Beantwoord

Oplevering DSL problemen in de straatkast

  • 7 November 2019
  • 4 reacties
  • 372 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Zojuist is de monteur vertrokken die was ingeschakeld om de DSL lijn die 1 november opgeleverd zou worden in orde te maken. Prompt ontvang ik van T-mobile een juichende e-mail waarin staat dat alles nu functioneert met als bijlage de eerste rekening.

De monteur is echter onverrichter zake terug gekeerd omdat deze niet de bevoegdheid heeft om in de straatkast aan de aansluiting te werken. De storing is daarom nu doorgezet naar de KPN. Mijn opmerking van destijds, over het feit dat het probleem niet in de binneninstallatie gezocht moet worden, is volledig genegeerd. Door te luisteren en logisch te redeneren had T-mobile ook direct de KPN kunnen inschakelen om in de straatkast het juiste aderpaar te laten verbinden.

Nu heb ik na een week nog steeds geen internet en zal ik later voor de tweede keer een vrije dag moeten opnemen. Hierdoor maak ik dus kosten!
Het lijkt mij gepast dat T-mobile op zijn minst de eerste maand abonnement en de activatie kosten niet in rekening brengt.

 

icon

Beste antwoord door Brian 15 November 2019, 14:43

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7

Hallo @AGV 

 

De netbeheerder eist dat de klant locatie word uitgesloten. hierdoor moet er eerst een monteur komen om dat uit te sluiten. je modem kan bijvoorbeeld ook defect zijn. Het zou juist veel makkelijker zijn als de monteurs direct toegang krijgen tot de verdelers om zo het probleem de eerste keer te kunnen oplossen. De procedures zijn om altijd vanaf de klant naar het internet te werken.

Het is een keuze om domweg de procedures af te draaien of mee te denken. Ik heb de situatie uitgelegd in mijn gesprek met de helpdesk en nogmaals in het formulier van Guidion. Toen ik hetzelfde verhaal vertelde aan de monteur die mij bezocht wist hij direct waar het probleem zat.

Als KPN dwars ligt door niet toe te staan dat derde partijen toegang hebben tot hun apparatuur dan moet T-Mobile misschien  een beetje bluffen. Of eisen stellen; want zij zijn tenslotte klant bij KPN.

Reputatie 7

T-Mobile zal wel willen, maar er komt meer bij kijken dan een sleutel en een schroevendraaier

 

Reputatie 7

Hi @AGV, helemaal met je eens, in dit soort gevallen zou het handiger zijn als we direct de netbeheerder aan kunnen sturen. In praktijk ligt de oorzaak in 90% van de gevallen echter aan de klant kant en niet aan de netwerk kant waardoor de netbeheerder de eis stelt dat we eerst de klant kant uitsluiten. Je werkt van meest logische oorzaak naar misnt logische oorzaak. Dit werkt 2 kanten op, als we zouden beginnen bij de netbeheerder en dit blijkt niét de oorzaak dan zijn we veel meer tijd kwijt dan andersom. 

 

Is het inmiddels allemaal gelukt? Als ik nog iets voor je kan betekenen dan hoor ik het graag!

Reageer