Beantwoord

onvindbaar isra punt

  • 9 June 2019
  • 3 reacties
  • 344 Bekeken

Ik heb deze woning 9 jaar terug van de woningstichting gekocht. Altijd ziggo gehad omdat dat de enige provider was. Nu ik eindelijk over kon meteen overgegaan. Ik kan op internet vinden dat er een isra punt moet zijn. Maar hij is compleet onvindbaar. Ik heb al contact gehad met de woningstichting om te kijken of ze weten waar de kabel de woning in gaat. Helaas zijn ze alle bouwtekeningen kwijt van de woningen, dus ze konden me niet verder helpen. Ik heb al met meerdere buren contact gehad, maar niemand weet waar de aansluiting zich zou kunnen bevinden/ weet waar deze zich in de eigen woning bevind. Er is een kruipruimte maar daar durf ik voor geen goud in. Wat kan ik verder doen om uit te vinden waar het isra punt zich bevind buiten complete muren gaan open hakken?
icon

Beste antwoord door jessicasilvius 9 June 2019, 17:42

Bekijk origineel

3 reacties

Is gedeeltelijk opgelost. Een handige buurman heeft de kabel gevonden. Net alles aangesloten alleen iets te vroeg gejuigd. Mijn contract gaat pas woensdag in.
Reputatie 7
Hoi @jessicasilvius,

Allereerst welkom de Community en bij Thuis. En fijn zo'n buurman. Bedank hem ook namens ons! Het is vandaag woensdag, dus ik benieuwd naar je ervaringen!

Voor de zekerheid plak ik hier nog een antwoord op je initiële vraag:
Als je op de postcodechecker een abonnement kunt bestellen, dan is het gewoon mogelijk. Het kan zijn dat het ISRA punt is weggewerkt, maar dan zullen we inderdaad KPN aansturen voor herstel. Het kan zijn dat hier kosten aan verbonden zijn. Het ISRA punt hoort bij het huis, de eigenaar is hier dus verantwoordelijk voor om een goed werkend aansluitpunt te hebben. Het is fijn om zo'n punt te hebben, anders heb je bijzonder weinig keus in je internetprovider, zeker als er geen glasvezel ligt.


En voor de zekerheid nog een verwijzing naar een video of stappenplan rondom de installatie: Installatiehulp.
Een van mijn buren heeft vroeger bij de PTT gewerkt en heeft voordat hij een hekwerk plaatste in zijn tuin opgevraagd waar alle kabels door zijn tuin liepen. De vorige bewonder heeft het punt inderdaad in de woonkamer verwijderd en de kabel losgetrokken waardoor een paar draadjes achter de gasmeter los hingen, Als je niet weet waar te zoeken vind je het dus niet.
Kan nog niet zeggen hoe alles werkt, want er is wat fout gegaan en er is vergeten aan KPN door te geven dat het signaal naar mijn woning opengezet moet worden. Ik had al gebruik moeten kunnen maken sinds 6 juni(en zou dolgelukkig zijn geweest als dat echt zo was, Afgelopen week bijna 4 dagen geen internet van ziggo en 3x tv storing gehad)

Reageer