Beantwoord

Opstartproblemen naar T-Mobile Glasvezel

  • 9 November 2020
  • 10 reacties
  • 246 Bekeken

Ik zit inmiddels ook voor de 4e dag zonder internet /TV. In tijden dat we met meerdere personen moeten thuiswerken.

 

Ik was helaas zo onverstandig om naar Tmobile over te stappen. Tot vorige week heb ik jaren probleemloos kunnen genieten van KPN glasvezel, totdat de Tmobile de lijn overnam.

Blijkbaar heeft het oplossen van het probleem geen enkele urgentie. De helpdesk kan niet zeggen wanneer ik teruggebeld wordt, laat staan vertellen wanneer we weer zullen worden aangesloten.

KPN kan niet garanderen dat ik weer snel aangesloten wordt als ik de overstap annuleer anders had ik dat inmiddels al gedaan.

Mensen: denk goed na voordat je een overstap maakt naar Tmobile en Tmobile: AUB fix onze glasvezelaansluiting; Het interesseert me niet wiens schuld het is, als het maar gefixt wordt!

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 9 November 2020, 12:06

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @weirdo1 

Wanneer werd alles geïnstalleerd en het probleem is nu dat er geen signaal binnenkomt?

Het weekend is nu voorbij dus hopelijk zullen ze je snel bellen.

sorry hoor, als jullie problemen op vrijdag niet op kunnen lossen, moeten jullie alleen installaties op maandag plannen...

Reputatie 7
Badge +4

Goedemorgen @weirdo1,

Welkom op deze community. Jullie is in deze medegebruikers, die je proberen te helpen op deze klantcommunity. Het is geen beste start en zeker niet als dit net voor het weekend gebeurd. Het belangrijkste, zolang het maar zo snel mogelijk gefixt wordt. 

Bij een overstap naar T-Mobile zijn meerdere partijen betrokken, waaronder NetwerkNL (KPN), Guidion, logistiek en T-Mobile. Daar kan wat mis gaan. Afhankelijk waar het mis gaat moet 1 van die partijen aangestuurd worden. En natuurlijk zo snel mogelijk. Ik vermoed dat je op WBA of DSL zit (max 100Mbps beschikbaar)? Dan kan er een afhankelijkheid zijn met NetwerkNL en daar zit doorgaans een doorlooptijd op van 5 werkdagen. Te meer omdat veel T-Mobile monteurs dit niet zelf kunnen/mogen oplossen, maar dit dus moeten laten verlopen via NetwerkNL.

Webcare kan hierbij zeker ondersteunen. Zij lezen mee op deze community en reageren vanzelf in dit topic. Zij kunnen ook bij jouw klantgegevens en de status beoordelen. Ondertussen helpen we jou graag zo goed mogelijk op weg op de community en met de door jou ervaren problemen.

ik ga van GLAS naar GLAS. De glasvezel werkte totdat Tmobile er mee aan de slag ging, dus fysiek kan de vezel niet opeens kapot zijn.

Het interesseert me niet waarom dingen fout gaan en wie daarvoor verantwoordelijk is, ik concludeer alleen dat er geen vangnet is als dingen fout gaan en vervolgens gaat Tmobile wijzen naar partijen die ze zelf hebben ingehuurd. Ik kan geen invloed uitoefenen op de SLA's die Tmobile met haar partners afsluit. Ik ervaar het echter als zeer, zeer klantonvriendelijk.

 

Als ik wist dat ik bij storingen tot 5 werkdagen zou moeten wachten zou ik NOOIT, maar dan ook NOOIT zijn overgestapt. Volgens Tmobile zou de overstap gebeuren zonder signaalverlies….

Reputatie 7
Badge +4

Het is niet zozeer kapot, maar er moet wel wat aangepast worden. Als T-Mobile aangeeft dat het bij KPN ligt, dan is hier waarschijnlijk iets mis gegaan bij het omzetten van de provider in de POP. Ik probeer  hiermee enkel aan te geven waar het issue zich waarschijnlijk bevindt en hoe ze ermee bezig zijn. Niet zozeer als excuus. Maar laten we op webcare wachten. Zij kunnen je ongetwijfeld een statusupdate geven. :)

@weirdo1 hoop voor je dat men het zsm oplost, wij wachten al vanaf 16-10 en hebben hetzelfde probleem. Al twee keer monteurs van Guidion langsgeweest die niks kunnen, KPN moet de lijn inpluggen/overzetten maar weten van niks. Klantenservice van T-mobile komt niet met een oplossing. Een en al drama zoals je al zegt. 

weet iemand misschien waarom de glasvezel/utp adapter überhaupt vervangen moet worden? Guidion heeft mijn Genexis doos open gemaakt en er loopt nu een verlengkabeltje naar  de “mediaconverter” van Tmobile: ziet er heel klungelig/amateuristisch uit.

 

Ik had verwacht dat het glasgedeelte (KPN) gewoon in stand zou kunnen worden gehouden?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @weirdo1, welkom op de Community!

We gaan ervoor zorgen dat deze opstartproblemen opgelost worden. Jij zit op ons ODF-netwerk, dat houdt in dat de technologie weliswaar hetzelfde blijft (Glasvezel), maar dat het op onze apparatuur draait, als er dan in de wijkcentrale iets verkeerd loopt of nog niet werkt, moet dat opgelost worden. Ik ga je verder niet vervelen met allerlei technische uitleg want daar zit je niet op te wachten. Jij wilt weten wanneer het opgelost wordt: ik zie dat NetwerkNL/ReggeFiber je vanmorgen een uiterlijke plantijd doorgegeven heeft (vanmiddag om 17:00 uur), klopt dat? Het zal nu niet lang meer duren voordat het eindelijk verholpen wordt, zo ben je straks wel online. 

Excuses voor het ongemak en het feit dat er gewezen is naar onze partners. Wij zijn verantwoordelijk voor het afleveren van een werkend signaal en een aansluiting bij onze klanten, daar heb je helemaal gelijk in. Laat je ons alsjeblieft straks nog weten wanneer jij online bent? Alvast bedankt voor je medewerking!

 

Reputatie 7
Badge +15

Soms werkt de Zyxel icm de Genexis van KPN (ik vermoed dat die ook gewoon moeten werken met T-Mobile als hij bij andere gebruikers werkt).

T-Mobile heeft inderdaad een eigen mediaconverter en hier heb je een extra kabel van het glasvezelkastje naar de mediaconverter terwijl die van KPN er overheen geschoven zit.

HOERA! We zijn weer online! De monteur van KPN zei dat er in de centrale iets niet goed was (kapot kabeltje?) Was probleem van niets, maar blijkbaar ingewikkeld genoeg om een nieuwe klant 4 dagen in de digitale kou te laten staan.

Ik hoop serieus dat de verbinding het lang en probleemloos blijft doen, want ik heb het gevoel dat Tmobile het niet echt van haar dienstverlening moet hebben.

Reageer