Beantwoord

ontvanger bij installatiepakket

  • 11 February 2021
  • 12 reacties
  • 331 Bekeken

Hoi Forummers,…

 

Vandaag heb ik (weliswaar ruim op tijd) want de 26ste gaat mijn abonnement pas in, het installatiepakket ontvangen. Hier is niks op aan te merken, maar wat ik tegenkwam als Pietlut toen ik de ontvanger er even uithaalde was dat ik allerlei “grijze” banen zag op de ontvanger bovenop, en langs de zijkant ook allerlei vreemde ronde kringen. En enkele krasjes hier en daar. In het echt is het nog erger zichtbaar dan op onderstaande foto's:

 

 

 

Als dit als “nieuw” moet doorgaan bij een nieuwe klant, dan weet ik niet wat de gedachtegang is bij T-Mobile, geheel netjes vind ik dit niet, de ontvanger is toch zichtbaar, en je ziet het wel. Hij heeft ook een productiedatum van 13/08/20. Dit is zaterdag precies 6 maanden. En in mijn ogen lijkt mij dit een gebruikte ontvanger die opnieuw is ingezet. 

Normaliter zou je zeggen, dat een “gebruikte” wordt ingezet bij bestaande klanten bij een eventueel defect. Of zijn echt alle nieuwe ontvangers zo? Lijkt mij niet,.. Is net alsof er hier met een grof schoonmaakmiddel overheen is gegaan waardoor de laklaag vaag is geworden. 

Blij ben ik in ieder geval niet. En het is dat ik al ruim over mijn opzegtermijn heen zit, maar dit kan maar zo een reden tot annuleren zijn, bij een KPN, ZIGGO of andere provider heb ik eigenlijk altijd nieuwe/onbeschadigde ontvangers gekregen, welke ook netjes in een seal verpakt zaten. Dat was hier niet het geval. 

Overigens lag eea in de veel te grote installatiedoos lekker “los” in de doos,.. modem geheel uit verpakking geschoven, ontvanger zichtbaar en deels los, en doos zat vast met 2 verpakkingstapejes wat ook niet echt houvast gaf.

 

 Klopt mijn gedachtegang? 

icon

Beste antwoord door Brian 18 February 2021, 10:53

Bekijk origineel

12 reacties

@JeroenB_ , Valt toch nog mee voor TM begrippen, ze gebruiken inderdaad ook gebruikte kastjes bij nieuwe klanten, en dat los verpakken, die nieuwe distributie partner neemt het niet zo nauw met goed verpakken, was in mijn tijd wel beter toen het nog vanuit Vianen verzonden werd.

Ik had een HDD exemplaar, wel nieuw trek ik de folie er af kwam er afgeschuurd maar nog leesbaar Vodafone onderuit, stickertje teveel weggehaald.:joy:

Maar welke heb je gekregen, de 610 of de 7x?

Ben niet zo bekend met T-Mobile begrippen maar ok ok, wel bar slecht hoor dan, man man man,.. Schrok er namelijk van toen ik het ‘uitpakte’  geheel die doos leek echt 2e hands meuk en toch vind ik het niet helemaal fair omdat een consument dat nu eenmaal niet gewend is,… 

Wel heb ik de 7X ontvangen, heb her en der ook al gelezen dat er zelfs nog oudere types worden uitgegeven,… 

Wel moet ik toegeven dat de afstands wel geheel nieuw is, evenals beide adapters de Zyxel tja, ook gebruikt maar ding staat toch kort in de MK om het T-Mobile signaal te activeren. Daarna weer in de doos en gebruiken we Fritz.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @JeroenB_, leuk dat je binnenkort van ons internet gaat genieten en excuus, dit is niet de eerste ervaring die wij je mee willen geven. Wij werken met refurbished apparatuur die technisch gezien volledig in orde is. Hierdoor werken wij niet altijd met de meest glanzende apparatuur, maar persoonlijk zou ik het zonde vinden om goed werkende apparatuur weg te gooien. Daarbij moet ik wel bekennen dat eventuele gebruikssporen over het algemeen minder zichtbaar zijn. Qua gebruik zou je het in ieder geval niet moeten merken en ik vermoed dat je erg van ons TV beeld zult genieten!

