Beantwoord

opleverdatum glasvezel

  • 10 January 2020
  • 13 reacties
  • 546 Bekeken

Ik ben eind nov verhuisd naar Segbroek. Natuurlijk meteen een glasvezel abo afgesloten. Zou zeker voor de kerst worden opgeleverd. Dat verwachtte ik eigenlijk al niet. 
Een week of twee geleden heeft de schouwing plaatsgevonden. Bleek makkelijker te worden dan ik had verwacht!
Maar sindsdien niets meer gehoord. Hoe kom ik erachter wanneer de aansluiting bij mij wordt gerealiseerd? Ik ben nu anderhalve maand met n mobiel hotspot aan het klooien. Maar echt internet zou nou toch wel ns fijn zijn. Of tenminste duidelijkheid hoe lang het nog duurt. Kan ik wat duidelijkheid krijgen? 

icon

Beste antwoord door Waqqas 10 January 2020, 22:35

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @jpa1969 

wat leuk dat je klant bent geworden, van harte welkom! Ik geef je graag meer informatie:

Een aanvraag voor een bestaande aansluiting duurt normaal gesproken ongeveer 4 tot 6 weken. Omdat in Den Haag de aansluitingen nog aangelegd moeten worden kan dit langer duren. 

 

Het plaatsen van de glasvezelpunten gaat in veel gevallen per wijk of straat. Soms is het wachten op vergunningen van de gemeente, toestemming van een VvE of verhuurder of van een andere derde partij. Ik heb hierdoor geen concrete datum voor je maar wees gerust, je wordt zeker niet vergeten! 

 

Zodra we aan de slag kunnen neemt onze aannemer (Volker Wessels) telefonisch contact met je op om een afspraak te maken. Je kan Volker Wessels ook rechtstreeks bereiken via 088 1860 444, als er al een planning bekend is voor jouw wijk dan nemen ze deze graag met je door!

 

 

 

 

Inmiddels is het maart. De glasvezelkabel is mn appartement ingetrokken en het kastje hangt aan de muur. Maar nog steeds geen internet. De klantenservice geeft geen concreet antwoord. Bij n shop ook niets concreets. 
 

nou ja, daar boden ze me een 2-jarig abonnement op n 4g hotspot aan. Als ik het binnen de maand zou retourneren, zou het gratis zijn. Maar ik heb geen idee hoe lang dit feest nog gaat duren. En ik heb geen zin in een 2-jarig abonnement op n hotspot die ik niet nodig zou moeten hebben! 

het irritantste vind ik nog het totale gebrek aan duidelijkheid. Niemand kan e wat concreets vertellen over een planning. “Bel Guidion” is het antwoord. Maar ik neem niets af bij Guidion. Ik ben klant van t-mobile. 

ik begin te overwegen om er maar helemaal van af te zien met t-mobile. Dan maar langzamer internet voor een jaar ofzo. Ben ik ook geen klant meer van t-mobile...

Oh ja: de VVE is dus akkoord. Daar ligt het niet aan.

de vergunningen? Mag hopen van niet. Want dan heeft t-mobile me eind oktober iets verkocht wat ze niet kunnen leveren. Met de belofte dat het zeker voor kerst moest werken… ik had kennelijk naar het jaartal moeten vragen...

Reputatie 7

Hi @jpa1969, in het grootste gedeelte van Segbroek hebben we de werkzaamheden in december afgerond. Op een aantal plekken zijn we inderdaad nog niet klaar maar geen zorgen, we zijn daar volop bezig! Op onze website vind je een kaart met de voortgang (laatste update was begin dit jaar). Je hoort zo snel mogelijk van ons!

Ik hoorde inderdaad snel iets. De volgende avond  werd ik gebeld voor n installatie-afspraak. Na wat doorvragen door mij, bleek men in de veronderstelling te zijn dat de hele kabel nog mijn huis in moest worden getrokken. Maar dat is een maand geleden al gedaan. Hij moet alleen nog getest worden. Maar goed, vandaag (zaterdag) komen ze langs.

gisterochtend had ik opeens een mail dat ik een installatie afspraak kon maken. Kon t via het web inplannen bij Guidion. Omdat ik niet meer weet wat “installatie” inhoudt (ik had er immers al een staan voor zaterdag), maar even gebeld. Een vriendelijke mevrouw wist me te vertellen dat dit echt ging om het ophangen van de modem en dat ik daarna zowaar echt internet zou hebben. (Ze dacht ook dat zaterdag de kabel de woning in werd getrokken enzo). Maar Ik werd bijna blij…

Echter zei ze ook aan dat de vroegst mogelijke datum 10 april was. Dat duurt NOG een maand. Ik vroeg waarom dat zolang moest duren. Wist ze ook niet, dat kwam van t-mobile. Ik werd doorgeschakeld met de klantenservice van t-mobile. Na een half uur in de wacht, weer n vriendelijke dame, wist ook niet waar die datum van 10 april vandaan kwam. Die kwam van Volker Wessels… dus ik Volker Wessels bellen. Weer n halfuur  in de wacht. Weer n vriendelijk iemand. Die het ook niet wist. Die datum zou van Guidion komen!

