Beantwoord

Onprettige (eerste) ervaring met T mobile thuis

  • 4 November 2019
  • 8 reacties
  • 504 Bekeken

Beste lezer,

Gisteren, 04-11 heeft een installateur van Guidion bij ons glasvezel geïnstalleerd. Meer dan een maand geleden had ik de afspraak bevestigd via de link die ik per mail toegestuurd heb gekregen. Mijn partner heeft hier speciaal verlof voor opgenomen. Dit omdat het laatste tijdblok mogelijk tussen 16.00-18.00u was. 

Het stelt mij dan ook teleur, dat mijn partner pas om 17.30u gebeld word door de installateur. Hij wist mijn partner te vertellen dat ze hem voor die dag teveel klanten gegeven hadden waardoor het onmogelijk zou zijn om, vooral op de laatste afapraak die dag, op tijd te komen. Als betreffende persoon dit al eerder ziet aankomen snap ik niet dat de klant niet tijdiger word ingelicht. Nu heeft mijn partner 2.5uur thuis gewacht.Vervolgens worden we gebeld omdat hij ons appartement niet kan vinden. Natuurlijk niks mis mee, mijn partner legt hem uit dat wij boven de winkels wonen in het centrum van leidse rijn. Als reactie krijgt mijn partner daarop 'oh, dus je vriendje maar werken en jij elke dag shoppen zeker?'. Dit schepte beiden onze verbazing.

Toen, uiteindelijk de monteurs langskwamen werd al snel duidelijk dat de kabel die getrokken moest worden vanaf de router naar de televisie, langer was dan 15m, namelijk 20m. Hiervoor moest bijbetaald worden. Volgens jullie tarievenlijst op de website kost deze extra 5m €4,50. Helaas heb ik hier €18 voor betaald. Ook citeer ik uit jullie tarievenlijst het volgende '...leggen de utp- en telefoniekabel op of langs de plint en maken hem vast'. Helaas moest ik voor de extra 5m wel 2x €17.50 uurloon betalen. Terwijl ze daar maximaal 5minuten extra mee bezig zijn geweest.

Toen de kabel eenmaal gelegd was, bleek de televisie geen signaal te ontvangen. Dit was te wijten aan het feit dat men de kabel te strak op de plinten geniet had, waardoor deze kapot gegaan was. Hierdoor konden ze weer helemaal overnieuw beginnen. Omdat dit een huurhuis betreft hebben wij ervoor gekozen om de kabel op de plinten te laten doen, en niet door de muur. Dit scheelde aanzienlijk in de kosten. Helaas moest dit wel onder de deur door in het washok, wat niet ideaal is. De monteur beloofde echter dat dit strak zou worden gerealiseerd op dit betreffende segment. Ook dit bleek bij wegkomst van de mannen zeker niet het geval waardoor het nu makkelijker voorkomt dat je er tegenaan stoot. Zie bijgevoegde foto's.

Dit zorgde ervoor dat de installeurs om 19.30u onze woning verlieten, nadat wij nog wel even €57 betaald hadden, ondanks op de factuur €55 staat. Hier kon de beste man helaas niks aan doen, we konden dit verschil wellicht terugvorderen via de T-Mobile klantenservice.

Dit alles zorgt voor een zeer onprettige eerste ervaring met T Mobile thuis. Wij vinden dat we op z'n minst financieel gecompenseerd kunnen worden voor de extra meerkosten, die in onze ogen niet gefactureerd hadden moeten worden. We begrijpen dat dit wellicht lastig gaat, omdat er aan Guidion betaald is dus daarom lijkt ons een andere optie om ons een aantal maanden niet te factureren voor de geleverde tv en internetdiensten.

Wij hopen van harte hier samen uit te komen, zodat wij nog lang met plezier klant kunnen zijn.

Alvast bedankt

icon

Beste antwoord door JoëlG 14 November 2019, 16:28

Bekijk origineel

8 reacties

 

Reputatie 6

Goeiemorgen @Melvinfemke 

 

Mijn eerste reactie was na het lezen van je verhaal, waarom heb je die man dat dan betaald, als het niet klopt? Laat het duidelijk zijn, ik sta volledig aan jouw kant.

 

Je had beter ipv die kabel zo over de grond te laten lopen, kunnen kiezen voor een Devolo/powerline adapters. Je hebt dan 1 stekker bij het modem en de andere zit bij de tv. Dan ben je van die vervelende draad verlost, want nu kun je erop wachten dat je je nek erover breekt.