Tja, netjes vind ik het niet, het is niet de verwachting wanneer je gaat overstappen naar een andere provider. En begrijp heel goed wanneer iets opnieuw wordt ingezet, maar dat hoort gewoon niet bij een nieuwe klant. 

Misschien kun je iets doen aan die eerste nieuwe ervaring :wink:  want het is zo gewoon gare rotzooi. Zet dit gewoon in bij bestaande klanten die om elk wissewasje niks snappen en denken dat eea defect is. Maar gun nieuwe klanten gewoon een goede eerste ervaring.

En die is bij mij nu sowieso al verdwenen, en begin wel balen van deze overstap en tevreden ben ik nu toch al niet meer. 

Misschien ben ik pietluttig, maar je hebt gewoon rommel van een ander. 

Reputatie 7

Hi @JeroenB_ Dat is geen lekkere binnenkomer zo. Ik moet nog heel even wachten tot je abonnement gestart is maar dan stuur ik graag een nieuwe TV Box naar je toe die er beter uti ziet. De quality control lijkt hier wat tekort geschoten. Ik neem de 26ste nog even contact met je op, gaat goed komen!

@Brian Thanks voor je reactie! We houden contact, ik ben benieuwd :sweat_smile:

Misschien ten overvloede, dit is een gestart topic van mij bij de Groene concullega's,.. Check Ten tijde van mijn 4k probeersel periode,…  Nu was de inhoud in het T-Mobile pakket niet zo erg gelukkig, maar een rommeltje was het wel,… Was helaas vergeten daarvan een foto te maken. Quality Control laat inderdaad soms te wensen over, dit heb je overal wat dat betreft,.. Zonder goede Feedback wordt het nooit wat natuurlijk :grinning: Nogmaals misschien ben ik te pietluttig, maar het komt gewoon krom over. 

Reputatie 7

Hi @JeroenB_, hopelijk bevalt het nieuwe abonnement. Ik heb zojuist de opdracht uitgezet voor een nieuwe TV Box. Op dit moment heeft Post NL nog steeds wat vertraging met bezorgen dus het kan wat langer duren dan gebruikelijk maar ik verwacht dat je de nieuwe TV Box eind volgende week in huis hebt. En ik begrijp je helemaal hoor, juist dat gevoel wanneer je voor het eerst de doos open maakt is belangrijk en dit is dan gewoon een domper wat dat betreft. Er is een nieuwe naar je onderweg! :relaxed:

Hey @Brian thanks voor je terugkoppeling! Fijne service, ben benieuwd! Ben toch wel elke dag thuis ivm thuiswerken, en er komt vanzelf een melding in de postnl app!

Overstappen ging echt wel vlekkeloos, vanmorgen iets voor 7 uur ging het signaal er af even een uurtje gewacht, maar ik was te vlug want het modem maakte steeds maar geen connectie :sweat_smile: en rond 9 uur was alles alweer werkend. Netwerken even gesplitst en gewijzigd naar mijn al bestaande netwerk, dan hoef ik niet alle apparatuur afzonderlijk in te stellen enzo.

Wel benieuwd hoe stabiel e.e.a. blijft. (en nee, je moet niet teveel de negatieve reviews gaan lezen) but, so far so good! :wink:

Hoi @Brian of @Boris jij hebt lekker zitten liken hier :sweat_smile:

Vandaag is de vervangende ontvanger binnen gekomen, maar man man man, de noppenfolie ontbrak in het pakket als ik de ontvanger mag geloven :joy:

 

 

Die vlekken/strepen/afdrukken zitten gewoon in/op/aan de ontvanger. Zijn dit nu materiaalfouten, of is het iets anders? Of gaat dit door als wat ‘normaal’ is bij een ontvanger, hebben ze dit allemaal? Of loopt er iets bij de opslag waar de Quality Control plaatsvind mis? Letterlijk 3 zijdes zijn ‘netjes’ En is zwart gewoon zwart. voorzijde en linkerzijde, achterzijde zie je niet. Rest is gewoon ja,.. Oordeel zelf,..

