Beantwoord

onterechte boete

  • 24 February 2021
  • 11 reacties
  • 159 Bekeken

Ik stuur na het beëindigen van het abonnement netjes op tijd de modem terug maar ik krijg door administratieve fouten door de klantenservice toch een boete. Dit wordt na herhaaldelijk bellen van mijn kant erkend maar ik moet de boete toch betalen om hem naderhand weer teruggestort te krijgen. 

Ik vind niet dat ik als klant de dupe moet zijn om jullie administratieve problemen op te lossen en ben dan ook niet van plan de boete te betalen.

ik wil dat jullie intern de boete uit het systeem halen en mij bevestigen dat dit gebeurd is, en wel voordat er berichten de deur uitgaan over incassokosten en dergelijke. Het is niet mijn probleem dat jullie intern de zaken niet op orde hebben.

De klantenservice is hierin bijzonder stug en niet meewerkend, ik krijg steeds hetzelfde ontoereikende antwoord. 

Uit andere berichten op dit forum lees ik dat het wel degelijk mogelijk is om facturen uit het systeem te verwijderen dus kom niet aan met automatische systeempraat. 

Los het op!

 

icon

Beste antwoord door Brian 25 February 2021, 15:13

Bekijk origineel

11 reacties

Ik heb nog geen reactie op mijn vraag. Waarom wordt er niet vanuit T-mobile gereageerd?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @StephanieRi 

Kan je het verzendbewijs van Postnl hier uploaden? Een moderator kan het dan meteen voor je rechtzetten.

Is je profiel ook aangevuld met je klantnummer?

Hallo @Waqqas,

 

de gegevens zijn al bekend. Er is ook al aangegeven dat de boete onterecht is. De boete wordt alleen niet uit het systeem gehaald. Ik moet hem eerst betalen en dan wordt het op een later moment terugbetaald.

Ik vind dat verkeerdom, dat een klant eerst een onterechte boete moet betalen ondanks dat deze zich keurig aan de afspraak van de overeenkomst heeft gehouden.  

T-mobile moet zijn administratie zelf intern oplossen en de boete uit het systeem halen, in plaats van te gaan dreigen met incassokosten over een onterechte boete.

Dit wordt echter niet geregeld, en ik kan verder nergens terecht. 

 

Reputatie 7
Badge +15

@StephanieRi

Hij zou dan normaal gewoon kwijtgescholden worden de boete als het verzendbewijs aanwezig is, misschien voor de zekerheid ook nog eens hier uploaden.

Moderators hebben alle tijd om je de helpen, telefonisch is dat niet altijd het geval.

@Waqqas 

Daar ging ik ook van uit, nadat ik begin November gelijk had gebeld bij het eerste bericht dat de spullen toch niet terug zouden zijn, en werd bevestigd dat het wel binnen was gekomen. Maar de boete werd 3 maanden later toch afgeschreven. Ik kwam daar bij toeval achter dus heb het gelijk laten storneren. 

Nu wordt dit mijn probleem gemaakt terwijl ik er niets mee te maken heb, ik heb de spullen op tijd ingeleverd.

Ik voeg hierbij het verzendbewijs toe. Hopelijk helpt het maar ik heb nog geen moderator gezien. Hopelijk wordt het opgelost voordat er onnodige extra kosten worden gemaakt en we daar weer over moeten gaan stechelen.

 

Reputatie 7
Badge +5

@StephanieRi 

Je hebt helemaal gelijk.

Maar … daar schiet je weinig mee op omdat ik het zeg.

Ik ben er een beetje mee opgehouden om Tmobile een veeg uit de pan te geven om de onkunde die zie hiermee ten toon spreiden aan te vallen.

Ik vraag me wel af hoe Tmobile zo dom kan zijn om dergelijke terechte klachten keer op keer op keer hier, op een openbaar forum, terecht te laten komen. En dan niet als een moment opname maar als een voortdurend gebeuren. Het tonen van een dusdanig brevet van onvermogen over zo'n lange periode wekt geen vertrouwen in het bedrijf Tmobile.