 

Ik ben wel zeer benieuwd wat webcare vind dat Guidion prijzen hanteert die anders zijn dan worden gepubliceerd?

 

Het kan een paar dagen duren voor webcare reageert. Dit gaat op volgorde. Maar je komt wel aan de beurt.

Beste glassertje,

Mijn partner was helaas alleen thuis, omdat zij er vanuit was gegaan dat alles goed geïnstalleerd zou worden, zijn de gebreken haar pas opgevallen toen de beste mannen al weg waren.

Bedankt voor de tip van de powerline adapters. Dit gaan we zeker overwegen!

Reputatie 7

de houding en uitvoering laat inderdaad wat te wensen over. hier vind je een tarieven overzicht daar in staat dat een kabel €4,50 per 5 meter kost. je kan een label helaas niet verlengen met 5 meter dus moet je een nieuwe op maat gemaakte kabel hebben van 20 meter. en als je dan nog 1 euro neemt voor een connector zit je op 20 euro dan 2 kwartieren zit je op 55.

Er staat op de website dat de monteur dit vooraf kenbaar maakt. en is niet verplicht.

 

powerline adapters worden niet ondersteund bij problemen kan T Mobile je dan niet helpen. dan zou je (tijdelijk) een kabel moeten aansluiten.

Reputatie 7
Badge +5

Schandalig!

Heeft er nog niemand van de Tmobile moderators gereageerd op de hier getoonde foto van een op een schandalige manier aangelegde kabel door een paar PRUTSERS die door de klant zelf nog met “monteur” worden aangeduid.

 

@Hidden.nld

Je vermeld in jouw antwoord dat de uitvoering wat te wensen over laat. Zou jijzelf een dergelijk aangelegd stuk prutswerk accepteren?

Ook je vermelding dat bij het gaan gebruiken van powerline adapters er geen ondersteuning kan worden gegeven is hier niet helemaal op zijn plaats.

Tmobile moderators (=antwoord gevers namens Tmobile) laten zichzelf al 5 dagen niet zien in dit topic waar een klant een in mijn ogen terechte vraag/klacht heeft gedeponeerd.

 

Reputatie 7

@yalerta 

er waren 4 opties

1 kabel op of langs de plint (eigenlijk niet mogelijk omdat er geen plint zit in de deur opening)

2 door de muur laten trekken.

3 Powerline adapters (kwam @Glassertje mee)

4 zelf de kabel wegwerken.

 

Powerline werkt in verreweg de meeste gevallen prima. maar in sommige gevallen kan het storing veroorzaken. bij een probleem moet dit eerst uitgesloten worden voor dat t mobile je verder kan helpen. dit doe je eenvoudig door tijdelijk een kabel te leggen tussen het modem en tv kastje.

 

zou ik zelf dit werk accepteren ? nee, ik heb zelf een betonboor bedrijf laten komen die bij elk stopcontact in de woonkamer gaten heeft geboord met een sleuf naar beneden zodat deze door de kruipruimte naar de meterkast gaat. ik heb dus 8 aansluitingen in de woonkamer, een dubbele bij elk stopcontact zo kan ik de inrichting makkelijk veranderen zonder die rare kabels langs de plint. in elke slaapkamer zit ook dubbel utp. over na gedacht voor ik ging verhuizen. begrijp best dat niet iedereen het doet, sterker nog ik werd door sommige voor gek verklaard :)

Dank voor de reacties!

Wij vinden het persoonlijk ook erg niet klantvriendelijk en teleurstellend dat wij, meer dan 5 dagen later nog steeds niks van T-Mobile Thuis hebben gehoord.

 

Inmiddels springen de nietjes, waarmee de kabel op de plinten geniet is stuk voor stuk los. We hopen echt dat T-Mobile snel met een oplossing komt, want als dit een representatie is van de service van T-Mobile thuis dan overwegen wij wel om een andere provider te zoeken.

 

Reputatie 3

Hoi @Melvinfemke, welkom op onze Community!

Excuses voor de late reactie, het is op het moment erg druk waardoor het langer duurt voor we bij iedereen kunnen komen. Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik een beetje geschrokken ben van jullie verhaal, dit is zeker niet wat ik zou verwachten! Ik wil je daarom vragen om mij een privébericht te sturen met jullie postcode, huisnummer, geboortedatum van de contractant en de laatste vier cijfers van jullie IBAN. Dan ga ik alles erbij pakken en gaan we kijken hoe we dit op kunnen lossen. 

Reageer