[Opgelost] Vertraagde verzending installatiepakketten

[Opgelost] Vertraagde verzending installatiepakketten
Reputatie 7
  • Oud-Moderator
  • 6076 reacties

[Update 8 juli 13:00] De vertraging in de leveringen is verholpen en de pakketten worden weer op schema uitgeleverd! Je ontvangt het pakket weer zoals gewoonlijk ongeveer een week voor de startdatum van jouw abonnement of het bezoek van de monteur.

Door de vertraagde leveringen hebben we rond de 1500 monteursbezoeken moeten herplannen. Dit, in combinatie met het hoge aantal nieuwe aanmeldingen van de 'Beter-stap-je-over weken', zorgt voor een flinke drukte bij onze monteursdienst. Hierdoor kan het zijn dat er niet direct een monteur beschikbaar is. Er wordt achter de schermen hard gewerkt om ook deze achterstand weg te werken en de verwachting is dat de afspraken eind juli weer volgens schema verlopen. Excuses voor de vertraging!

 


[Update 7 juni 15:00] Goed nieuws: we hebben het probleem met de leveringen opgelost! Onze excuses als je even moet of hebt moeten wachten op een pakket. We zijn blij dat jullie massaal overstappen en zien dat je bij T-Mobile Thuis beter af bent. Voor nieuwe klanten verloopt de oplevering zoals gebruikelijk zonder problemen. Mocht je ook nog willen overstappen, ga dan snel naar t-mobile.nl/thuis.


Door het grote succes van de Beter-stap-je-over weken is bij een aantal klanten het versturen van het installatiepakket of/en de afspraak met onze monteur vertraagd. We doen er alles aan om de installatiepakketten op tijd te verzenden en we zorgen dat je zo snel mogelijk online bent!

Je kan de status van de bestelling volgen via de statuspagina op [url=https://thuismy.t-mobile.nl/]My T-Mobile Thuis
. We houden je daarnaast via dit topic op de hoogte, excuses voor het ongemak. Wanneer er updates zijn, informeren we jullie direct via deze weg!

 

 

 

Veelgestelde vragen


Wat gebeurt er met het abonnement bij mijn huidige provider?

 

 

Het kan zijn dat wij de oude provider al hebben opgezegd, voordat jouw pakket is gearriveerd. We zijn graag zo open en eerlijk mogelijk en doen er alles aan om het pakket zo snel mogelijk bij jou te krijgen. Er zijn verschillende situaties mogelijk, hieronder vind je meer uitleg over jouw specifieke situatie:

  • Nieuwe klant met Overstapservice vanaf een andere aansluiting Een overstap van DSL naar Glasvezel en andersom of van COAX/kabel naar Glasvezel/DSL - We stellen je huidige provider op de hoogte zodra je aangesloten bent. Tot die tijd blijft je abonnement bij je huidige provider doorlopen, je hoeft dus geen actie te ondernemen en je blijft gewoon online!
  • Nieuwe klant met Overstapsservice vanaf dezelfde aansluiting Een overstap van DSL naar DSL of van Glasvezel naar Glasvezel - We stellen je huidige provider op de hoogte zodra je aangesloten bent vanaf de centrale (we neem de lijn op die datum over). Het kan zijn dat je op dit moment het installatiepakket nog niet hebt ontvangen waardoor je tijdelijk zonder verbinding komt te zitten. Weet dat we met man en macht werken om dit voor je op te lossen!
  • Nieuwe klant zonder Overstapservice Een overstap zonder overstapservice - We stellen je huidige provider niet op de hoogte. Neem contact op met je huidige provider om de opzegging indien mogelijk uit te stellen zodat je in de tussentijd online blijft.


Wanneer ontvang ik nu mijn pakket?

Op dit moment bekijken we per dag welke pakketten er uitgestuurd moeten worden. We doen er alles aan om het pakket zo snel mogelijk bij je te laten bezorgen. Zodra het pakket onderweg is vind je dit vanzelfsprekend terug op My T-Mobile Thuis.

