Beantwoord

Onacceptabele installatiefout!

  • 28 April 2021
  • 6 reacties
  • 246 Bekeken

Hallo,

De installateur van Guidion is dinsdag gekomen voor de installatie. Hij was in minder dan 5 minuten klaar met installeren via de bestaande glasvezelkast van KPN. Er zat een draad onder die niet aangesloten was, bij navraag zei hij dat het niets was. Nadat hij klaar was met de installatie, was er geen signaal. Hij zei dat hij het signaal de volgende dag moest controleren. Vandaag heb ik de glasvezelkast zelf gecontroleerd en ik zie dat deze nergens op is aangesloten (Zie foto)? Het is onaanvaardbaar dat je betaalt voor de installatie en een fout als deze wordt gedaan. Hoe is het mogelijk dat dit basis installatie onderdeel niet wordt gecontroleerd? Kijk naar de foto's hieronder. Het is ook frustrerend om dit probleem uit te leggen aan de klantenservice, die blijft de schuld maar bij KPN leggen terwijl ik de draad niet eens goed geïnstalleerd heb? Gelieve dit z.s.m. op te lossen. 
P.s Mijn excuses voor eventuele grammaticale fouten. Nederlands is niet mijn moedertaal. 

 

Groeten,

 

 

 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 29 April 2021, 12:29

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Goedemorgen @dutchji,

Je schrijft anders prima Nederlands. Ik snap je punt, maar adviseer je toch van dit deel van de installatie af te blijven! Dit in verband met de breekbaarheid van de kabels, boetes/reparatiekosten bij defect en garantie. Dit moet een installateur doen.

Er zijn in die zin 2 installateurs nodig bij de installatie. De NetwerkNL installateur, die doorgaans een patch maakt in de centrale en de Guidion monteur die het modem installeert. Hier zit het probleem dat jij ervaart. Het stukje kabel dat uit de muur komt tot aan de box is voor NetwerkNL en mag de Guidion monteur niets mee doen. De Guidion monteur moet hiervoor een ticket inschieten en NetwerkNL moet dit oplossen. Die zijn namelijk eigenaar van dit stuk van de instalaatie en dat is niet goed gegaan. Nu weet ik niet of dat dit ticket is aangemaakt, maar dat kan een moderator voor je controleren en indien nodig in gang zetten. Als mede-user mag ik niet bij jouw gegevens en help je puur op weg. Een moderator kan wel bij jouw gegevens en zal vanzelf in dit topic reageren.

Dank je wel voor de foto's! Die helpen erg goed en dat helpt snel om jouw probleem te duiden.

Mocht het niet duidelijk zijn of niet goed over komen, dan kijk ik graag met je mee om het bijvoorbeeld nogmaals in het Engels met je te delen. 

 

Bedankt voor de snelle reactie @TAVL . Ik begrijp je uitleg! Ik hoop dat de moderator ook snel kan reageren en me kan helpen met het openen van het benodigde ticket.

Reputatie 7
Badge +4

Wordt aan gewerkt.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @dutchji, welkom op de Community!

Fijn dat @TAVL je al op weg geholpen heeft, ik heb er eigenlijk weinig meer aan toe te voegen, maar wil wel het volgende benadrukken: omdat er geen licht op het FTU (glasvezelaansluitpunt) gekomen is, heeft de Guidion monteur het doorgezet naar onze technische dienst. De techneuten hebben dit weer doorgespeeld aan KPN NetwerkNL, zij pakken jouw casus vervolgens binnen enkele dagen op zodat het hersteld kan worden.

Houd er alsjeblieft rekening mee dat indien KPN je wil benaderen voor een afspraak, zij altijd anoniem zullen bellen. Schrik dus niet als je ineens een onbekend nummer (anoniem) op je scherm ziet verschijnen! 😊

Wat betreft de losgekoppelde Media Converter en aansluitbox: ik vermoed dat de monteur alles losgehaald heeft omdat er geen licht op de lijn is. Dan is het aan ReggeFiber/KPN om dit te herstellen en dat zou de voornaamste reden kunnen zijn dat alles losgekoppeld is - bijvoorbeeld om aan te geven dat daar het probleem niet ligt.

Maak je gebruik van een T-Mobile simkaart toevallig? Zo ja: ik kan je een voucher aanbieden voor de komende dagen zodat je in ieder geval via hotspot kunt internetten op je laptop/PC. Laat me weten of ik dit in orde kan maken voor je!

Bedankt voor de update! Kan ik 2 vouchers krijgen? Zodat als ik niet thuis ben mijn vriendin ook kan internetten? 
Gewoon als een update. De netwerk man was hier vandaag. De glasvezellijn is kapot, dus ze moeten een nieuwe installeren. Waarschijnlijk volgende week hoor ik er meer over.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @dutchji, dat is geen enkel probleem: normaliter geven we maximaal één voucher per aansluiting af, maar in dit geval maak ik daar graag een uitzondering voor. Je ontvangt binnen enkele minuten een privébericht van me met beide vouchercodes; SMS deze codes naar 2244 en ontvang binnen maximaal tien minuten de activatiebevestiging. 

Jouw Nederlands is trouwens uitstekend, respect voor hoe goed je de taal beheerst, erg knap! 😄👍👍

Bedankt ook voor je update, ik hoop dat de netwerkman het volgende week helemaal oplost. Voor nu: een geweldig weekend toegewenst en stay safe!

Reageer