Het cirkeltje was rond!

ik had er helemaal genoeg van, en belde weer met Guidion. Kreeg dezelfde dame aan de lijn, dus dat scheelde. Ze leefde prima mee, en heeft nu voor 17 maart iets door het systeem geduwd. Daar ben ik al heel blij mee. Ze gaf ook aan dat mn aansluiting door zowel Volker Wessels als Guidion getest moest worden (twee verschillende afspraken dus, waar ik vrij voor moet nemen). Nu ik erover nadenk: misschien was dat ook wel iemand anders die dat zei. 
 

Gisteravond kwam ik thuis. Er was iemand kabels aan het trekken. Er lag weer een stuk kabel voor mijn appartement. Ik heb hem maar even aangesproken en aangegeven dat de glasvezel kabel inmiddels als mijn appartement in was getrokken, gelast en de hele rataplan. Want dat was steeds weer nieuws. Hij riep dat hij daadwerkelijk iets anders aan het doen was, dus ik liet het maar zo.

 

vanochtend was de monteur  hie. Hij dacht ook dat de kabel het pand nog in moest. Maar dat is dus niet zo. Het kreng moet alleen getest worden!

 

De mensen die ik spreek zijn allemaal heel vriendelijk. Het probleem zit in de keten en communicatie tussen de drie verschillende partijen. Erg vermoeiend.

 

Niks veranderd dus, heb bijna het zelfde verhaal gehad maar toen nog bij dat bedrijf met een rood bord en witte letters..

Hoewel ik stiekem van voornemens ben om weer een poging te wagen over te stappen naar glasvezel maar dan nu van t-mobile zet dit me toch wel weer behoorlijk aan het denken. En dat ik voor de rest prima te spreken ben en al jaren mobiele klant ben. 
 

 

Ik blijf mijn ervaringen gewoon opschrijven.

Na een uur of vier werd er vanochtend eindelijk getest. Bleek niet te werken! Kabelbreuk. Vezel moest opnieuw getrokken worden. 

De monteur kon er natuurlijk ook niets aan doen. Heb wel gevraagd om spoed.

En spoed heb ik gekregen! Ik was helemaal verbaasd! Maar een half uur later was er iemand anders bezig met het openleggen van de stoep om een nieuwe vezel te trekken. Ik wist niet dat dit ging gebeuren, maar ik was al lang blij. Nadat de nieuwe vezel lag, gevraagd of er nog iemand kwam om m te lassen. En te testen, want daar ging het vandaag allemaal om.

paar uur later was er inderdaad weer iemand anders. Die heeft de nieuwe las gemaakt en de zaak getest. En het werkt!

Nu alleen nog de installatie!

Mijn verwachtingen over dit proces heb ik wat bijgesteld, anders wordt ik zo triest. Heb duidelijk het idee dat het vandaag nog goed is gekomen door de inzet van de individuele monteurs. Nou ja, en omdat ik naar hun redelijk en vriendelijk ben gebleven. 
T-mobile moet dit proces echt beter onder controle krijgen. Er zit geen sturing op de gehele keten. Wijzen naar onderaannemers is te makkelijk. T-mobile heeft mij een dienst verkocht, niet Guidion of Volker Wessels, of welke onderaannemer dan ook. En het proces door de gehele keten is echt een puinhoop. 
De monteurs hebben me vandaag blij gemaakt. Het probleem ligt bij T-mobile. Daar moeten ze zorgen dat iedereen een systeem gebruikt waarin de voortgang wordt vastgelegd. Het gaat er uiteindelijk niet om dat iedere schakel zijn KPI’s haalt. Het gaat erom dat de hele keten functioneert.

 

@Balletje-Balletje : mijn vermoeden is inderdaad afkomstig is uit de chaos die Vodafone heet. Hopelijk gaat T-mobile nu orde op zaken stellen. 
ziggo is immers ook een bende. En KPN schijnt het proces op zich goed op orde te hebben, maar is verder zo KPN.

als je nu gewoon internet hebt, zou ik de gok wagen. En vooral niet te vroeg je abo opzeggen bij je oude leverancier. Bij mij is de ellende dat ik nu helemaal geen internet heb, naast een mobiel hotpot.

Ik heb vanmiddag wel weer wat vertrouwen gekregen dat het goed gaat komen. Ondanks T-mobile weliswaar, maar er werken wel goede mensen is mij gebleken. Heb er al heel wat langsgehad en telefonisch gesproken!