Samenvattend: We verwachten de bestellingen van eind mei deze week weer in te lopen. Vanaf volgende week hopen we weer op tijd uit te kunnen leveren met uitzondering van klanten die een TV Box met opnamefunctie hebben besteld. We zijn op dit moment nog aan het inventariseren wat de mogelijkheden voor uitlevering hiervan zijn.

Zodra er meer duidelijk is melden we dit uiteraard hier. We werken onafgebroken door om dit zo snel mogelijk op te lossen!


Wanneer kan ik de monteur verwachten?


Ook hier zijn we zo open en eerlijk mogelijk en zijn er verschillende situaties mogelijk:

  • Installatie - de installatie afspraak kan een aantal dagen afwijken van de wensdatum maar we verwachten hier geen grote vertraging. Heb je het installatiepakket nog niet ontvangen op de dag van de monteursafspraak? Dan kan je een nieuwe afspraak maken!
  • Storing - hier kan mogelijk vertraging ontstaan afhankelijk van de beschikbaarheid van monteurs in jouw regio. Uiteraard doen we er écht alles aan om de problemen zo snel mogelijk voor je te verhelpen!
  • Wifi - vanwege de drukte kunnen we niet altijd op tijd een afspraak inplannen. Maar gelukkig zijn de meeste Wifi problemen zelf op te lossen aan de hand van de tips in ons Wifi topic! Mocht het niet lukken, dan kunnen we met een versterker de Wifi proberen te verbeteren. Je krijgt de Wifi-versterker in bruikleen van T-Mobile, voor de periode van je abonnementsduur.

This topic has been closed for comments

147 reacties

Reputatie 1
@Ecnirp ziet het kastje in de meterkast er zo uit?



Ik kom niet van een andere provider, ik ben net op mezelf gaan wonen dus vandaar dat ik geen vorige provider heb. Vorige bewoner zat volgens mij bij Ziggo.

Loopt er al een oranje kabel naar een kastje toe in je meterkast? Kun je een foto toevoegen van het Genexis kastje?
Reputatie 1
@Ecnirp

Misschien heb je hier nog wat aan.
http://www.fiber.nl/klantenservice/instructiefilmpjes/
Hier staan filmpjes van een aantal Genexis converters.

Misschien is je Genexis al een mediaconverter (Glas naar Ethernet). Dan heb je misschien die converter van T-Mobile niet nodig, maar dit weet ik niet precies.
Reputatie 3


Zo ziet het er (ongeveer) bij mij uit.
Aan de linkerkant twee UTP kabels (1x data en 1x TV) en aan de rechterkant en coax kabel.
Die oranje kabel is bij mij niet te zien.
Reputatie 1
@Ecnirp

Is er nergens in de meterkast een oranje kabel te zien?

Ik weet niet of je dan wel glasvezel hebt.
Reputatie 1
Het zou ook een stevige zwarte of groene kabel kunnen zijn. Meestal is de glasvezel hoofdkabel oranje dus vandaar dat ik dat aangaf, maar het zou dus ook een andere kleur kunnen hebben.

Als je die twee naast elkaar hebt gaat T-Mobile daar niet op werken, je kan de linker witte Genexis kast(dat is het glasvezel modem, geen MC) er afhalen door aan de bovenkant het lipje in te drukken op de grondplaat, dan de kast omhoog schuiven en naar voren er aftrekken, dan zie je aan de rechterkant eeen glasvezel aansluiting zitten, de witte huls die er omheen zit kun je als je de lip aan de zijkant indrukt naar beneden schuiven, daar de verloop op die in de verpakking zit met de gele kabel en daar de kabel weer op, die gaat naar de media converter, wel de huls weer omhoog schuiven.
Doe hier wel voorzichtig mee, en kijk niet in die kabelaansluiting.

