[Opgelost] Vertraagde verzending installatiepakketten

[Opgelost] Vertraagde verzending installatiepakketten
Reputatie 7
  • Oud-Moderator
  • 6076 reacties

[Update 8 juli 13:00] De vertraging in de leveringen is verholpen en de pakketten worden weer op schema uitgeleverd! Je ontvangt het pakket weer zoals gewoonlijk ongeveer een week voor de startdatum van jouw abonnement of het bezoek van de monteur.

Door de vertraagde leveringen hebben we rond de 1500 monteursbezoeken moeten herplannen. Dit, in combinatie met het hoge aantal nieuwe aanmeldingen van de 'Beter-stap-je-over weken', zorgt voor een flinke drukte bij onze monteursdienst. Hierdoor kan het zijn dat er niet direct een monteur beschikbaar is. Er wordt achter de schermen hard gewerkt om ook deze achterstand weg te werken en de verwachting is dat de afspraken eind juli weer volgens schema verlopen. Excuses voor de vertraging!

 


[Update 7 juni 15:00] Goed nieuws: we hebben het probleem met de leveringen opgelost! Onze excuses als je even moet of hebt moeten wachten op een pakket. We zijn blij dat jullie massaal overstappen en zien dat je bij T-Mobile Thuis beter af bent. Voor nieuwe klanten verloopt de oplevering zoals gebruikelijk zonder problemen. Mocht je ook nog willen overstappen, ga dan snel naar t-mobile.nl/thuis.


Door het grote succes van de Beter-stap-je-over weken is bij een aantal klanten het versturen van het installatiepakket of/en de afspraak met onze monteur vertraagd. We doen er alles aan om de installatiepakketten op tijd te verzenden en we zorgen dat je zo snel mogelijk online bent!

Je kan de status van de bestelling volgen via de statuspagina op [url=https://thuismy.t-mobile.nl/]My T-Mobile Thuis
. We houden je daarnaast via dit topic op de hoogte, excuses voor het ongemak. Wanneer er updates zijn, informeren we jullie direct via deze weg!

 

 

 

Veelgestelde vragen


Wat gebeurt er met het abonnement bij mijn huidige provider?

 

 

Het kan zijn dat wij de oude provider al hebben opgezegd, voordat jouw pakket is gearriveerd. We zijn graag zo open en eerlijk mogelijk en doen er alles aan om het pakket zo snel mogelijk bij jou te krijgen. Er zijn verschillende situaties mogelijk, hieronder vind je meer uitleg over jouw specifieke situatie:

  • Nieuwe klant met Overstapservice vanaf een andere aansluiting Een overstap van DSL naar Glasvezel en andersom of van COAX/kabel naar Glasvezel/DSL - We stellen je huidige provider op de hoogte zodra je aangesloten bent. Tot die tijd blijft je abonnement bij je huidige provider doorlopen, je hoeft dus geen actie te ondernemen en je blijft gewoon online!
  • Nieuwe klant met Overstapsservice vanaf dezelfde aansluiting Een overstap van DSL naar DSL of van Glasvezel naar Glasvezel - We stellen je huidige provider op de hoogte zodra je aangesloten bent vanaf de centrale (we neem de lijn op die datum over). Het kan zijn dat je op dit moment het installatiepakket nog niet hebt ontvangen waardoor je tijdelijk zonder verbinding komt te zitten. Weet dat we met man en macht werken om dit voor je op te lossen!
  • Nieuwe klant zonder Overstapservice Een overstap zonder overstapservice - We stellen je huidige provider niet op de hoogte. Neem contact op met je huidige provider om de opzegging indien mogelijk uit te stellen zodat je in de tussentijd online blijft.


Wanneer ontvang ik nu mijn pakket?

Op dit moment bekijken we per dag welke pakketten er uitgestuurd moeten worden. We doen er alles aan om het pakket zo snel mogelijk bij je te laten bezorgen. Zodra het pakket onderweg is vind je dit vanzelfsprekend terug op My T-Mobile Thuis.

