Beantwoord

Oplevering duurt 4 weken

  • 14 October 2019
  • 8 reacties
  • 429 Bekeken

Vandaag belde ik met de klantenserivce van T-mobile thuis. Ik ben echt bizar slecht te woord gestaan door een Klantenservice medewerker.

Ik ben van Tele2 overgestapt naar T-Mobile omdat ik het verkeerde internet had besteld.

Ik had gewoon internet i.p.v. glasvezel. Gelukkig kon ik vanuit Tele2 kostenloos overstappen naar T-Mobile. Hier had ik in het begin ook wat gedoe mee omdat de eerste keer aanmelden blijkbaar niet was gelukt. 

Vanuit Tele2 gaven ze aan mijn internet met spoed aangevraagd te hebben zodat ik niet te lang zonder internet zou zitten.

Ik kreeg een mail vanuit T-Mobile dat de aansluitdatum op 4 november zou zijn. Dat is niet echt spoed dacht ik zo. Dus ik belde vandaag met T-Mobile om te vragen wat er gebeurd was met de “spoed-aanvraag”. De medewerker gaf aan dat dit kon i.v.m. de aanlevering van glasvezel vanuit een ander bedrijf (weet even niet meer wat de naam was).

Hier baalde ik ernorm van want nu zit ik 4 weken zonder internet. Maar gelukkig kon de medewerker mij een tijdelijke oplossing bieden door me 7 Unlimited aan te bieden. Nadat ik een Simkaart bij een T-mobile shop had gehaald probeerde ik de code uit. Dit werkte niet. Dus ik weer bellen!

Deze meneer vertelde mij simpelweg dat ik “geen recht had op de 7 dagen Unlimited”.  Waarop ik om een uitleg vroeg. want ik snapte niet waarom ik wel de codes van de ene collega had gekregen. Maar nu niet. Waarop hij zei: “dat staat hier”.  Waarop ik nogmaals om een duidelijke uitleg vroeg. Hier zei hij weer op “ja dat staat hier gewoon”. Hij heeft me een paar keer abrubt in de wacht gezet “ja wacht even.” en BAM ik stond in de wacht. Na een paar minuten kwam hij weer teurg en vertelde weer dat hij me moest teleurstellen en dat ik simpelweg geen recht had.

Ik was het zat en vroeg om een andere collega die mij beter zou kunnen helpen.Dus hij zet me weer in de wacht. En na een paar minuten krijg ik hem wéér aan de lijn. En jazeker, weer dezelfde boodschap: ik heb geen recht. 

Uiteindelijk na pijn en moeite “mocht” ik iemand anders spreken die volgens hem 5 jaar ervaring heeft. Die kon me iets beter uitleggen waarom ik geen recht heb op de 7 dagen unlimited. Maar kwam net als zijn collega niet met een oplossing zodat ik geen 4 weken zonder internet zit. Hier baalde ik van en vroeg om een oplossing. Waarop hij zei dat dit “gewoon” in de algemene voorwaarden staat. En vroeg nog of ik die algemene voorwaarden wel gelezen had.

Na 40 minuten heb ik hopeloos en boos opgehangen. Want blijkbaar willen ze niet met me meedenken om een oplossing te bedenken. En al helemaal niet op een klantvriendleijke toon. 

Ik wil gewoon gebruik maken van de 7 dagen unlimited totdat mijn Glasvezel is aangesloten. 

Echt, zo moeilijk is mijn vraag niet. Deze service was echt bizar.

 

  • Chantal

 

 

icon

Beste antwoord door Brian 16 October 2019, 16:32

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7

Hi@Chantallllll, oei dat is geen lekkere start, ik geef je graag meer duidelijkheid! Ik zie dat er wel een aanvraag met spoed is gedaan, je hebt recht op 2 weken bedenktijd en deze is overgeslagen zodat we direct kunnen beginnen om je aan te sluiten. Hiervoor moet een monteur je aansluiten in de centrale en daarna komt er een monteur van ons bij jou langs om de modem aan te sluiten. Gemiddeld kost dit ongeveer 4 weken. Je ontvangt in de loop van volgende week bericht over de exacte aansluitdatum!  

