Beantwoord

Onterecht afgesloten Thuis abonnement en schandalige slechte service klantenservice. Geen hulp en geen oplossing!!

  • 7 May 2021
  • 4 reacties
  • 424 Bekeken

Ik heb 2 dagen geleden (5 mei 2021) telefonisch contact gehad met de klantenservice van T-mobile Thuis.

Ik ga namelijk verhuizen en heb besloten om daar een andere provider te nemen, dus had ik wat vragen over de opzegging procedure.

Op 1 juni van dit jaar ga ik verhuizen en ik vroeg aan de klantenservice tot wanneer ik mijn internet en televisie kan gebruiken als ik vandaag (5 mei 2021) zou opzeggen.

Het antwoord daarop, was dat ik 1 maand opzegtermijn had aangezien ik al klant ben vanaf 2016/2017 en mijn contractduur van 1 jaar allang was afgelopen. Hij gaf aan dat als ik het vandaag op zou zeggen (5 mei 2021) het zou doorlopen tot en met (5 juni 2021) en dat ik dan alleen nog voor 5 dagen in juni zou hoeven betalen, want  je betaald altijd vooruit en de maand mei is in de vorige factuur al betaald.

Dat was voor mij helemaal goed, dus daarmee ging ik akkoord en de opzegging zou in werking worden gezet.

 

 

Maar toen….

Toen kwam ik er de volgende dag achter (6 mei 2021) dat T-mobile mij al had afgesloten!! 1 dag na mij opzegging was dus alles stop gezet!

Ik heb toen direct s’ochtends de klantenservice gebeld en het bovenstaande verhaal verteld. De reactie die ik daarop kreeg heeft mij erg verbaasd en ontzettend boos gemaakt.

Er werd heel laks mee omgegaan en het was alleen; Sorry meneer, er is iets fout gegaan en u bent inderdaad afgesloten. Helaas kan ik daar niks meer aan veranderen, excuses voor het ongemak.

Ik vroeg toen hoe het mogelijk was dat zij mij 1 dag later konden afsluiten terwijl ik 1 MAAND OPZEGTERMIJN heb!

Daarop werd gereageerd met; dat is normaliter wel zo maar er is helaas iets mis gegaan en we kunnen het niet meer voor u aanzetten en u kunt ook niet gecompenseerd worden, want u bent in ons systeem sinds vandaag geen klant meer

 

Toen brak mijn klomp.. Ik heb me netjes aan mijn contract gehouden en 1 maand van te voren opgezegd. Ik wilde namelijk niet mijn diensten per direct stopzetten. Als ik dat zou willen dat had ik wel op 1 juni gebeld! 

Ik heb toen meerdere malen gezegd dat het mij niet uitmaakt hoe, maar dat zij mij weer moeten aansluiten of moeten compenseren!

Aangezien ik RECHT heb op 1 maand opzegtermijn en dus ook recht heb op nog 1 maand gebruik van de diensten waarvoor ik al betaald heb!!!

Dit was op geen enkele manier mogelijk volgens meneer en kon me voor de rest niet verder helpen…

 

Dit is echt crimineel gedrag! Als ik als klant mij niet aan de maand opzegtermijn houd, dan heb ik een probleem en kost me dat uiteindelijk veel geld. Nu zij zich niet aan de wettelijke 1 maand opzegtermijn houden kunnen ze dat gewoon doen zonder dat zij daar problemen mee krijgen, het hen geld kost of dat ze het voor mij oplossen. SCHANDALIG!!

 

Na meerdere keren geprobeerd te hebben om weer aangesloten te worden of om een compensatie te krijgen heb ik het opgegeven en opgehangen. Nadat ik ophing bedacht ik me opeens iets.

Ik heb natuurlijk afgelopen maand (april) al voor de maand (mei) betaald. Nergens staat of is mij gezegd dat ik het geld van mei nog terug krijg. Waar ik 100% recht op heb!! aangezien ik alleen van 1 tot en met 5 mei gebruik heb kunnen maken van de diensten en de rest van de maand NIET! Door een fout van T-mobile..

Ik heb nu geen internet en geen televisie en zo is mijn werk doen onmogelijk, dankzij de criminaliteit van T-mobile die zich NIET aan de 1 maand opzegtermijn houden waar ik recht op heb.

 

Ik ben iemand die nooit klaagt op dingen zoals dit maar dit gaat mij echt te ver. Er is een contract getekend, waarin staat dat ik 1 maand opzegtermijn heb. Ik heb dit nog dubbel gecheckt toen ik ging opzeggen en het dan vervolgens heel per ongeluk de volgende dag wordt stopgezet. Dat kan niet!! Als jullie in het systeem zien dat ik op 5 mei opzeg, dan kan het niet stoppen op 6 mei WANT IK HEB 1 MAAND OPZEGTERMIJN!! Jullie hebben er schijt aan, nemen niet jullie verantwoordelijkheid en als jullie daarop aangesproken worden, halen jullie je handjes er van af. Lekker makkelijk…

 

CONCLUSIE:

  • Ik verwacht dat het bedrag wat ik heb betaald in april voor maand mei, zo snel mogelijk terug gestuurd wordt. (Ik heb minimaal recht op het bedrag van maand mei - de dagen dat ik wel gebruik kon maken van de diensten, 1 tot en met 5 mei, maar aangezien jullie zo schandalig met mij om zijn gegaan en jullie je niet aan het contract hebben gehouden, verwacht ik dat jullie die 5 dagen NIET in rekening gaan brengen).
  • Daarbij verwacht ik dat jullie mij op nog een andere manier compenseren, want wat jullie doen is in en in fout!!
icon

Beste antwoord door Jason van Odido 7 May 2021, 16:13

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

4 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Stefano23, jeetje dat is een zeer onfortuinlijke fout geweest - een oprecht excuses namens ons hele team! Het spijt me dat je ook zo laconiek te woord bent gestaan, dat kan en mag nooit de wijze zijn waarop een Klantenservice met mensen omgaat dus daar zal ik nog een woordje over gaan spreken met de desbetreffende personen. 

Dat er niet meer gecompenseerd kan worden omdat je volgens ons systeem geen klant meer bent, klopt niet helemaal. Dat gezegd hebbende, wil ik wel benadrukken dat je niet vooruit betaalt per maand, maar juist voor de maand ervoor. De factuur wordt wel vooraf opgemaakt, maar de daadwerkelijke betaling wordt aan het eind van die maand pas geïncasseerd. Zo betaal je bijvoorbeeld eind april voor de maand april en eind mei voor de maand mei. Daarom valt er voor de maand niets te compenseren omdat dit niet betaald is en ook niet betaald hoeft te worden. Wanneer je inlogt op je persoonlijke My T-Mobile Thuis account kun je onder het tabje Rekeningen elke factuur vinden: Rekeningen. Open je bijvoorbeeld de factuur van april, dan zie je staan dat je het maandbedrag betaald hebt voor de maand april (01-04 tot en met 30-04). Ik heb voor het gemak een screenshot gemaakt van die periode, dat verduidelijkt het wellicht:

 

Dit neemt allemaal niet weg dat er op onprofessionele wijze gehandeld is en dat vind ik kwalijk. Daarom zal ik contact opnemen met de afdeling en aangeven dat dit niet op deze manier afgehandeld mag worden. We zijn allemaal mensen en fouten zijn menselijk, maar er moet in dat geval een strenge, tweede controle aan te pas komen eer iemand volledig afgesloten wordt, wat mij betreft. 

Ik heb out-of-the-box geprobeerd mee te denken en kom op het volgende: jij hebt de beschikking over een T-Mobile mobiel abonnement. Ik kan je, tot het moment dat je aangesloten kunt worden bij een andere partij, Unlimited Internet vouchers toesturen. Dan heb je de komende weken in ieder geval de mogelijkheid om via mobiele hotspot online te blijven op laptop en PC. Dat is natuurlijk slechts een licht, zalvend middel en absoluut niet de compensatie die wij gewenst hadden aan te bieden, dat was namelijk het reactiveren van de aansluiting geweest. Echter, omdat jij gebruikmaakte van het KPN-netwerk op DSL, heeft KPN zeer adequaat en vlot gereageerd en de lijn vrijwel direct dichtgezet. Hierdoor kunnen wij dit niet terugzetten en opnieuw activeren, sorry!

Wegens deze fout heb ik besloten om nog een compensatie aan te bieden en dat is dat jij de laatste maand volledig vergoed krijgt. Dit bedrag (€ 58,81) zal ik meteen via een compensatie crediteren en zal op een eindnota vergoed worden. Er blijft dan na de verrekening met de laatste dagen in mei waarop je nog in contract was (tot 6 mei), een restantbedrag over: dit bedrag (om en nabij de € 45/50,00) zal eind volgende maand op jouw rekening teruggestort worden.

Ik hoop dat we hiermee enigszins tegemoet komen in de gemaakte fout en het ongemak dat jij hieraan overhoudt. Laat me alsjeblieft weten of en wanneer ik die vouchers voor onbeperkt Internet kan toesturen, dan doe ik dat meteen voor je!

Reputatie 3

Een vergoeding is iets wat je geeft omdat je iets fout gedaan hebt @Jason . Doe niets fout en je hoeft niets te vergoeden.

Reputatie 7
Badge +16

@Ritzee We hebben je nu meermaals gewaarschuwd dat het bumpen van oudere topics niet toegestaan is. Ook ben je gewezen op de Huisregels. Ik wil je verzoeken om dit alsjeblieft na te volgen. 

Uiteraard zeg je hier niets verkeerd qua bewoording, dat wil ik graag benadrukken. Kritiek/opmerkingen leveren over onze service en producten mag te allen tijde, maar pak daar alsjeblieft geen oudere topics voor op. Thanks!

Dit topic zal ik nu sluiten.

Reputatie 7
Badge +14

De laatste maand wordt altijd pro rato betekend. Dus dat wordt op de eindfactuur volgende maand zichtbaar.