Samenvattend: We verwachten de bestellingen van eind mei deze week weer in te lopen. Vanaf volgende week hopen we weer op tijd uit te kunnen leveren met uitzondering van klanten die een TV Box met opnamefunctie hebben besteld. We zijn op dit moment nog aan het inventariseren wat de mogelijkheden voor uitlevering hiervan zijn.

Zodra er meer duidelijk is melden we dit uiteraard hier. We werken onafgebroken door om dit zo snel mogelijk op te lossen!


Wanneer kan ik de monteur verwachten?


Ook hier zijn we zo open en eerlijk mogelijk en zijn er verschillende situaties mogelijk:

  • Installatie - de installatie afspraak kan een aantal dagen afwijken van de wensdatum maar we verwachten hier geen grote vertraging. Heb je het installatiepakket nog niet ontvangen op de dag van de monteursafspraak? Dan kan je een nieuwe afspraak maken!
  • Storing - hier kan mogelijk vertraging ontstaan afhankelijk van de beschikbaarheid van monteurs in jouw regio. Uiteraard doen we er écht alles aan om de problemen zo snel mogelijk voor je te verhelpen!
  • Wifi - vanwege de drukte kunnen we niet altijd op tijd een afspraak inplannen. Maar gelukkig zijn de meeste Wifi problemen zelf op te lossen aan de hand van de tips in ons Wifi topic! Mocht het niet lukken, dan kunnen we met een versterker de Wifi proberen te verbeteren. Je krijgt de Wifi-versterker in bruikleen van T-Mobile, voor de periode van je abonnementsduur.

This topic has been closed for comments

147 reacties

kan wel een nieuw topic aanmaken, maar ik heb heb liever dat het doosje nu eens bezorgd wordt - als ik vandaag wat op de post doe is het er morgen; en een bedrijf als t-mobile krijgt het niet voor elkaar om dit in 2 weken te regelen? Snap dit werkelijk waar niet. De weekpas die jullie me gegeven hebben is over twee dagen op, maar heb geen enkel vertrouwen dat er een doosje met modem is voor het weekend...
Reputatie 2
Ik ben jammer genoeg een van die klanten. Zou vrijdag 07-06 T-Mobile Thuis starten na overstap van KPN. Krijg nu te horen dat het niet eens zeker is of ik dan het installatiepakket al heb. Leuke start en vooruitzicht hele pinksterweekend zonder internet en tv. Ben benieuwd wat voor een compensatie daartegenover staat!
verdorie vertraging! ik vind t niet tof dat jullie me daar niet over geinformeerd hebben. jlie regelen mijn overstap, regelen jullie ook dat mn opzegging bij Telfort versxhoven wordt???
en geef inzicht over de termijn waar we over praten; krijg ik volgende week mn modem, of gaat t langer duren. informatie mensen, geef inzage!
Reputatie 2
Ik heb net gehoord dat het niet om een paar klanten gaat maar om ca. 5000 klanten. Ik heb het gevoel dat er gewoon niet genoeg modems/kastjes voorradig zijn, want als je iets met post.nl opstuurt is het er gewoon binnen 2 dagen.
Wees eerlijk en transparant naar je klanten. Dit bericht hadden jullie al veel eerder moeten plaatsen en hadden ook de betreffende klanten persoonlijk op de hoogte moeten brengen van de vertraging. Als ik dit eerder had geweten, had ik namelijk mijn overstap geannuleerd.
Maar hoe gaan jullie klanten compenseren voor gemaakte kosten die ontstaan, doordat jullie de afspraak niet nakomen?
Reputatie 1
Vandaag is de installatiedatum van T-Mobile Thuis internet/TV en dat installatiepakket is dus nog niet binnen zoals zou moeten. Hoe kan het gebeuren dat ik daar geen persoonlijk bericht van krijg dat het langer duurt en hoelang het nog duurt? Nu zit ik thuis zonder internet wat ik hard nodig heb voor mijn werk. En aan de telefoon, na 30 minuten in de wacht te hebben gehangen, kan niemand me vertellen hoe het zit. Ik vind het echt te bizar voor woorden dat jullie dit nieuws alleen via een forum even melden en klanten het verder maar uit kunnen zoeken wanneer ze hun installatiepakket krijgen.

