Beantwoord

Onterechte incasso voor modem

  • 25 September 2020
  • 3 reacties
  • 195 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Eind juni heb ik mijn T-Mobile internet abonnement opgezegd. Hierna was de communicatie heel mager en opeens kreeg ik allemaal zwaar aangezette mails dat ik mijn modem niet had opgestuurd en het risico op hoge kosten. Ik had geen enkele eerdere mail hierover ontvangen.

Begin augustus heb ik alles netjes ingepakt en opgestuurd naar het opgegeven adres. Daarna niets meer gehoord van T-mobile, totdat ik van de week zag dat er 215 euro was geincasseerd. T-Mobile zegt dat ze niets hebben ontvangen, maar laten ook merken dat de communicatie tussen de afdelingen ook niet zo goed is. Misschien is het dus wel aangekomen.

Ik heb intussen niet meer mijn verzendbewijs (wat natuurlijk mijn fout is). Heb intussen PostNL gebeld of die iets konden achterhalen, ook bij het verzendkantoor langsgeweest, maar die kunnen niets doen.

Wat moet ik hier mee doen. Ja, ik had de bon moeten bewaren, maar T-Mobile heeft ook boter op zijn hoofd gezien de karige communicatie, snel dreigen, zomaar geld incasseren, met een grote kans dat het pakket wel is aangekomen maar niet goed verwerkt

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 28 September 2020, 09:50

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @harmB, welkom op de Community, top dat je het aangeeft - ik ga er meteen mee aan de slag!

Het retourpakket is pas op 24 september bij ons retour gemeld, dat is bijna anderhalve maand nadat het verstuurd is, zie ik. Sorry dat jij hierdoor een boete opgelegd gekregen hebt. Wegens een obstructie in het aanmeldsysteem worden sommige pakketten pas vier tot vijf weken na de initiële verzenddatum bij ons aangemeld als zijnde geretourneerd. Dat dit gebeurd is, is niet jouw fout natuurlijk en mag er ook niet voor zorgen dat jij je hier extra zorgen om gaat maken.

Ik heb een dubbele check gedaan en het pakket is officieel binnen dus ik kan het boetebedrag van € 215,00 vergoeden. Wat ik dan vervolgens doe, is de eindnota met een maand uitstellen zodat de vergoeding en het openstaande bedrag elkaar nivelleren. Hierdoor wordt het openstaande bedrag kwijtgescholden en hoef jij niets te betalen. Nogmaals, oprechte excuses voor hoe dit gelopen is!

@Jason - dank voor de positieve reactie. Ik had de vorige incasso gestorneerd. Dat kan ik dus zo laten?

 

Reputatie 7
Badge +16

@harmB Heel graag gedaan! Je kunt het gestorneerde bedrag zo laten omdat ik de betaling uitgesteld heb tot eind oktober. Zo wordt de boel rechtgetrokken.

Reageer