De dopjes en afdekkapjes wel even verwijderen, ik heb het hier even laten zien op de rechterkant van de grondplaat, maar je moet de andere kant hebben, ziet er precies zo uit.

Huls zit hier nog naar beneden onder de kabel, aan de onderzijde kun je zowel links als rechts gelijktijdig de lipjes iets indrukken om hem te laten zakken, normaal gaat dit door het inschuiven van de genexis automatisch.
Reputatie 3
Dank voor je reactie en de duidelijke uitleg @Doornekamp33
Ik vrees dat het dan alsnog niet gaat werken, voor zover ik kan zien staat er geen signaal op het modem (2e lampje van boven knippert).
Zou de monteur van Guidion dat dan ook gelijk doen in de PoP??
Als de POP al is omgezet zal het huidige glasmodem wat er nu op die linkerkant zit het ook niet doen, dus heb je nu op de oude geen diensten meer kun je de T-Mobile MC aansluiten en kijken of het werkt.
Zal iemand van KPNnetwerk in ieder geval wel de boel omgeschakeld moeten hebben van de oude Concepts/Lijbrand/XMS aansluiting naar het nieuwe glas.
Dus werkt het niet zal je daar op moeten wachten.
Reputatie 1
Goedeavond,

23 mei heb ik T-Mobile thuis via glasvezel besteld, en op moment van schrijven zit ik nogsteeds zonder internet. Ik had een afspraak met Guidion staan voor 13 juni, maar moest deze helaas afzeggen vanwege het vertraagde installatiepakket (die overigens de monteur op een aantal uur na heeft gemist....). Er werd mij verteld de afspraak af te zeggen. Toen ik vertelde dat ik bang was dat ik dan weer achteraan de rij zou komen wat betreft wachten op een monteur werd mij verzekerd dat "nee hoor meneer, maakt u zich niet druk, u heeft snel iemand voor uw deur staan."

En zoals ik bang was staat de afspraak voor 11 juli (!) Aanstaande. In overleg met een medewerker besloten om toch alles zelf te installeren ondanks dat het om glasvezel gaat, maar helaas werkt het niet. Alles is correct aangesloten maar ik lijk geen signaal te krijgen. Aan de telefoon kon/wilde mij niet verder helpen.

Toen heb ik een 7 dagen onbeperkt 4g voucher gekregen ter compensatie, maar deze is inmiddels verlopen (en werkte maar half aangezien mijn ontvangst vrij matig is, maar dat terzijde). Al met zit ik nu helemaal zonder en baal ik dat alles zo lang duurt, en overweeg ik het hele zooitje maar op te zeggen.

Kan iemand mij hier verder mee helpen, of kan ik een nieuwe voucher krijgen? Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
Joris
Reputatie 1
@JorisJ88

Mag ik weten wat er allemaal in je pakket zat?
Welke router? Welke Mediaconverter? Is er al een glaszevel aansluiting in je Meterkast?
Eventueel met foto's voor de verduidelijking.

Ik kan je dan misschien iets beter helpen. Ik heb namelijk precies dezelfde situatie als jij gehad. Dus ik wil je graag snel helpen zodat je online kunt

Dank alvast

Groet,
Fabian
Reputatie 1
Hey, wat tof dat je wil meedenken! Ik ben inmiddels voorzien van een nieuwe 4G-voucher, maar dat neemt niet weg dat ik het liefst natuurlijk mijn eigen internet wil.

Ik heb op dit moment een Zyxel router (Zyxel VMG8825-T50) en een mediaconverter ( (CTS CVT-3002-PLUS-DR SERIES). Dipswitches 3 en 4 staan op ON, de rest op OFF. Mijn glasvezel komt binnen in de woonkamer. Ik heb nu even geen foto bij de hand, maar mijn aansluiting is identiek aan die van @Doornekamp33 een aantal posts hierboven. Twee kastjes zitten naast elkaar, links een blauwe, rechts een groene (respectievelijk incoming en outgoing als ik me niet vergis). Ik heb de linker/blauwe aansluiting eerst geprobeerd, daarna de groene, beiden leveren geen signaal op.