Die status op My T-Mobile thuis werkt trouwens niet. Want daar staat dat ik het pakket al in huis moet hebben, wat dus niet zo is.
Reputatie 1
Hier hetzelfde probleem ook vrijdag een afspraak met de monteur maar ook nog geen pakket ontvangen. En helaas zelf mijn huidige provider beëindigd dus geen tv en internet een aantal dagen met 4 kinderen
Hier ook iemand, per 1 juni klant...nu heb ik net bericht dat mijn pakket er vanavond bezorgd wordt. Leuk, bedrijf aan huis en afhankelijk van internet. Mobiel abo als hotspot gebruiken werkt ook maar half. En 0.0 informatie of bericht. Dat je als t-mobile zo je nieuwe klanten welkom heet snap ik niet. Echt niet sterk, en niet alleen mijn werk loopt vertraging op (dus een inkomsten probleem) maar leg maar eens aan mijn bijna 3 jarige dochter uit dat ze al een week geen TV kan kijken...hoera, leve de professionaliteit... ik hoop dat het vandaag maar spoedig mag komen - ik verwacht ook geen compensatie vanuit t-mobile...jammer.
Reputatie 1
De site zegt:

Binnenkort kun je zelf je T-Mobile Thuis installeren. Je hebt het pakket natuurlijk al ontvangen


en

Het Installatiepakket wordt tussen 4 en 7 dagen voor de installatiedatum door PostNL bij je thuis bezorgd


Ik heb geen pakket ontvangen. Installatiedatum is vrijdag. Zou wel fijn zijn als T-mobile:

  1. Kan aangeven wanneer het pakket dan wel komt.
  2. Kan zorgen dat de site klopt, zodat die niet zegt dat je het pakket al hebt.
  3. Niet je huidige abonnement opzegt als ze simpelweg niet op tijd het modem kunnen leveren.
Graag duidelijkheid hierover.
bjzonder, ik krijg net een mail dat het installatiepakket verzonden is. op de dag dat ik mn ontevredenheid kenbaar maak. zou het zo werken? afijn, hopelijk ist nu geregeld. en jammer dat jullie niet op de gestelde vragen teageren!
Karin....geloof me...niemand reageert. Ligt allemaal aan de expediteur BNS. Lekker makkelijk ook. Volgens mij werkt het altijd zo. Wat overigens WEL snel binnenkomt is de brief hoe je de facturen wil gaan betalen..dat dan wel
Reputatie 7
Ik heb net gehoord dat het niet om een paar klanten gaat maar om ca. 5000 klanten. Ik heb het gevoel dat er gewoon niet genoeg modems/kastjes voorradig zijn, want als je iets met post.nl opstuurt is het er gewoon binnen 2 dagen.
Wees eerlijk en transparant naar je klanten. Dit bericht hadden jullie al veel eerder moeten plaatsen en hadden ook de betreffende klanten persoonlijk op de hoogte moeten brengen van de vertraging. Als ik dit eerder had geweten, had ik namelijk mijn overstap geannuleerd.
Maar hoe gaan jullie klanten compenseren voor gemaakte kosten die ontstaan, doordat jullie de afspraak niet nakomen?


Hoi @Anoeska1969 ,

Wij zijn hard bezig om iedereen die een bestelling heeft geplaatst zo snel mogelijk hun installatiepakket
ontvangt. Het aantal klanten dat je noemt is echter niet helemaal correct. Het
gaat om minder dan 1000 klanten die problemen ervaren met een vertraagd pakket. We zetten alle zeilen bij om al deze klanten binnen korte termijn alsnog hun hardware te leveren.

@iedereen

Ik geef graag uitleg hierover. De pakketten die gisteren en vandaag moesten arriveren, zullen vandaag en morgen verstuurd worden. In de meeste gevallen is er dus twee dagen vertraging. Weet dat we keihard werken om iedere klant het welkom te geven die het verdient. Wij zijn trots op deze groei en willen dit in goede banen leiden!

