Beantwoord

Onterechte boete

  • 27 March 2018
  • 8 reacties
  • 630 Bekeken

Sinds 20 februari zijn wij geen klant meer bij T-Mobile Thuis. We hebben de 21e een doos ontvangen waarin we de apparatuur terug mochten sturen, wat we kort daarna gedaan hebben. Vorige week viel er echter ineens een brief op de mat, waarin werd geclaimd dat T-Mobile nog niets ontvangen had. Na een telefoontje waren we gerustgesteld: De apparatuur was al wel ontvangen, maar de administratie liep nog achter. Kan gebeuren.

Tot onze schrik ontvingen we vandaag toch nog een brief met een boete. De medewerker die we deze keer aan de lijn kregen, vertelde een ander verhaal: Zij kon niet zien of een pakket al binnen was, we moesten de boete maar betalen en zij zou een ticket sturen naar een andere afdeling. Eerlijk gezegd voelen we er weinig voor om €75 te betalen voor iets wat we al teruggestuurd hebben, en dan maar moeten hopen dat we het terugkrijgen. Aan de andere kant is het ook geen gewenste situatie om niet te betalen, en vervolgens aanmaningen te ontvangen voor iets wat we al teruggestuurd hebben.

Kortom: Is dit iemand vaker overkomen, en hoe is dat toen opgelost? Moeten we de boete nu maar vast betalen, of is het beter om het geld gewoon bij ons te houden en te wachten tot de administratie is bijgewerkt?
icon

Beste antwoord door Brian 3 April 2018, 14:38

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 3
Mijn advies (voor wat het waard is):
Niets doen, T-Mobile is immers aan zet.

Bovendien hebben de partijen nu geen rekeningen met elkaar meer te vereffenen als je alles gedaan hebt zoals je zegt. Dus zonde om nu te betalen en dan maar te zien wanneer en of je het geld weer terugkrijgt via een dergelijke slechte administratie!
Reputatie 1
@123Rommy als het goed is heb je een verzendbewijs gekregen van het postagentschap waar jij het pakje gebracht hebt, als jij die hebt staat er meestal ook een track en trace code bij. Kort gezegd als jij het bewijs (bonnetje) hebt zou ik me er niet druk over maken en laat TMob het verder maar uitzoeken. Ze zullen het wel te druk hebben met de fusie ;)
Vooral NIET betalen dus.
Bedankt voor het meedenken! In zo'n situatie is het soms lastig om te besluiten wat je het best kunt doen... Ik houd in ieder geval mijn geld in mijn zak, en wacht verder bericht van T-mobile nog af.
Reputatie 7
Hi 123Rommy, ik zoek graag voor je uit hoe het zit! Wat Wiecher zegt klopt, mochten wij de hardware echt niet ontvangen hebben dan kan je je verzendbewijs opsturen maar afgaande op jouw bericht klinkt het alsof we de spullen al wél binnen hebben. Zou je mij via een privébericht je postcode en huisnummer, je geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer door willen sturen? Dan zoek ik het meteen voor je uit!
Precies hetzelfde probleem jammer genoeg.

wie kan mij verder helpen, meerdere pogingen ondernomen maar met de klantenservice ga ik er niet uitkomen helaas...
Reputatie 7
Hi Frans, ook voor jou kijk ik het graag na. Als je het verzendbewijs nog hebt dan kijk ik graag wat ik kan doen!
In juni heb ik mijn abbonement beeindigd en de spullen retour gestuurd en vandaag werd er 75 van mijn rek afgeschreven als boete dat ik niet de spullen terug heb gestuurd. Mijn verzendbewijs heb ik nog bewaard. Waar kan ik deze naar toe sturen? Groetjes
Reputatie 7
Hi @Jasmin12345,

Ik zie dat je het geregeld hebt met mijn collega's van webcare. De correctie is inmiddels goedgekeurd en komt op de rekening van oktober te staan. Daarmee is alles gladgestreken. Excuus voor de verwarring!

Reageer