Groet,
Joris
Reputatie 1
@JorisJ88

Allereerst, zet alle switches van 1 t/m 6 op ON op de mediaconverter. Klein grijs plastic cover, kun je er vanaf halen.

Krijg je op de mediaconverter wel een signaal als je de glasvezel er op aansluit?

Ik begrijp dus dat er al wel een glasvezel aansluiting in je meterkast zit. In de woonkamer is er een ethernet verbinding denk ik, glasvezel wordt meestal in de meterkast aangelegd.

Laat maar weten of die on switch wat doet 🙂
@JorisJ88 , de YT plaat die ik ook heb is voorzien van 2 glasvezels, dus een dubbele aansluiting, werd gebruikt om op links digitaal door te geven en de rechter vezel om analoog/DVBC TV te leveren dat word omgezet in het rechter kasje en als het goed is zit daar een coax aansluiting op.
Reputatie 1
@JorisJ88

Allereerst, zet alle switches van 1 t/m 6 op ON op de mediaconverter. Klein grijs plastic cover, kun je er vanaf halen.

Krijg je op de mediaconverter wel een signaal als je de glasvezel er op aansluit?

Ik begrijp dus dat er al wel een glasvezel aansluiting in je meterkast zit. In de woonkamer is er een ethernet verbinding denk ik, glasvezel wordt meestal in de meterkast aangelegd.

Laat maar weten of die on switch wat doet :)


Hey Fabian,

Ik heb begrepen dat het ongebruikelijk is maar mijn glasvezelverbinding komt daadwerkelijk in de woonkamer binnen. In de meterkast zit op een oude telefoonaansluiting (DSL) verder namelijk helemaal niks.

Zie foto ter verduidelijking, dit is de aansluiting in mijn woonkamer:

De zwarte/oranje kabel die je in een vorige post noemt is de kabel links, deze is wit geschilderd door de vorige bewoner.

Ik heb vanochtend punten A en B (blauw en groen) geprobeerd met zowel dipswitches 3/4 als met 1 t/m 6 en in kreeg in geen geval verbinding. Ook op de mediaconverter blijft het lampje die laat zien dat je signaal hebt uit.

@Doornekamp33 Ik heb een losse coax aansluiting rechts van mijn glasvezel (valt net buiten de foto), de aansluiting in mijn woonkamer heeft verder alleen glas.

Je mist wel het beschermkapje op de linker positie, als de glasvezel daardoor maar niet stuk is gegaan, is een heel gevoelig kabeltje.

En welke kasten zaten er op die twee posities dan, A was voor internet en Itv, B was voor coax/ DVBC en je kon daar verschillende modems voor hebben, of twee losse, of een genexis uit 1 stuk.
Nu dat word uitgefaseerd vervalt B en kan in nood B nog in gebruik worden gesteld als A stuk gaat.
Reputatie 1
Het beschermkapje links heb ik er zelf (voorzichtig) af gehaald, anders past de kabel niet.

Op posities A en B zaten geen kastjes, op beide plekken zat gewoon een ' leeg' plastic afdek plaatje.
Dat kapje kun je naar beneden schuiven als je de lipjes indrukt aan de linker en rechterkant onderaan.