Houd je inbox in de gaten en controleer op My T-Mobile Thuis of er al een track & trace code beschikbaar is.
Reputatie 2


Beste Sander, Dank voor jouw reactie. Het aantal 5000 is mij vanochtend genoemd door een medewerkster van jullie klantenservice. Helaas heeft zij mij dan een verkeerd beeld gegeven.
Ik heb inderdaad net een track & trace code ontvangen, alleen als ik deze open krijg ik de melding dat er op deze code en postcode geen zending gevonden wordt. Ik ga er dan voor nu maar even vanuit dat het nog niet verwerkt is bij Post.nl en zie graag het pakket tegemoet.
Reputatie 7
Hi @Anoeska1969,

Dan zit er inderdaad al schot in de zaak. Zodra PostNL meer informatie heeft, zal de status aangepast worden. Fingers crossed voor een snelle levering!
Helaas helaas hier ook gedupeerd.
Ik heb hier 2 bedrijven aan huis met o.a. pinapparaten op een vaste verbinding die niet meer weken vanaf komende vrijdag.
Tevens werken onze camera's etc, alarm systeem, poortopener etc allemaal via internet.

T-mobile gesproken en er is simpelweg geen oplossing.

Mijn overstap is 7 weken geleden aangevraagd, juist ruim op tijd om dit soort problemen nou net te voorkomen.
Enorm irritant dat T-mobile zelf niet met een bericht komt over de problemen en dat je het zelf moet uitvinden. Nog irritanter dat het simpelweg niet opgelost wordt.
Hadden ze het eerder laten weten, had ik nog kunnen kijken of het oude abonnement een paar dagen door het kunnen lopen. Nu gaat dat niet meer.

Van het weekend kan er 4 man hier niet werken zonder internet en hebben we dus ook geen telefoon, televisie etc. Ergste is dus dat het alarm, camera's, laadpalen etc allemaal niet werken zonder internet.

Waarom wilde ik overstappen? :(
Zou T-mobile ook sieren om aan te geven hoe lang het werkelijk gaat duren.
Niemand zegt iets concreets dus er is meer aan de hand dan ze toegeven.
Enkel de verwerking of de verzending van de pakketten is onzin. Daar kan je niet zoveel vertraging mee oplopen. Lijkt meer op een leveringsprobleem vanuit de fabrikant... Wat er niet is, kan niet geleverd worden... Als het er wel zou zijn, moet leveren geen probleem zijn...
Reputatie 1
Helaas nog geen mail gehad dat het pakket onderweg is zoals sommige wel hebben ontvangen. Helaas ook geen overstapservice dus te laat met mijn huidige provider uit te laten stellen dus ik zit echt zonder en mijn T-Mobile gsm abonnement van mijn telefoon is ook beperkt met het aantal mb's
Ik baal enorm
Reputatie 1
@Sander je geeft aan dat er 2 dagen vertraging is. Het pakket hoort uiterlijk 4 dagen voor de aansluiting geleverd te worden, dat zou bij mij afgelopen maandag zijn geweest. Vooralsnog nog geen verzendmelding of wat dan ook gezien, dus die 2 dagen klopt in ieder geval alvast niet.
Reputatie 7
Update 17:30 uur - We hebben het topic aangevuld met meer specifiek informatie over wat jullie kunnen verwachten. Vragen? Stel ze hier dan gerust dan doen we ons best om ze zo goed mogelijk te beantwoorden!
Hilarisch dit echt waar voor zo’n bedrijf als t-mobile!
7-06 zou mijn abonnement in gaan tot vandaag de dag niks ontvangen.
net gebeld met klantenservice die aangeeft dat er een storing is in de postkamer waardoor de pakketen niet verstuurd kunnen worden en de schuld bij Postnl ligt omdat Postnl er heel lang over doet om het probleem op te lossen HAHA wat een onzin zeg.
je moet zelf bellen om er achter te komen dat je niet op tijd wordt voorzien van een installatie pakket, en dan kom je nog eens op deze topic om er achter te komen dat ik een hele grote onzin verhaal heb gekregen van de klantenservice.
jullie zijn mij en me familie leden kwijt aan deze onzin inclusief de mobiele abonnementen
Reputatie 3
@Brian : Leuk deze toevoeging van topic:
"Heb je het installatiepakket nog niet ontvangen op de dag van de monteursafspraak? Dan kan je een nieuwe afspraak maken!"