Vergis jullie niet hoor, ik begrijp heel goed dat dit als een degelijk werkende ontvanger gezien wordt. Maar ik ga me er niet meer druk om maken, deze gaat iig sowieso retour. Neem het lekker mee als feedback.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @JeroenB_, het lijkt erop alsof er iets met een honingraatstructuur op gelegen heeft. Sorry voor het tweedehandsuiterlijk. Een korte uitleg ben je wel verschuldigd: 

Toen jij een nieuw contract startte, kreeg je een nieuwe TV Box opgestuurd. Wanneer deze om wat voor reden dan ook omgeruild moet worden voor een vervangende box geven we refurbished modellen de nieuwste updates en firmware mee zodat ook jij weer feilloos TV kunt blijven kijken. 

Ik begrijp trouwens absoluut dat het woordje "refurbished” in deze context wellicht wat dubieus in de oren klinkt, maar ik beloof je dat we nooit apparatuur vervangen voor minderwaardige apparatuur. Refurbished betekent in deze zin dat het opgelapte apparatuur is die weliswaar al gebruikt kan zijn, maar van binnen als nieuw gezien kan worden. 

Ik wil je adviseren om deze niet terug te sturen: ondanks het wollige uiterlijk functioneert deze uitstekend.

@Jason ik begrijp je volledig hoor, en weet ook enorm goed hoe het werkt. Maar als mijn eerste ontvanger 'nieuw' zou moeten zijn, met een half jaar oude productiedatum, deels lichtgrijs is ipv zwart en ik per 26/2/21 klant ben geworden dan is die ontvanger zeker niet nieuw als je kijkt naar mijn 1e bericht  :joy: ​​​​​​

Mijn eerste pakket was gewoon een zooitje, die hele doos was veelste groot, ontvanger lag er gewoon los in, het was erg rommelig, het gaf zeker geen prettig gevoel bij een overstap. Baal dat ik er ff geen foto van had gemaakt. Dan had ik ook die wel getoont,.. Dan zou je het geheel begrijpen. En ik snap ook wel dat er bij een omruil wordt gekeken naar een refurbished artikel. Vrij logisch ook, tis zonde om ze niet meer in te zetten. 

Maar het ontgaat mij volledig hier want je krijgt niet het nieuwe klant gevoel. Toch is die vervangende ontvanger afgelopen zaterdag alweer 'afgeleverd' en gebruik nog steeds mijn 1e 2ehands ontvanger, door alle communicatie kunnen we die ontvanger inmiddels wel zo bestempelen. 

Maar goed, het is verder wel prima zo. Tv abbo zal over een jaar bij de aankoop van een nieuwe tv waarschijnlijk wel stoppen. Want kans wordt wel  erg groot om terug te gaan naar CI+ bij de oranje concullega's. Internetsignaal storingen vanuit T-Mobile zijn in mijn omgeving er vrijwel niet. Hopelijk ga ik dáár wel blij mee zijn. Want wil ook graag terug met mobiel , want hierin is T-Mobile toch de beste bij ons, alleen kan dat  helaas pas in oktober :stuck_out_tongue: dus dan wordt het t.z.t een combi van hoop ik de beste oplossingen uit twee werelden :sweat_smile:

Hoi @JeroenB_ , foto’s zijn niet nodig, ik geloof je volledig! Buitenom dat het pakket niet helemaal lekker in de doos zat, hebben mijn collega’s hopelijk dit gevoel wel kunnen veranderen naar een positieve “welkom Thuis nieuwe klant en je bent belangrijk” want dat gunnen we je zeker! Ik ga er vanuit dat je zeker blij wordt én blijft met ons vaste internet. In oktober verwelkomen we je graag weer terug op ons mobiele netwerk. Dan krijg je naast het beste mobiele netwerk ook nog eens leuke voordelen van het Klantvoordeel, dus dubbele win! Maak er nog een mooie dag van, Jeroen!

Reageer