Wat de vouchercode betreft zie ik dat mijn collega je twee codes heeft gestuurd, werken deze allebei niet? Als de simkaart actief is dan zou je deze codes zeker moeten kunnen gebruiken. Mocht het niet lukken stuur mij dan even een privébericht met je volledige adres, je geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer, dan kijk ik graag met je mee!

Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie reacties.Fijn om te weten dat er toch nog mensen bij T-mobile zijn die het beste voor hebben met de klant!

 

Ik geloof dat één code nu toch wel werkt. Ik hoop dat volgende week de andere code ook nog werkt.

Anders neem ik graag met jou contact op @Brian

 

De afspraak met de monteur is gemaakt! Hij komt over 2 weken. Ik heb alleen nog geen correspondentie gehad over het ontvangen van de modem? Wordt die nog toegestuurd aankomende week?

 

Ik hoor het graag!

Reputatie 7

Ik begrijp best hoe het er uit ziet, maar tussen de aanvraag en de afspraak met guidion zit wel wat meer dan alleen maar wachten op de monteur van guidion :)

De eerste 2 weken word er niets met de aanvraag gedaan. dat is de wettelijke bedenktijd. daarna word de lijn aangevraagd en het pakket verzonden. de monteur van de netbeheerder word aangestuurd voor het maken van de aansluiting. en guidion word aangestuurd in het geval van glasvezel. het liefste word je natuurlijk de volgende dag al aangesloten. maar dat is niet te doen…..

Reputatie 7
Badge +4

Goedemiddag@Glassertje,

 

Dat kan ik helaas niet (meer). Alleen webcare kan deze codes regelen. Ik zal webcare vragen of ze een code voor@Chantallllll aanmaken, zodat ze even vooruit kan.

Reputatie 7
Badge +1

Het is natuurlijk wel fijn voor de topic starter dat er een soort van beperkte tussen oplossing is, maar het is toch van de zotte dat het tot wel 4 weken kan duren voor er een monteur komt,  m.i. is het grootste probleem dat providers bedrijven als Guidion een monopolie hebben verschaft en dit bedrijf hier misbruik van maakt.

Het is natuurlijk wel fijn voor de topic starter dat er een soort van beperkte tussen oplossing is, maar het is toch van de zotte dat het tot wel 4 weken kan duren voor er een monteur komt,  m.i. is het grootste probleem dat providers bedrijven als Guidion een monopolie hebben verschaft en dit bedrijf hier misbruik van maakt.

 

Helemaal mee eens. Het is 2019 en het duurt alsnog 4 weken om alleen een simpele aansluiting te maken. 

Maar mijn grootste frustratie was (naast het kastje-muur verhaal) dat ik ook nog eens vet brutaal behandeld werd aan de telefoon.

En daar is dus geen oplossing voor. 

 

Reputatie 7

Hoi @Chantallllll

 

Niet alleen behandelen we je vraag, maar ook hoe het je vergaan is: jouw ervaring met onze klantenservice. Eerst leg ik je uit waarom je een “Nee” te horen kreeg. Daarna wat we hieraan doen.

 

Een oplevering duurt ongeveer 4 weken. Dat is niet alleen wachten op de monteur, zoals Hidden.nld hierboven uitlegt. Aangezien dit het reguliere proces is, geven we geen vouchers aan nieuwe klanten voor die eerste vier weken tot de oplevering. Dit doen we alleen als er vertraging is bij een oplevering of als er een rare storing is. Brian heeft bij wijze van uitzondering dit alsnog aangeboden. Dat vind ik sjiek van hem!

 

Mijn collega had dit aan de telefoon ook zo kunnen uitleggen. Ik weet niet precies wat er is misgegaan, maar hier kunnen we alleen maar van leren. Uitleg kweekt begrip. Daarom ben ik altijd blij als een klant dit bij ons aangeeft. Dit feedback proces is iets wat we intern doen. Als klant zit je hier niet op te wachten en het is ook niet netjes naar de collega toe. Weet dus dat we kwaliteit hoog in het vaandel hebben en hier hard aan werken.Bedankt dus voor jouw feedback!

 

Reputatie 6

@Chantallllll Welkom op het forum.

 

Ik vind het heel vervelend voor je dat het op deze manier al begint. Misschien kan @TAVL iets voor je betekenen? En anders kan hij het je wat beter uitleggen, zodat het wel duidelijk is.

 

Hopelijk kun je snel van je nieuwe verbinding gebruikmaken.

Reageer