Die nieuwe afspraak maken..., gaat toch niet betekenen dat ik weer achteraan in de rij mag aansluiten? Ik heb namelijk 5 weken geleden een afspraak kunnen inplannen voor dinsdag 11 juni. Ik ga niet nog eens 5 weken wachten. En waarschijnlijk ook nog eens zonder internet.
Ik kan als ZZP-er niet zonder internet. Ik voorzie inkomsten derving. Ik hoor graag wat voor alternatieven T-Mobile heeft!
Zorg in ieder geval dat de mensen het internet op kunnen, TV boeit mij niet zo veel.

Ik lees ook "met uitzondering van klanten die een TV Box met opnamefunctie hebben besteld." Ik heb deze besteld, maar lever tijdelijk dan maar een TV box zonder opname functie.

Ik hoop dat T-Mobile Thuis het probleem snel aanpakt en ons via de mail (niet iedereen volgt dit forum) op de hoogte houdt. Ik weet dat dat extra inspanning kost, maar wordt wel zeer gewaardeerd.
Anders zal dit "grote succes van de Beter-stap-je-over weken" uitdraaien op een grote blunder en dat zou zonde zijn.
Reputatie 7
Badge +4
@koenvanderlinden als je een mobiel abonnement bij T-Mobile hebt, dan kun je een unlimited voucher krijgen. Daarmee heb je tijdelijk unlimited data en kun je jouw telefoon als hotspot gebruiken. Daarmee kan dit een kleine tegemoetkoming zijn voor de tussentijd.

Mooie tips trouwens. Fijn om zulke constructieve replies te zien Koen.
Reputatie 3
@TAVL ik heb nog abonnement bij KPN lopen. Dus dat is voor mij en ik denk vele andere geen oplossing.
@koenvanderlinden, zelfde probleem hier, 2 dagen geleden internet omgezet naar T-Mobile maar geen pakket ontvangen...voor internet was er hier een oplossing aangezien ik nog een Netgear r7000 heb....deze op de glasvezel aangesloten diverse instellingen gewijzigd nu wel internet👍. Nu wachten op de hardware van T-Mobile...
Reputatie 3
@Martijn Gerkema Hoe heb je de Netgear r7000 dan aangesloten? Ik heb die namelijk ook.
Ik had verwacht dat er eerst nog een kastje tussen moet die van de glasvezel naar UTP omzet. En dan die UTP kabel in de R7000 WAN poort.

Kan je de gegevens delen die je gewijzigd hebt? Of is het zo simpel als het aanzetten van DHCP aanzetten aan de WAN kant?

@Martijn Gerkema Hoe heb je de Netgear r7000 dan aangesloten? Ik heb die namelijk ook.
Ik had verwacht dat er eerst nog een kastje tussen moet die van de glasvezel naar UTP omzet. En dan die UTP kabel in de R7000 WAN poort.

Kan je de gegevens delen die je gewijzigd hebt? Of is het zo simpel als het aanzetten van DHCP aanzetten aan de WAN kant?

Ik had al glasvezel van Telfort, dus zit al een kastje welke van licht naar utp gaat. Deze op de WAN poort van de r7000 aangesloten en de instellingen gezet zoals in dit topic:
https://kb.netgear.com/000059623/How-do-I-configure-my-Nighthawk-router-to-support-Deutsche-Telekom-Internet-and-IPTV-services

Vlan internet is alleen 300 bij t-mobile
Reputatie 4
Hebben klanten die een vervangend modem krijgen hier ook last van? Vorige week een bericht dat een vervangend modem onderweg zou zijn, maar nog niks ontvangen.

Het is wel verbazend hoeveel mensen zo genaamd van huis werken of thuis bedrijven hebben die geen backup lijn hebben. Je zult denken dat als internet voor jou onmisbaar is wegens zakelijke reden, dat je een alternatief op standby hebt mocht er iets fout gaan.