Succes met je strijd tegen de administratieve muur van Tmobile

@yalerta 

bedankt voor je support.

Ik ben niet uit op het geven van een veeg uit de pan aan T-mobile, ik wil alleen dat ze het probleem oplossen. De klantenservice heeft de oplossing niet in de beslisboom van de telefonistes staan dus kunnen ze het probleem niet oplossen. Zij zijn ook niet bevoegd om me door te verbinden met de financiële administratieve afdeling die dat wel kan, wat hier in het forum duidelijk bij anderen blijkt.

Een klachtenformulier oid is ook niet voorhanden dus de enige mogelijkheid die mij nu rest is via deze (helaas openbare) weg. Ik wacht nu al anderhalve dag op een reactie van T-mobile.  

 

Reputatie 7

Hi @StephanieRi Ik zie dat mijn collega al een vergoeding voor je aan had gemaakt en deze is inmiddels verwerkt. Ik kan de factuur met het boetebedrag niet verwijderen, dit is boekhoudkundig onmogelijk, maar ik snap dat je deze niet wil voldoen. Ik heb de betaling daarom uitgesteld en begin maart wordt het openstaande bedrag verrekend met de vergoeding waardoor je weer op € 0,- uit komt. Excuses voor het ongemak!

@yalerta Om wat context te geven, de meldingen die je hier op de community zijn de gevallen waarbij het mis gaat. Een klant zal niet zo snel een bericht sturen dat het allemaal goed is gegaan en dat ze de bevestiging van ons hebben ontvangen dat wij de hardware binnen hebben. :wink: Het gaat 999 op de 1000 keer goed en dat hoor je niet maar die ene keer dat het mis gaat zie je online terug. Dat is helemaal prima dat het openbaar is, in deze gevallen zijn wij er voor om dit op te lossen. Dit neemt overigens niet weg dat we niet blijven kijken naar manieren om dit soort processen te verbeteren en binnenkort gaat er een aanpassing "live” waardoor dit soort situaties minder vaak voorkomen.

Reputatie 7
Badge +5

 

@yalerta Om wat context te geven… 

Het gaat 999 op de 1000 keer goed en dat hoor je niet maar wel die ene keer dat het mis gaat ...

Oeps, zoveel retourzendingen :astonished: in welke tijdsperiode? 1 week, 1 maand of 1 jaar? :hushed: (context)

Ik had begrepen dat er inmiddels enige wijzigingen in deze materie waren doorgevoerd. Dus nog wat afwachten en dan gaat er nog meer tot “leven” komen. Mooi, hopelijk een niet al te zware “bevalling”

:mask:

@Brian 

Hallo Brian, bedankt voor je reactie. Ik heb inmiddels een mail gehad met de bevestiging. Hopelijk wordt het met deze werkwijze opgelost.

Het komt op me over als een lapmiddel, in plaats van het op een juiste manier verwerken van de data. Nu wordt het ene gat met het andere opgevuld, het lijkt op een workaround voor een systeemprobleem en blijft de boete, ondanks de oplossing, wel in mijn dossier staan.

Dat vind ik jammer, want ik heb verder alleen goede ervaringen met T-mobile. Dit doet weinig goeds voor de beeldvorming.

 

@yalerta Ik val ook onder 1 van die 1000 retour zendingen, en hoera bij mij is alles goed gegaan dus bij de 999 zit ik in, jammer ben meer van de minderheid.

Maar inderdaad, als het fout gaat wil T-Mobile iets wat eigenlijk niet kan, jij moet hun fout even voorschieten waarna zij het na een te lange periode (wettelijk geregeld) jou misschien weer terug geven, als daar ook niet iets fout gaat.

En dan ook nog stellen dat Banken een verwerkingstijd van maximaal 5 dagen hebben, nou dat is eerder maximaal 5 milliseconde, van het weekend wat verkocht, koper betaalde mij op zaterdag via een bank overboeking en ping, gelijk op mijn rekening. (abn naar ing)

Reageer