Beantwoord

Nooit ontvangen TV Box retourneren en betaald voor niet geleverde diensten

  • 17 January 2021
  • 4 reacties
  • 211 Bekeken

Ik krijg per e-mail de vraag om een nooit ontvangen tv-box te retourneren.

 

De monteur heeft bij het installeren van T-Mobile Thuis geen interactieve tv box geleverd. Ik kijk namelijk geen tv, al twintig jaar niet, internet is voor mij meer dan genoeg.

 

Ik ben bij het aangaan van dit abonnement tot tweemaal toe door medewerkers van T-Mobile telefonisch geadviseerd om tv erbij te nemen, ondanks dat ik dus geen tv kijk en daarom nooit een tv-abonnement heb gehad. Maar er werd me verzekerd dat dat de goedkopere optie was door de korting die de eerste zes maanden werd gegeven. Daarna (na die eerste zes maanden van mijn abonnement) zou ik wel mijn tv-abonnement kunnen opzeggen en het internet houden. Dat bleek niet te kunnen, wat ik al schandalig vind, want ik ben dus in een contract geluisd dat ik helemaal niet wilde en waarvoor ik na die eerste zes maanden het volle pond betaalde terwijl ik dus, nogmaals, geen tv kijk.

 

Nu staat dus blijkbaar nergens vermeld dat ik géén tv-box heb ontvangen (die had ik niet nodig; monteur zei dat ie hem dus weer mee terugnam).

 

Ik hoop dat het nog te achterhalen is dat ik geen box heb, want ik heb die niet ontvangen, nooit gebruik gemaakt van de interactieve tv en er wel een jaar voor betaald. De kosten daarvoor retour krijgen zou ik ook wel zo netjes vinden.

 

Verder krijg ik een behoorlijk hoge rekening in januari 2021, waar ook maandelijkse kosten over december 2020 in staan, terwijl ik in december ook gewoon een volle rekening heb betaald. 

 

Al met al betaal ik continu veel meer dan mij werd voorgeschoteld. Ik zit al sinds 2009 bij T-Mobile, maar nu begint het me tegen te staan.

 

Ik hoop op een goede oplossing. 

 

Met vriendelijke groet,

 

Thijs van der Linden

 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 26 January 2021, 16:31

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7

Hoi @Lingan77 ,

Ik kijk graag met je mee naar de situatie en naar een mogelijke oplossing. Ik begrijp goed dat het verwarring met zich mee brengt, waar ik hoop wat meer duidelijkheid te geven. 

Ik begrijp uit jouw verhaal dat er nooit een een TV Box is geweest. Dit brengt voor mij wat verwarring, we hebben namelijk vanuit de terugkoppeling van de monteur begrepen dat alles goed is aangesloten. Ook zien we terug dat de TV Box in het installatiepakket zat dat is toegestuurd. Ik zie dat je een jaar na de aansluiting het TV abonnement hebt geannuleerd en nu dus deze TV Box moet worden teruggestuurd.

Ik wil je oprecht graag helpen, maar vind dit moeilijk met de feiten die nu op tafel liggen. 

 

Hoi Boris,

Logisch dat jij hier niks mee kunt, want je hebt twee tegengestelde verhalen. Dus dat je niet weet wie je moet geloven begrijp ik wel, en ik wil niet negatief zijn ten opzichte van de monteur die bij mij is geweest (alhoewel ik nu had gewenst dat ik hem had laten tekenen voor het mee terugnemen van de TV Box), maar wel wil ik je vragen eens te overwegen wat mijn motivatie zou kunnen zijn om niet eerlijk hierover te zijn. 
Dat ik geen tv kijk valt neem ik aan te controleren als mijn verbinding van het afgelopen jaar wordt bekeken. Met zo’n TV Box zonder abonnement kun je verder ook niks, dus de box achterhouden zou nutteloos zijn. Dan is er nog de mogelijkheid dat ik de TV Box ben kwijtgeraakt, wat me enigszins absurd lijkt met zo’n groot ding.
Maar ik ga wel even met jullie bellen, want ik ben bang voor een ellenlange conversatie en ondertussen krijg ik aanmaningen voor het terugsturen van de box (dat had ook wel even stilgezet mogen worden; is iets netter richting de klant).

Edit: ik ben uitermate goed geholpen door een medewerker aan de telefoon. Als het goed is wordt alles nu opgelost. Bedankt voor alle inzet.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Lingan77, fijn dat je goed geholpen bent en mooi dat het nu opgelost wordt. Een kleine toevoeging: het verzoek dat onze klantenservicemedewerker ingediend heeft, is een verzoek dat eerst beoordeeld wordt door een aparte afdeling. Momenteel ligt de verwerkingstijd daar tussen de acht en twaalf dagen. Houd er daarom alsjeblieft rekening mee dat het een week of langer kan duren voordat je een officiële terugkoppeling ontvangt. De collega in kwestie is nu caseowner van jouw verzoek en zal hierover contact opnemen met je zodra het behandeld is. 

Wat betreft de communicatie met betrekking tot het niet kunnen opzeggen van TV toen de eerste zes maanden verlopen was, dit klopt niet. Je kunt elke maand TV aan- en uitzetten. Het spijt me dat je verkeerd geïnformeerd bent en ik vind het jammer dat er zo enorm aangedrongen is ten tijde van de aanvraag. Namens het hele team een oprecht excuses voor de gelopen zaken. Mocht je nog verdere vragen hebben, stel ze gerust. We zitten altijd voor je klaar.

Stay safe en een mooie week toegewenst!

Reageer