertraging in onze verzendingen, vandaar dat je de nieuwe modem nog niet hebt ontvangen. Ik heb op dit moment geen exacte datum maar wees gerust, hij komt zeker jouw kant op!

Hallo @Brian,

 

Wat precies heb je opgelost? Het laatste officiele bericht/email ik heb ontvangen is het volgende:

Je vraag/verzoek waarover we contact hebben gehad, is bij ons in behandeling. Het kan 5 werkdagen duren tot je een antwoord ontvangt.

Dit was 24 maart. Verder niks meer gehoord. Krijg ik zometeen gewoon een nieuwe modem binnen zonder wederbericht? Ik neem aan dat hier ook een nieuwe media converter en Guidion installateur bij zit?

 

 

 

Reputatie 7

Hi @Mkleijer, je krijgt inderdaad het complete pakket binnen wat nodig is bij een verhuizing en daarna kan je opnieuw een afspraak maken met onze monteur. Excuses voor de vetraging!

@Brian

 

Inmiddels 8 dagen verder. Nog steeds niks vernomen of ontvangen…. Hoelang gaat dit nog duren? Dit is toch om te huilen?

@Brian

 

Inmiddels 8 dagen verder. Nog steeds niks vernomen of ontvangen…. Hoelang gaat dit nog duren? Dit is toch om te huilen?

@Mkleijer 

Hetzelfde probleem hier. Verhuizing ruim op tijd doorgegeven maar omdat ik van glas naar dsl ben gegaan en dus een ander modem moet krijgen; sinds 16 maart al geen internet. Minimaal 10x gebeld met de klantenservice, die al tig keer hebben gezegd dat het modem al verstuurd is. Gisteren kwam de aap uit de mouw en bleek dat ze geen modems hebben om te versturen en dit dus niet gebeurd en ook niet kunnen vertellen wanneer wel.

@Joeris49 

 

Droevige gang van zaken ja. Klanten zoeken het maar uit. Je krijgt helemaal niks te horen van ze  als je er zelf niet achteraan zit. 
 

En er staat nu wel een factuur klaar van 80 euro voor de installatie van verkeerde apparatuur en een maand belabberd internet. Toppieee

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Mkleijer, graag zoek ik uit wat de status is van jouw pakket. Ik kom echter een oud contract tegen, kun je mij alsjeblieft jouw volledige adres, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN in een PM toesturen? Dan controleer ik waar jouw pakket blijft en wat er met de factuur gebeurt.

Er is inderdaad sprake van een algemeen distributieprobleem en we doen er alles aan om elk pakket alsnog te versturen. De vertraging is hierdoor bij een klein aantal verzendingen flink opgelopen, dat spijt ons enorm. 

Reageer