En je hebt dus nog geen glasvezel gehad, dacht dat je een overstapper was, maar dan heb je kans dat als je geen verbinding krijgt dat de patch nog gemaakt moet worden, als dat nog niet gebeurt is omdat de Guidion monteur nog niet is geweest, zijn monteurs die dit namelijk beide doen, kan het nog wel eens mis gaan of KPNNetwerk moet nog een kabeltje lassen.
Reputatie 1
Ik ben inderdaad net verhuist en volgens mij heeft de vorige bewoner geen gebruik gemaakt van glasvezel, dus alles is 'vers'. Voor zover ik weet wordt een aantal dagen voordat Guidion langskomt het patchen gedaan, aangezien ik één dag vantevoren heb afgebeld zal de patch waarschijnlijk al wel gemaakt zijn. Of er nog iets anders mis is met de kabel of iets gelast moet worden kan ik niet zien.
Reputatie 7
@JorisJ88

Er komt gewoon geen licht bij je binnen. De monteur van Guidion zal dit voor je moeten regelen.
Indien je in ODF gebied zit kan hij direct een monteur aan sturen die de zelfde dag komt. (max 750Mbit) middels een spoedticket.
indien je op het wba netwerk zit (max 500Mbit) dan zal er een regulier ticket worden aangemaakt dan hoort het binnen 5 werkdagen opgelost te zijn. (mits geen kabel breuk)
Reputatie 1
Daar ben ik inderdaad ook bang voor, en volgens mij kan ik er zelf helemaal niks mee. Voor zover ik weet zit ik in het WBA netwerk, volgens mij kunnen we al zeggen dat er een ticket aangemaakt moet worden?
Reputatie 3
Vandaag zou ik, na 3 weken geen internet en tv dan eindelijk aangesloten worden bij T-Mobile Thuis.
De vorige keer was het misgelopen vanwege het te laat arriveren van het installatiepakket en vervolgens een late afzegging via sms van Guidion.
Wat schetst vandaag mijn verbazing: een sms van Guidion dat de monteur onverwachts is uitgevallen en dat er contact met mij zal worden opgenomen voor een nieuwe afspraak.
Ik vind dit onacceptabel! Voor de tweede keer afgescheept worden met een smsje en maar weer afwachten tot er contact met mij opgenomen wordt voor een afspraak, waarbij Guidion er vanuit zal gaan dat ik op die dag ook maar gewoon vrij kan nemen zodat zij kunnen aansluiten.
Waarom in zee blijven gaan met deze prutsers T-Mobile?? Waarom niet een eigen monteur sturen die de gemaakte afspraak wel nakomt? Dit is voor mij de tweede keer en ik ben zo te lezen echt niet de enige waarbij Guidion de afspraken niet nakomt!
Reputatie 1
Daar ben ik inderdaad ook bang voor, en volgens mij kan ik er zelf helemaal niks mee. Voor zover ik weet zit ik in het WBA netwerk, volgens mij kunnen we al zeggen dat er een ticket aangemaakt moet worden?

Update van mijn kant: afgelopen donderdag is na 1.5 maand wachten dan eindelijk een monteur van Guidion langs geweest. Na wat knutselen en meten kwam hij tot de conclusie dat ik geen internet heb, omdat er geen signaal/geen licht op de lijn staat.

Dat wist ik 1.5 maand geleden ook al, en dat heb ik destijds ook meermaals aangegeven.

Maar goed, hij heeft donderdag (de 11e) een ticket doorgezet naar KPN/Reggefiber met een verzoek tot reparatie. Dit zou 1 tot 5 werkdagen moeten duren, maar ik heb nog niks vernomen van welke partij dan ook. Een werkbon van zijn bezoek heb ik niet; normaliter hoor je te tekenen voor ontvangst, waarna je een mail krijgt met een PDF van de werkbon als bijlage. Echter had ik deze mail al binnen voordat ik nog maar uberhaupt had getekend, en was de mail leeg (geen bijlage) dus heb ik ook geen nummer/code om na te bellen.

Al met al wil het met mijn aansluiting die ik 23 mei heb aangevraagd gewoon niet opschieten. Ik merk aan sommige dingen dat T-Mobile zijn best doet om dingen voor me op te lossen (ik internet nu al weken achter elkaar op 4g vouchers), maar laat op sommige vlakken echt hele grote dingen liggen.