Reputatie 7

Hey @jpa1969,

Zonde dat je overstap tot nu toe niet geheel vlekkeloos is verlopen. :disappointed:  Stap voor stap komen we er wel! :relaxed:  Segbroek is een wijk waarin we samen met onze partners de voorgaande maanden een nieuwe glasvezel aansluiting hebben aangelegd. Bij de aanleg van een gloednieuw glasvezelverbinding zijn er vaak meerdere partijen betrokken, waardoor er in enkele gevallen ruis kan ontstaan in de communicatie. Je zou hier als klant nooit de dupe van moeten worden. Ik wil je in ieder geval bedanken voor de feedback en het geduld in deze. Zodra Guidion bij je langs is geweest, kun je eindelijk van je T-Mobile Thuis pakket genieten. :smiley:

Wat komisch!

ik heb onlangs nog een paar entries geschreven hier. En daar is zelfs op geantwoord door T-mobile gisteren. (Iets in de trant van: in Segbroek zijn er inderdaad veel schakels in het oplevertraject, maar daar zou ik geen last van behoren te hebben. Sorry dat dat wel zo is). Maar nadat ik dat antwoord snel had gelezen en ik het ‘s avonds nog eens goed wilde lezen, was alles na mijn initiele post verdwenen! De grap is dat ik nog steeds een Top Poster ben met 5 reacties (dit wordt de 6e) en dat is alleen in dit draadje.

En tegen dit soort dingen kan ik niet zo goed.

Dus nogmaals de korte versie. Ik heb nog steeds geen internet momenteel. Maar door de inzet van individuele mensen zou dat over een week moeten gebeuren! De gehele keten is echter een puinhoop, van allerlei onderaannemers die langs elkaar heen werken, niet op de hoogte zijn van de actuele status enzo. Zo belde ik vorige week met Guidion. Die wisten me te vertellen dat de eerst mogelijke opleverdatum 10 april was. Op de vraag waarom dat nog een maand moest duren, hoorde ik dat die datum van T-mob kwam. De klantenservice van T-mob wist t ook niet en riep dat Volker Wessels die datum had bepaald. En Volker Wessels riep vervolgens dat de datum was bepaald door….Guidion! 
ergens hilarisch natuurlijk, maar zo goelde het niet na een paar keer een half uur in de wacht te hebben gezeten om iemand aan de lijn te krijgen. Maar Guidion heeft uiteindelijk wel de datum naar voren gehaald, dus ik ben blij met Guidion. 
 

afgelopen zaterdag is er van alles gebeurd. De monteur die om 8u langskwam dacht dat hij kastje moet komen ophangen (ik had nog maar 5 keer verteld dat dat al een maand hing). Er hoefde alleen nog getest te worden. 4 uur later bleek er bij het testen een kabelbreuk te zijn. Dat is toen met spoed gefixed. De laatste monteur (ook weer vriendelijk en competent) ging om een uur of 16 weg. Maar er lijkt nu dus eindelijk licht aan het einde van de tunnel die nu 4 maanden duurt. 
 

En ik hoef geen positief antwoord over hoe het allemaal goed gaat komen. Dat heb ik al gehad. De enige reactie die ik hier nu op prijs stel is over het verdwijnen van mijn vier entries in dit draadje....

Reputatie 7

Hi @jpa1969, mooi dat het uiteindelijk allemaal goed is gekomen! Wat je reacties betreft, ik tel er in totaal 7 van jou in dit (inclusief de starter en deze laatste). Ik zie geen berichten die door ons verwijderd zijn, in principe doen we dat ook niet tenzij het echt spam etc is. Welke reacties van jezelf mis je dan nog? Het kan eventueel zijn dat we een reactie verplaatst hebben of een eigen topic hebben gegeven wanneer het een totaal ander onderwerp is maar ook dat gebeurt niet zo vaak bij een al wat langer lopend topic zoals dit. Onder je profiel zie ik ook 6 reacties + 1 topic dus volgens mij ben je compleet! :wink:

Excuses. Ik zat er naast. Op mn iPad zijn alleen de eerste twee berichten zichtbaar. Maar op mn iPhone staat alles. Geen idee hoe het komt, maar ik was dus te snel met reageren. 
 

inmiddels werkt internet. Zeker in deze tijd best wel belangrijk. Het duurde even, maar dan heb je ook wat. 

Reputatie 7
Badge +16

Geeft natuurlijk absoluut niet, blij te horen dat er niets verwijderd is! Het is in deze tijd zeker belangrijk om online te blijven, op zijn zachtst gezegd. Gaat het goed? Ik wens je namens het hele Webcare team een goede gezondheid toe. Als we je ergens bij kunnen helpen op de Community, geef een seintje. We zitten altijd voor je klaar! 

Reageer